کانادا صلاحیت مطالبه حقوق زنان ایرانی را ندارد/ عدم اطلاع غربی ها از شرایط زنان ایرانی به معنای بی حقوقی آنها نیست.


ساعت: 09:04
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918574

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: عدم تبلیغات در حوزه زنان باعث شده کشوری مانند کانادا که در چند سال گذشته موارد نقض حقوق بشر را در کارنامه خود ثبت کرده است، مطالبه گر جلوه کند و با لابی گری در کشورهای غربی، این کشور را به خود اختصاص داده است. منجر به حذف ایران از کمیسیون وضعیت زنان در سازمان ملل شد.

زهیر اصفهانی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به حذف جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون سازمان ملل متحد برای وضعیت زنان، تاکید کرد که باید در عرصه بین المللی در زمینه حقوق زنان ایرانی تبلیغات و اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه زنان در کشور انجام شده است، تصریح کرد: متأسفانه در اذهان عمومی و بین المللی کار تبلیغاتی ضعیفی داشته ایم. اما اینکه غربی ها از این اقدامات آگاه نیستند به این معنی نیست که ما در حقوق زنان کم داریم.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: عدم تبلیغات در این زمینه باعث شده است کشوری مانند کانادا که سابقه نقض حقوق بشر در سال های اخیر را در کارنامه دارد، مدعی جلوه کند و از لابی گری با کشورهای غربی برای اخراج ایران برای عضویت استفاده کند. کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان

وی با اشاره به کشف صدها قبر بی نشان در محل مدارس شبانه روزی دولتی کانادا که توسط کلیساها اداره می شود، گفت: حدود 150 هزار کودک بومی در این مدارس به زور از خانواده جدا و در معرض آزار جسمی و جنسی قرار گرفتند. موارد دیگر نقض آشکار حقوق بشر در کانادا شامل خشونت علیه زنان و دختران بومی و همچنین زندانی شدن مهاجران است. چنین دولتی نمی تواند حقوق زنان ایرانی را مطالبه کند.

زهیر اصفهانی تاکید کرد: افکار عمومی جهان در موضوع حقوق بشر موضوع بسیار مهمی است و شاید بی توجهی به آن ما را به مشکلات و ضربات جبران ناپذیری در عرصه بین المللی برساند.

وی افزود: این اقدام کانادا اولین بار نیست که ایران در موضوع حقوق بشر مورد هجوم و فشار بین المللی قرار می گیرد، در موضوع هسته ای نیز همین اتفاق افتاده است. دولت آمریکا به ویژه ترامپ با تبلیغات منفی سعی در ایجاد ترس از ایران در چشمان نظام بین الملل داشته است. اما جمهوری اسلامی چنین فرصتی را به آنها نداد و با اقتدار کامل با اقدامات آنها مخالفت کرد.


این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با بیان اینکه باید در حوزه زنان و به ویژه مسائل حقوقی آنان نگاهی معقول داشته باشیم، تاکید کرد: ایران باید با تولید محتوای مناسب و شفاف، دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای خود به ویژه رسانه های خارج از کشور را بسیج کند. تصویری مناسب و باوقار از زن ایرانی به جهانیان ارائه شد تا هجمه های تبلیغاتی غربی ها در عرصه بین المللی خنثی شود.


بیشتر بخوانید:


بیانیه مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از قطعنامه ضدایرانی سازمان ملل


واکنش سخنگوی سازمان ملل به لغو عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان

دیدگاهتان را بنویسید