تلاش دولت برای تسهیل سفر اربعین/ بیش از 16 هزار پروژه آماده افتتاح داریم

وی افزود: طبیعی بود که اولین وظیفه دولت جدید غلبه بر احساس ضعفی بود که در دولتمردان ایجاد شده بود و این کار با قدرت انجام شد و دولت تند و امیدوارم وارد صحنه شد.

وزیر کشور گفت: قدم بعدی این بود که نشان دهیم در داخل کشور توانمند هستیم و کار ما به ترتیبی بستگی ندارد که خارجی ها در یک طرف باشند و این نگاه در عملکرد صاحبان قدرت منعکس شود. گام سوم انتقال این تفاهم به طرف مقابل و ورود به معرکه با محاسبه صحیح دولت جدید بود و این درک ناشی از سیاست دولت است.

وحیدی خاطرنشان کرد: نیازهای فوری کشور را نیز باید تامین کنند، یکی تامین نیازهای فوری بود و دولت نیز ذخایر راهبردی را تامین کرد و مشکل بعدی کمبود بودجه حدود 450 هزار میلیارد تومان بود و ما بر این امر فائق آمدیم. مشکل مدیریت و قدرت .

وی در ادامه سخنان خود درباره برنامه دولت و ستاد اربعین برای مراسم اربعین حسینی گفت: اولین اقدام لغو روادید بود که با پیگیری جدی دولت انجام شد و مرزهای دیگری نیز به زائران اضافه شد. ‘ نقاط ورود. به دلیل گرمای هوا پیش بینی های متعددی داریم تا زائران به دلیل آن دچار مشکل نشوند و حتی با عراقی ها در مورد استفاده از کارت ترانزیت مرزی برای زائران صحبت کرده ایم اما هنوز دولت عراق این موضوع را تایید نکرده است.

وزیر کشور به اقدامات دولت برای تسهیل سفر اربعین اشاره کرد و گفت: دولت اقدامات مهمی در زمینه معافیت روادید، هزینه بیمه، هزینه پارکینگ، بلیط و غیره انجام داده است که مردم عزیز ما به خوبی از آن آگاه هستند. دولت در تلاش است تا حد امکان آن را کاهش دهد.” سفر را آسان تر کنید.

وحیدی بیان کرد: بیش از 16 هزار پروژه آماده افتتاح داریم که حدود 124 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد. اینها پروژه هایی است که در طول عمر دولت سیزدهم محقق شد. همچنین حدود 1800 واحد تولیدی بیکار بازسازی شده و در حال حاضر به بهره برداری می رسد. دولت اگرچه با مشکلات فراوانی روبه‌رو است، اما در پروژه‌های عمرانی، صنایع، احیای واحدهای تولیدی و جذب سرمایه‌گذاری فعال است.

وی درباره مصوبات سفرهای استانی از سوی دولت گفت: این امر باعث ایجاد امید در مردم شد و اقدامات و مصوبات ما با کار کارشناسی انجام شد. وزارت امور داخله در این سفرهای استانی به ۷۰ درصد تعهدات خود عمل کرده است. مردم می توانند تاثیر مثبت این سفرها را ببینند.

وزیر کشور همچنین گفت: حدود 10 میلیون نفر کارت ملی خود را دریافت نکرده اند و با کمک دولت حدود 5 میلیون کارت ملی به افرادی که چندین سال منتظر مانده اند تحویل داده شده است و مابقی کارت ها در سال جاری تحویل خواهد شد. دو ماه میشه .

وحیدی تصریح کرد: این موضوع مورد تاکید رئیس جمهور و دولت است که در استان ها اختیارات را در دست بگیریم و حکمرانی را به مناطق و استان ها بیاوریم و این موضوع در دستور کار وزارت کشور نیز قرار دارد. ما این افق را در نظر داریم که بیشتر نقش رهبری داشته باشیم و کار اصلی در استان ها انجام شود. در بودجه 1401 اعتقاد بر این بود که اختیارات به فرمانداران داده می شود.

وی پس از اشاره به اقدامات دولت برای مقابله با بلایای طبیعی، سیل و زلزله گفت: به عنوان مثال رسانه های معاند تنها یک بار خبر سیل در بلژیک را منعکس کردند اما ده ها خبر سیل در ایران را منتشر کردند. بارها و می خواستند ناکارآمدی را منتقل کنند. در مورد متروپل هم بارها اخباری منتشر کردند اما قبل از آن یک بار خبر ریزش ساختمانی در میامی را منتشر کردند. مردم ما به خوبی می دانند که دشمنان به دنبال چه هستند. ما کار و وظیفه خود را انجام می دهیم و آن وظیفه تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است.

دیدگاهتان را بنویسید