تغییرات طبیعی است، آنها را شکست ندهیم / تحریم تیم ملی فوتبال زنان حرف درستی نیست


ساعت: 20:36
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880927

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: دوست ندارم کلمه تحریم برای تیم ملی به کار رود چرا که این کلمه برای این تیم معنایی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم آزمون در حاشیه تمرین امروز (دوشنبه) تیم ملی فوتبال بانوان گفت: بسیار خوشحالم که به عنوان سرمربی تیم ملی در خدمت بازیکنانی هستم که در تمامی سطوح مربیگری کرده ام. احساس خوبی دارم و امیدوارم عملکرد خوبی از خود نشان دهیم.

وی درباره شرایط بازیکنان گفت: اگر بخواهم فنی صحبت کنم، وقتی لیگ برتر تمام شد ترکیب را جمع کردیم و بازیکنان 20 روز استراحت کردند. تمرینات تیم ملی پنج ماه تعطیل شد تا لیگ زودتر تمام شود. افرادی که اکنون شرکت می کنند جوان و با انگیزه هستند. زمان کمی داشتیم و فقط می توانستیم کمی کار فنی و فیزیکی برای آماده سازی بدن ها انجام دهیم. بعد از اولین بازی تورنمنت CAFAF که مقابل قرقیزستان است، پنج روز استراحت تا بازی بعدی در نظر گرفته ایم تا برای سه بازی بعدی آماده شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ادامه داد: بچه ها خوب هستند و موفق شدیم تاکتیک های مورد نظر را به آنها آموزش دهیم. درس تحلیل هم دادیم و نشان دادیم که چه می خواهیم. اگر وقت داشتیم کارمان خیلی راحت تر از قبل می شد. به هر حال فوتبال ما جدید است و امیدوارم هر روز بهتر شود.

آزمون درباره غیبت چند بازیکن مطرح در اردو گفت: تیم هاتون بم قهرمان لیگ برتر شد و 8 بازیکن او تحت تعقیب کادر فنی هستند. مدیریت تیم بم تصمیم گرفت این تیم با قدرت بیشتری در مسابقات آسیایی حاضر شود و به همین دلیل بازیکنان را به تیم ملی نداد. افراد دیگری که نیامده اند دلایل خود را اعلام کرده اند و ما به نظر آنها احترام می گذاریم. به فرصتی برای کسانی که انگیزه دارند تبدیل شده است. درباره فرشته کریمی باید بگویم که او یکی از بزرگان فوتبال ما در دنیا و مایه افتخار فوتبال و فوتسال بانوان است. او افتخار کرد و به تمرینات ما آمد. همه باید بدانیم که با تیم ملی ارزش و اعتبار پیدا می کنیم و تیم ملی از همه ما بزرگتر است، یعنی همه ما اعضای این کشور بزرگ ایران هستیم و باید برای سربلندی ما هر کاری انجام دهیم.

وی درباره حضور 11 بازیکن تیم سیرجان در اردو و شبهه ای که مریم جهان نجاتی سرمربی تیم ملی و سرمربی سیرجان در این زمینه جهت گیری دارد، گفت: این فقط یک شبهه است. بازیکنان بام، سپاهان، ذوب آهن و … را می خواهیم. اینجا هم باشم 80 درصد تیم ملی اصلی اینجا نیست. شش بازیکن سیرجانی اعضای تیم جوانان هستند که با آنها قهرمانی کافا را کسب کردیم. البته تیم سیرجان نایب قهرمان لیگ هم شد. در فهرست خود 11 بازیکن از بم، 11 بازیکن از سپاهان، 9 بازیکن از سیرجان و سه و دو بازیکن از ایلام و ذوب آهن حضور داشتند. من بازی های لیگ را تماشا نکردم و زمان کمی داشتم، بنابراین ترجیح می دهم وارد بدنی شوم که می شناسم. مریم جهان نجاتی هم زمانی که در تیم ملی حضور دارد چهره ملی پوشی دارد. در واقع هر مربی دیگری که در کادر فنی لیگ حضور دارد سعی می کند بهترین ها را دعوت کند. مطمئن باشید ما مربیان سعی می کنیم بهترین نفرات را بیاوریم و انتخاب کنیم. همچنین در آینده هر بازیکنی که شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی باشد انتخاب می شود.

آزمون در پاسخ به این تاپیک گفت: می شنوید افرادی که نیامدند بیشتر به بحث تحریم تیم ملی فکر می کردند و این عدم حضور به دلیل تغییر سرمربی است. دوست ندارم این یک کلمه برای تیم ملی استفاده شود.» این کلمه در مقابل تیم ملی معنی ندارد. اینجا برای هر بازیکنی ارزش قائل است. اگر بازیکنی به دلایلی نیامد ما هم برای او ارزش قائل هستیم. ، بیایید ببینیم در مراحل بعدی وضعیت چگونه پیش می رود.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان با بیان اینکه او و کادر فنی این تیم قراردادشان را امضا کرده اند، با بیان اینکه من انتخاب فدراسیون برای گذراندن مسابقات کافا هستم، گفت: در حال حاضر ما که اینجا هستیم این کار را انجام می دهیم. نمی دانم چه اتفاقی می افتد.» همانطور که قبلی ها هم نمی دانستند. با این حال، تغییرات در رشته مربیان یک پدیده طبیعی است و نباید در آن بزرگنمایی کرد. شاید تغییر کنم، شاید ادامه دهم.

وی درباره تغییر سرمربی تیم ملی و ارتباطش با مهندسی در مجمع فدراسیون فوتبال گفت: فکر نمی کنم ارتباطی وجود داشته باشد چون قبلا در مجمع بودم و در زمان انتخاب عزیزی خادم رای دادم. . به هر حال فدراسیون تصمیم گرفته در جایی مربی را عوض کند. درست مثل زمانی که من بودم و تغییر کردم. من سال ها در تیم ملی و جوانان کار کرده ام، اما قهرمان شدن در کافا ارزش کمی ندارد. همه ما در یک قطار هستیم و فرقی نمی‌کند چه کسی در آن بالا باشد. آنچه مهم است توسعه فوتبال بانوان است.

آزمون در پایان درباره اینکه در روز اول تمرین برای بازیکنان خط و نشان کشید، گفت: چنین چیزهایی صحت ندارد و روز اول از همدلی و تلاش صحبت کردم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید