تلاش دشمن برای ایجاد بی نظمی در کشور/ شورای نگهبان وظیفه مهمی برای حفظ انقلاب و نظام دارد.


ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883308

ائمه جمعه استان حجاب را یک واجب الهی دانستند و گفتند: مردم در داخل و خارج از کشور به طرق مختلف در تلاش برای ترویج بدحجابی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد با اشاره به ولادت امام موسی کاظم علیه السلام گفت: درسی که از امام موسی کاظم علیه السلام می گیریم این است. غضب و عفو علیه مردم است و ما که می خواهیم زیر چتر ائمه عطار (علیهم السلام) باشیم باید شرمنده آنها باشیم، این مواردی که در دادگاه است همه از عصبانیت شروع می شود و باید در سختی صبر کنیم.

وی افزود: امروز مصادف با میلاد امام هادی (ع) است که این امام بزرگوار در راه وحدت گام برداشت و این کار امام هادی به قدری مؤثر بود که به سامرا منتقل شد و درسی که از امام هادی می گیریم. (ع) مهربانی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به عید غدیر خم گفت: غدیر یک روز نیست، بلکه پیامی جهانی و طبیعی است و پیام آن مطابق عقل است. این است که خطای عمدی و سهوی نباشد، غدیر می گوید دنیا حاکم شایسته ای دارد و معرفی آن حاکم را خدا انجام می دهد.

وی با اشاره به موارد دیگر تصریح کرد: شورای نگهبان به عنوان پاسدار جمهوریت و اسلام در نظام اسلامی و ادارات نظارتی شورای نگهبان که در شهرستان ها و استان ها در صورت نیت الهی و مبتنی بر عمل وجود دارند از جایگاه بالایی برخوردار است. بر عدل و انصاف آنان نزد خداوند پاداش بزرگی دارند.

شاهروحی با اشاره به روز تامین اجتماعی و بهزیستی گفت: پس از پیروزی انقلاب، تامین اجتماعی و بهزیستی خدمات زیادی به جامعه هدف ارائه کرده است و افرادی هستند که به عنوان نهادهای مردمی در صدد کمک و محرومیت زدایی و کمک به جامعه هستند. اما باید بگویند ما با خدماتی که در سطح جمهوری اسلامی است فاصله داریم و این خدمات باید کمیت و کیفیت بهتری داشته باشد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه حجاب یک واجب الهی است، گفت: عده ای در داخل و خارج از کشور در پشت صحنه و جریانات بدحجابی در دوران پهلوی به طرق مختلف سعی در ترویج بی حجابی دارند. این نشان می‌دهد که مردم می‌خواهند کشور ما را به مسیر دیگری ببرند و این همان نقشی بود که پهلوی با برنامه‌ریزی چندین دهه برای زنان این سرزمین که سال‌ها کشور را تحریم کرده‌اند، پشت سر حادثه حجاب هستند. آنها اتاق های فکر ایجاد کردند تا ناآرامی ها را در کشور ترویج کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید با فردی که حجابش از دین خدا دور است با منطق و زبان نرم صحبت کرد و در برخی موارد قانون را اجرا کرد چرا که در نظام جمهوری اسلامی زن در همه جا نقش دارد. مزارع، حفظ حجاب


شورای نگهبان وظیفه مهمی در پاسداری از انقلاب و نظام دارد

حجت الاسلام محمد جواد گراوند در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت به اهمیت تلاش در راه خدا اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید از ابزار رسیدن استفاده کرد. به خداوند متعال نزدیک تر است.

وی افزود: نماز، ولایت، زکات، روزه، حج، صله رحم و حسنات همه جانبه می تواند وسیله ای برای رسیدن به مطلوب و بندگی در راه خدا باشد که روایات معصومین(ع) بر آن تاکید دارند.

امام جمعه موقت کوهدشت گفت: رکن اصلی ولایت علم و معرفت است و رکن تقرب به خداوند متعال محسوب می شود.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، تصریح کرد: حجاب امری مهم و واجب الهی است که باید به عنوان یک سبک زندگی سالم در جامعه مورد توجه و رعایت قرار گیرد.

گراوند ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: نظارت بر انتخابات و احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از وظایف سنگین شورای نگهبان است و علت حمله دشمن به این نهاد انقلابی این نهاد انقلابی است. استقامت در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی.

امام جمعه موقت کوهدشت ضمن تبریک عید سعید فطر غدیر خم گفت: اگر علی و یارانش نبود دین نبود، ولایت علی علیه السلام ولایت خداوند متعال است. و پیروی از علی (ع) و جانشینانش فرضیه و واجب است.» این از جانب خداوند متعال است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید