تلاش روسای دستگاه های اجرایی برای جذب وام های عمرانی در پایان سال مالی


زمان: 20:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856353

قنات بر جذب وام های عمرانی از دستگاه های اجرایی استان در پایان سال مالی جاری تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانجواد کنات امشب در جلسه استانداری با تاکید بر این موضوع خاطرنشان کرد: کاستی در این بخش قابل گذشت نیست و ظلم بر مردم استان است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از معیارهای ارزیابی مدیران دستگاه ها، بهره برداری حداکثری از وام های عمرانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته در سفر معاون رئیس جمهور به استان، یک هزار و 300 میلیارد تن به عنوان مکمل توسعه خراسان جنوبی به وام سفر اضافه شده است.

قناعت به مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی و حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در استان اشاره کرد و گفت: در سفر دکتر مرتضوی مصوبات سفر رئیس جمهور بررسی شد که انتظار می رود مسئولان به اجرای مصوبات ادامه دهند. ج تعیین دستور کار و پیگیری مشکلات احتمالی در روند اجرای مصوبات از طریق وزارتخانه های ذیربط و معاونت هماهنگی امور عمرانی.

وی گفت: دستگاه ها باید برای سفر دوم رئیس جمهور به استان طی یکی دو ماه آینده برنامه ریزی های لازم را انجام دهند تا بتوانیم در این مدت از سفر موافقت خوبی برای توسعه استان داشته باشیم.

استاندار در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 16 قانون مصوب فروردین 1394 مجلس شورای اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر موظف است برنامه های اجرایی خود را برای گسترش تدوین کند. شهرت و لغو امتناع که باید پس از تصویب اجرا شود.

کنات ادامه داد: لازم است دستگاه های اجرایی استان برای اجرای این طرح ها همکاری لازم را با دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

وی تاکید کرد: طرح های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی باید بر اساس آسیب های اجتماعی استان از جمله طلاق، اعتیاد، عفاف و حجاب و تکدی گری تدوین شود.

به گفته وی؛ وظایف دستگاه های اجرایی در قانون حجاب و عفاف که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است مشخص شده است، اما متأسفانه بسیاری از این وظایف در گذشته مغفول مانده است و دستگاه های اجرایی باید وارد عمل شوند و به وظایف خود عمل کنند. .

استاندار گفت: با توجه به مدیریت افتا انتظار می رود دستگاه های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند تا با مدیریت این موضوع از بسیاری آسیب ها جلوگیری شود.

قناعت تاکید کرد: دستگاه هایی که حملات سایبری را نادیده می گیرند و یا مسائل فنی را در این زمینه جدی نمی گیرند، در صورت حمله باید پاسخگو باشند.
وی با اشاره به دیدارهای اخیر خود با پنج سفرای خارجی گفت: این دیدارها همچنان پای سرمایه گذاران کشورهای مختلف به استان را برای توسعه و جذب سرمایه های خوب باز می کند.

فرماندار بر لزوم الگوبرداری از سوی دستگاه های اجرایی در حوزه مصرف برق تاکید کرد و خاطرنشان کرد: شرکت توزیع برق منطقه باید گزارش عملکرد دستگاه ها با رعایت طرح مصرف را به هیئت اداری ارائه کند.

قناعت با اشاره به اینکه انتصاب مدیران کل دستگاه های اجرایی بر اساس قانون و با هماهنگی و مشورت استانداران انجام می شود، افزود: انتصاب مدیران کل در حال تعامل بیشتر بین مدیران و وزرا است. با استانداران تعامل داشته باشید و به صورت خودسرانه و بدون هماهنگی قرارهای عمومی نگذارید.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امروز دشمن در تلاش است تا انقلاب اسلامی را در جامعه به بن بست بکشاند و از هیچ کوششی از جمله بزرگ نمایی مشکلات و سوق دادن برخی مدیران به سمت سیاه نمایی دریغ نمی کند.

به گفته وی؛ تبلیغات دشمن به قدری پیچیده، پرحجم، گسترده، علمی و چندوجهی است که گاهی به ما القا می شود که کشور به بن بست رسیده است که البته این یکی از اهداف شوم دشمن است.

استاندار با بیان اینکه برخی از املاک تبدیل شده و آلوده نیز دشمنان را در رسیدن به اهداف خود همراهی کردند، افزود: دشمن با اجرای الگوی بررسی گلوله برفی آنلاین و ارائه نتایج به جامعه به دنبال ایجاد ناامیدی و نارضایتی مردم در نظام اسلامی است. “

کنات با تاکید بر اینکه هدف نهایی دشمنان ناامیدکردن مردم از نظام و انقلاب است، گفت: جامعه مشکلات زیادی دارد اما مردم ایران اسلامی با وجود مشکلات متعدد، جراحی اقتصادی دولت را به دلیل اعتقادات قوی دینی تحمل می کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف خطیر ما به ویژه جوانان شکستن خط حمله و تمرکز بر عمق استراتژی دشمن و تبیین واقعیت ها و تبیین جهاد است، خاطرنشان کرد: او حرکت می کند و بن بست را تحمیل می کند. فرسوده شده توسط دشمنان انقلاب اسلامی تا مردم ما را ناامید کنند.

به گفته وی؛ وضعیت ما به مراتب بهتر از کشورهای دیگر است و البته مشکلات ما کمتر است که نیاز به یک جهاد توضیحی دارد.

استاندار با اشاره به اینکه دستور مقام معظم رهبری تکرار و تکرار می شود، افزود: اسرائیل یکی از مدافعان حرم ما را به شهادت رساند و ما چند تن از فرماندهان آنها را به شهادت رساندیم تا دشمنان ما به قعر رسیده و آخرین نفس را کشیدند.

قناعت با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نگاه خوبی به رشد و کمال نظام اسلامی دارند، گفت: باید برای رسیدن به نقطه ایده آل برنامه ریزی کنیم و در این راستا فرمایشات معظم له را به خوبی اجرا کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید