تغییری در تیم اقتصادی و روند تصمیمات اقتصادی دولت ایجاد نمی شود


ساعت: 22:18
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834419

در پی گمانه زنی رسانه ها مبنی بر تغییر تیم اقتصادی دولت، سخنگو و دبیر هیأت دولت این موضوع را تکذیب کردند و جزئیات تصمیم هیئت دولت برای تغییر ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت را تشریح کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بهادری جهرمی، سخنگوی و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با رد گمانه زنی برخی رسانه ها مبنی بر تغییر در تیم اقتصادی دولت به رسانه ها گفت: آقایان محسن رضایی و صولت مرتضوی مانند سایر اعضای کابینه حق حضور در انتخابات را دارند. کلیه کمیسیون های دولتی از جمله کمیسیون اقتصادی. همچنین در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به طور منظم ریاست و ریاست آن را رئیس جمهور برعهده دارد، تغییری ایجاد نشده است و آقای محسن رضایی نیز دبیر این ستاد است. آقای محسن رضایی در هشت ماه گذشته به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور به عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی و دبیر ستاد اقتصادی دولت فعالیت کرده است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: موضوعات مطرح شده در کمیسیون اقتصادی اجرایی نیست و موضوعات این کمیسیون تنها بخشی از موضوعات مطرح شده در ستاد اقتصادی دولت است.

دبیر هیئت دولت گفت: بحث مقدماتی و مقدماتی موضوعات مطرح شده در صحن هیئت دولت در 7 کمیسیون دولتی در حال انجام است. تصمیم نهایی بدون اطلاع اعضای هیأت وزیران در کمیته های فرعی هیأت وزیران اتخاذ نمی شود.

بهادری در توضیح بیشتر خبر برکناری معاون اقتصادی و معاون اجرایی رئیس جمهور از کمیسیون اقتصادی هیئت دولت، گفت: پس از انتخاب و تعیین اعضای کمیسیون از بین اعضای کابینه و بر اساس ضوابط، کمیسیون با نام جلسه تشکیل داد. در خصوص برخی از کمیته ها به ویژه کمیسیون اقتصادی، مدتی است که به دلیل مشغله کاری اعضا و جلسات ستاد اقتصادی دولت، گاهی جلسات کمیته ها به حد نصاب لازم نمی رسد. . این مشکل باعث شده است که موضوعات ارسالی کمیته به هیئت دولت برای بررسی قانونی به کمیته بازگردد.

وی افزود: در خصوص کمیسیون اقتصادی به ویژه آقایان صولت مرتضوی و محسن رضایی پیشنهاد کرده اند که برای برون رفت از این مشکل از کمیسیون اقتصادی حذف شوند. البته نمایندگان آنها در کمیته اقتصادی حضور خواهند داشت و موارد لازم را به اطلاع آنها خواهند رساند.

بهادری تاکید کرد: علاوه بر همه اینها، قاعدتاً آقایان محسن رضایی و صولت مرتضوی در مواقع لزوم می توانند به عنوان سایر اعضای هیئت دولت در جلسات کمیسیون اقتصادی شرکت کنند. از این رو تنها برای حل موضوع حد نصاب قانونی در جلسات کمیسیون اقتصادی و طی مراحل قانونی یافتن مذاکرات و مصوبات این کمیته، اعضای آن ها به پیشنهاد خودشان توسط کمیته حذف شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید