تفرقه افکنی اصولگرایان با پسرعموهای تندرو

تفرقه افکنی اصولگرایان با پسرعموهای تندرو

نخستین اجلاس سراسری «شبکه راهبردی دوستان انقلاب اسلامی» موسوم به «شریان» نیمه اسفندماه سال گذشته با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» برگزار شد. “، معاون رئیس جمهور و جمعی از نمایندگان مجلس و شخصیت های سیاسی و عمومی. با آنها، آنها مبارزات انتخاباتی خود را در ماه های اخیر آغاز کردند، اما به وضوح چالش هایی در اردوگاه وجود دارد. دیروز «ملک شریعتی» نماینده تهران و نزدیک به غیرمسلمانان در حساب کاربری خود در توییتر به عدم مجوز برخی احزاب فعال اشاره کرد و به عنوان یکی از اعضای کمیته اصل 10 وزارت کشور حزب، از این احزاب از جمله «حزب شریان» درخواست کرد. اجازه بدهید در پاسخ به او «حمید رسایی» نماینده جنجالی سابق مجلس و عضو شورای شریان مرکزی به جای اعطای مجوز به این حزب، خواستار اعطای مجوز به «شورای ائتلاف» شد.

شریعتی نماینده مردم تهران در شورای اسلامی و عضو کمیته اصل 10 حزبی وزارت کشور روز گذشته در توئیتی به فعالیت غیرقانونی برخی گروه های سیاسی (با هر نشانه ای) اشاره و بر ضرورت تاکید کرد. رعایت و رعایت قانون این نماینده تهران در این رشته توئیت به نقل از مصاحبه «عبدالله مرادی» مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب نیز گفت: «یکی از آسیب های فعالیت حزب، فعالیت سیاسی بدون شناسنامه و بدون مجوز است که عموماً فصلی و با اهداف انتخاباتی انجام می شود و ادامه این فعالیت ها به تدریج کار سیاسی تشکیلاتی را تضعیف می کند و انگیزه فعالان سیاسی را از بین می برد.

برخی از تحلیلگران و صاحب نظران عرصه سیاست داخلی ایران با توجه به نام های سرشناس حاضر در این حزب تازه تاسیس، معتقدند که این حزب متشکل از برخی اعضای سابق ثبات و البته طیفی نزدیک به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق است. رئيس جمهور. با این توضیح باید بگوییم که به نظر می رسد انشعابی بین تندروها از اردوگاه اصولگرایان وجود داشته باشد. اینکه این حزب در آینده چه شکلی خواهد گرفت دور از انتظار نیست. در این صورت این سوال مطرح می شود که سرنوشت این دو تقسیم بندی یعنی شریان و پایداری با خطوط متفاوت با سایر اصولگرایان که البته قدرتمند هم هستند برای طیف وسیعی از اصولگرایان چه خواهد بود؟ رادیکال ها در ایران همواره بر تمامیت خواهی و انحصار قدرت پافشاری می کنند و برخی آنها را دلیل وضعیت فعلی و ناکارآمدی می دانند. الان هم در شورای اسلامی و هم در سازمان هایی مثل تامین اجتماعی و صدا و سیما افرادی را تعیین کرده اند.

برخی از اعضای این حزب جدید از اعضای سابق و نزدیک به جریان جبهه پایداری هستند. حمید رسایی نماینده پایداری در مجلس، «قاسم جراره» دبیرکل شریان و نماینده سابق ثبات، «سیدمهدی هاشمی» وزیر کابینه احمدی نژاد، «محمدحسین طاهری آکردی» روحانی و شاگرد مرحوم مصباح یزدی، متبعلون زائری، نماینده فعلی اصطبل و … حضور دارند

نیمی از اعضای شورای مرکزی در انتخابات شورای شهر ششم و مجلس یازدهم نامزد شدند و اکثریت قریب به اتفاق آنها در لیست اصلی اصولگرایان قرار نگرفتند و به همین دلیل نتوانستند وارد نهاد مورد نظر خود شوند. به نظر می رسد این حزب فرصتی است برای این افراد تا بار دیگر بتوانند در عرصه سیاسی ایران تاثیرگذار باشند و نه تنها در شورای شهر و مجلس حضور پیدا کنند، بلکه با حضور بذرپاش می توانند برای پاستور نیز برنامه ریزی کنند. وارد شدن در این شرایط رویای وحدت برای اصولگرایان به آرزویی دور تبدیل شده است. اگر روزی جبهه پایداری در مخالفت با دولت هاشمی و جمعیت ایثارگران هویت سیاسی خود را در تقابل با اصلاح طلبان تثبیت کردند، اکنون با احزابی روبرو هستیم که هویت سیاسی خود را در مقابل همدستان اصولگرای سابق خود تعریف می کنند. در چنین شرایطی امید به وحدت برای اصولگرایان سخت است.

منبع: آرماند تودی

دیدگاهتان را بنویسید