تغییرات احتمالی در قانون ارزشیابی معلمان

تغییرات احتمالی در قانون ارزشیابی معلمان

کار رتبه بندی انجام شده و پرداخت های مربوط به رتبه معلمی نیز در سال گذشته با پرداخت این ارقام بالغ بر 48 هزار میلیارد تومان بوده است.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق قانون باید از 17 آبان 1401 برای مهرآفرینان کد کار صادر می شد که این کار انجام نشده و امسال باید برای آنها که 70 هزار نفر هستند کد کار صادر شود. .

به گفته وزیر آموزش و پرورش، تغییرات قانون ارزشیابی معلمان شامل معلمانی می شود که یک سال سابقه خدمت دارند و قرار است امسال ارزشیابی شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در جلسه اعتماد گفتم که این ماده نباید ملاک اصلی ارزشیابی معلمان باشد، همچنان فکر می کنم قانون رتبه بندی قانون خوبی است، اما قوانین آن باید تغییر کند، زیرا این قانون حول یک تدوین شده است. میلیون معلم و اجرای اخیر این قانون نشان داده است که دارای نقاط ضعفی است، هرچند نقاط قوتی نیز دارد.

وی با بیان اینکه اصلاح ارزشیابی معلمان عمیق است و در حال حاضر در دستور کار است، تصریح کرد: تغییراتی که در قانون ارزشیابی معلمان در حال اجراست برای معلمانی که یک سال سابقه خدمت دارند و امسال نیاز به ارزشیابی دارند اعمال می شود اما برای سایر معلمانی که باید ارزشیابی شوند. رتبه بندی شده اند، تغییرات جدید تا رتبه بندی بعدی که 5 سال آینده است اعمال نخواهد شد. به عبارت دیگر، هر معلم هر 5 سال یکبار ارزشیابی می شود، البته در روستاها و مناطق فقیرنشین ارزشیابی هر چهار سال یکبار اعمال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید