چهار ماموریت ویژه دولت برای تسهیل سفر اربعین

چهار ماموریت ویژه دولت برای تسهیل سفر اربعین

روز جدید سخنگوی دولت گفت: دولت تلاش کرده زیرساخت های کشور را فعال کند تا از 10 فرودگاه کشور پرواز به عراق انجام شود تا تردد زائران به عتبات عالیات تسهیل شود.

علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که در محل ساختمان کوثر برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه واقعه عظیم اربعین حسینی (ع) هستیم و با توجه به کاهش کرونا تا حد زیادی پیش بینی می شود که در این سفر سهم بزرگی وجود خواهد داشت.» این باید به افتخار رئیس جمهور در جلسات متعدد انجام شود که این امر مستلزم همکاری همه از جمله دولت و مردم است.

10 فرودگاه در کشور برای این سفر آماده شده است

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: در این زمینه دولت تلاش کرده زیرساخت های کشور را فعال کند، پروازهای عراق از 10 فرودگاه کشور انجام می شود و مرزها دو برابر شده و قطار تهران – کربلا نیز انجام شده است. فعال، تقویت و توسعه یافته است.» بهادری جهرمی گفت: 6 مرز در مرز زمینی فعال است و حتی توصیه می شود با خودروهای شخصی به مرز بروید و حتی میز خدمات در مرزها راه اندازی شده است. مبلغ مشابه دو سال گذشته است، اما ارائه خدمات افزایش یافته است.وی خاطرنشان کرد: اقدامات زیادی برای تسهیل حضور زائران در سفر به عتبات عالیات انجام شده و حتی بسیاری از امکانات به صورت آنلاین انجام شده است. برای راحتی زائران

ارائه خدمات اینترنتی رایگان به زائران اربعین

سخنگوی دولت افزود: در حوزه ارتباطات نیز تقویت آنتن‌ها در مرزها انجام شده و با برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات برای تقویت ارتباطات مردمی که به نقاط مرتفع تردد می‌کنند، بیمارستان ایجاد می‌شود. همچنین زمینه های جدیدی برای ارائه خدمات فناوری در ارتباطات تسهیل شده فراهم شده است. وی ادامه داد: سامانه اعلام وضعیت زائر در پیام رسان بله تهیه شده است که نیاز به اینترنت ندارد و قابلیت مکان یابی زائران را دارد. یکی از شرکت ها امکان اشتراک گذاری وسیله نقلیه را فراهم کرده است و کسانی که مسیرهای مشترک دارند می توانند از طریق این سیستم یکدیگر را پیدا کنند. رئیس هیئت اطلاع رسانی ادامه داد: از دیگر اقدامات ارائه اینترنت و وای فای رایگان در برخی موکب ها و امکان برقراری تماس رایگان از طریق سروش پلاس و روبیکا است.

تسهیلات 3.5 میلیون تومانی برای زائران اربعین

سخنگوی دولت افزود: با تلاش وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تسهیلات 5 میلیون تومانی برای سرپرستان خانوار زائر و 3 میلیون تومانی برای سایر زائران در نظر گرفته شده است و این تسهیلات به صورت آنلاین و بدون نیاز به یک ضامن و با اعطای یارانه به عنوان ضامن.

بهادر جهرمی در ادامه گفت: با توجه به افزایش چشمگیر زائران، هر آنچه برای تسهیل سفر فراهم شده است، باز هم به حد انتظار و آن چیزی که باید باشد نخواهیم رسید، لذا از مردم تقاضای همکاری داریم.

ارائه خدمات پزشکی آنلاین به زائران

بهادری جهرمی افزود: رئیس جمهور در جلسه اخیر دولت به همه دستگاه ها دستور داد حداکثر امکانات را برای زیارت اربعین فراهم کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از شرکت ها تسهیلات اشتراک خودرو را برای زائران فراهم کرده است تا از طریق این سامانه بتوانند در هنگام رفت و آمد به مرز جلسات مشترک داشته باشند، گفت: این تسهیلات برای اسنپ، تپسی و ماکسیم و آنلاین در نظر گرفته شده است. خدمات پزشکی نیز برای بازدیدکنندگان در دسترس خواهد بود.

فعال شدن تکمیل عملیات اجرایی کریدور تجاری شرق و غرب در دولت سیزدهم

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت موضوع حمل و نقل در تجارت بر راه اندازی خط ریلی رشت – آستارا در دیدار با پوتین تاکید کردند که با این کار حمل و نقل شمال – جنوب تکمیل می شود. کریدور اما در گذشته این ظرفیت ترانزیتی و حمل ونقل مغفول مانده است و برنامه دولت برای اجرای این طرح چیست؟وی گفت: یکی از سیاست های دولت تقویت و توسعه مسیرهای تجاری شرق و غرب است و اقدامات خوبی انجام شده است. و حتی برخی از مسیرها بسته شده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: در خصوص راه آهن رشت – آستارا، بخشی از این مسیر، یعنی. 40 کیلومتر هم اکنون در دست اجراست و بقیه مسیر در حال آماده سازی برای اجراست. به همین منظور وزیر در پایان شهریورماه برای شرکت در نشست سه جانبه ایران، آذربایجان و روسیه به آذربایجان می رود که یکی از محورهای اصلی پیمودن این مسیر است.

وزیر شنبه به وزارتخانه می رود

بهادری جهرمی درباره خستگی وزیر راه و شهرسازی گفت: وزیر راه بر اثر سانحه در منزل بر اثر ضربه به کمر در بیمارستان بستری شد و همچنین در ستون فقرات آمپول داشت که تا حدودی بهبود یافته است و رستم قاسمی در دوران نقاهت روز شنبه وزارت حضور دارد. هر چند برای پیگیری مسائل کاری به دیدارش می رفتند.

نظارت ستادی مکمل نظارت در محل است

بهادری جهرمی خطاب به رهبر معظم انقلاب توضیح داد که دولت باید برنامه جامعی را تدوین کند. این دولت هیچ وقت فردی غیرمسئول نبوده و نبوده است، دولت بار مسئولیت را پذیرفته و خود را موظف می داند که برای حل مشکل وارد میدان شود.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید مدیریت بر حضور میدانی، سند توسعه مردم در این راستا با 37 موضوع اصلی در این سند، آمار، راهکارها و راهکارها تدوین شد و پس از جلسه با مدیریت، تصمیمات میدانی اتخاذ شد. بر اساس فرمایشات رهبری نظارت بر ستادهایی که رئیس جمهور از وزارتخانه ها در اختیار دارد بر اساس سند تحول تسریع شد. سخنگوی دولت گفت: نظارت از ستاد تکمیل کننده نظارت در صحنه است و دولت از هرگونه رویکرد به سند تحول یا برنامه بزرگ حرکتی دولت استقبال می کند.

مذاکرات ادامه دارد

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در جمع خبرنگاران درباره روند مذاکرات ایران توضیح داد: مذاکرات بر سر توافق ادامه دارد و طرف مقابل باید از بزرگ نمایی دست بردارد زیرا مسیر سازنده ای طی شده است.

بهادری جهرمی گفت: در توافقنامه به چهار موضوع پرداخته شده است که شامل تضمین و راستی آزمایی، رفع تحریم ها و بستن ادعاهای سیاسی در خصوص موضوعات مربوط به اقدامات حفاظتی است و جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات خارج نشده و نخواهد بود.

اقدامات دولت برای کاهش تنش در بحران آب

بهادری جهرمی در بخشی دیگر از این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره وضعیت آب استان همدان و اقدامات دولت برای جلوگیری از تکرار آن در سایر استان ها گفت: بحران کم آبی و خشکسالی جهانی است و اقدامات لازم مقابله با این بحران باید قبلا انجام می شد.» و اقدامات انجام شده با بحران ها نامتناسب است و پیش بینی تنش گسترده ای وجود داشت.

و ادامه داد: اما از ابتدای تشکیل دولت، وزارت نیرو فشار آب را 300 نقطه پیش بینی کرد. همچنین گروه وزارت نیرو هم به طرح های متوقف شده و هم در طرح «میانبر» سرعت داد. در منطقه همدان برنامه کوتاه مدتی برای جبران مهلت تنش آبی در نظر گرفته شد تا به تدریج برنامه های بلندمدت در نظر گرفته شود.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم در اصلاح روش آبیاری و سایر موارد شاهد کاهش بحران و تنش آبی باشیم.

من از خطوط هوایی می خواهم زائران را اسکورت کنند

رئیس هیات اطلاع رسانی دولت با ابراز تأسف از وجود تخلف در قیمت بلیت هواپیما با وجود قیمت مصوب که در ایام شلوغی مانند اربعین شاهد تخلف شرکت های هواپیمایی و حمل و نقل هستیم. یکی از اقدامات وزارت راه تعیین تعرفه قابل قبول بود و از سوی دیگر امکان فروش بلیت فقط توسط شرکت هواپیمایی مجاز است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: البته ظرفیت ناوگان هوایی و پذیرش فرودگاه های نجف و بغداد ظرفیت پاسخگویی به تقاضای مردم را ندارد و باید با ارائه مسیرهای جایگزین بخشی از این مشکلات تامین بلیت ها برطرف شود. البته در تمامی فرودگاه ها میز خدمت برای رسیدگی به تخلفات توسط وزارت راه راه اندازی شد. من از خطوط هوایی می خواهم مردم و زائران را اسکورت کنند.

بیش از 30 دستگاه به درگاه دولت الکترونیک پیوسته اند

بهادری جهرمی درباره آمار و ارقام اتصال دستگاه ها به پورتال مشترک خدمات الکترونیکی دولت توضیح داد که دو دهه است که بحث پیوستن به این درگاه مطرح بوده و دولت مصمم است این بار مابقی زمین ها مانند قانون مربوط به آزادسازی سواحل

وی ادامه داد: دولت مصمم است درگاه دولت الکترونیک را به صورت پنجره واحد اجرا کند و گزارش آمار اتصال در جلسه شورای دولت قرائت شود و رئیس جمهور نیز اصرار دارد که به این پورتال بپیوندد تا دستگاه هایی که فاقد این پورتال باشند. قابلیت و زیرساخت ارتباط شفاف با آن را مردم اعلام می کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس شورای اطلاع رسانی ادامه داد: بیش از 30 دستگاه به این پورتال پیوسته اند و امیدواریم با پیگیری های خوب رسانه ملی و همکاری و همدلی دولت، مجلس و سایر دستگاه های دولتی، یک تعداد قابل قبولی دستگاه تا پایان شهریور به این سامانه می پیوندند

همکاری سازمان بازرسی ریاست جمهوری و وزارت اطلاعات برای برخورد با مدیران فاسد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگیری قاسم مکارم شیرازی بر عزم جدی دولت برای مبارزه با فساد بدون توجه به هیچ خط قرمزی و همکاری سازمان بازرسی ریاست جمهوری و وزارت اطلاعات با نهادهای نظارتی خارج از کشور تاکید کرد. دولت در مبارزه با فساد در قوه مجریه اعلام کرد. علی بهادری جهرمی در ابتدای نشست خبری هفته جاری خود با اشاره به دیدار اعضای دولت با رهبری انقلاب اسلامی، دستورالعمل های بدیع ایشان به هیئت دولت و مسئولان کشور را امیدوارکننده و دلگرم کننده دانست. . پس از این جلسه دولت قصد دارد به حرکت پرشتاب خود ادامه دهد.

وی افزود: دبیرخانه دولت موظف شد تک تک موضوعاتی که رهبری مطرح کردند از همه نهادها در همه استان ها پیگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید