تلاش‌هایی برای انجام تعهدات ایزدی‌ها نسبت به بافت ترافیکی/تاریخی یونسکو در حال انجام است.


ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918406

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد:

آهوندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: یکی از بزرگترین دغدغه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بحث کنترل ترافیک بافت تاریخی است که در تعهدات یزد به یونسکو مطرح شد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد آهوندی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اینکه در مفاد تعهدات یزد در قبال یونسکو به عدم برهم خوردن آسایش شهروندان بافت تاریخی به دلیل حضور گردشگران داخلی و خارجی اشاره شده است، اظهار داشت: یکی از بزرگترین مسائل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنترل ترافیک یک بافت تاریخی است.

وی افزود: بحث مدیریت ترافیک و بررسی های جامعه شناختی با کمک شهرداری انجام شد و با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری طرح کنترل ترافیک بافت تاریخی ارائه شد که تقریبا نهایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه باید مسیرهای تردد خودروهای مختلف در بافت تاریخی شناسایی شود، گفت: شهرداری یزد برای تمامی مسیرهای ورودی بافت تاریخی دوربین های نظارت بر ترافیک نصب کرده است. می توان از این روش برای شناسایی مسیرهای وسایل نقلیه استفاده کرد، عابران پیاده، موتورسیکلت ها و … باید شناسایی شوند و بر اساس این طبقه بندی موضوع کنترل تردد در ورودی های بافت تاریخی مطرح شود.

وی افزود: سال گذشته ورودی محوطه تاریخی توسط خود مردم کنترل شد و همکاری مردم مانع از ورود خودروها به محوطه شد.

آهوندی ادامه داد: سعی می کنیم در این منطقه به گونه ای رفتار کنیم که گردشگران نیز در بافت تاریخی قوانین کنترل ترافیک را رعایت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید