تلاش می کنیم به پلیس تراز انقلاب اسلامی برسیم/ «پلیس هوشمند با قانون مداری و نشاط بهاری»; شعار امسال نوروز لاگر است


ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815409

سخنگوی ناجا در تشریح ارائه یک ساله ناجا با بیان اینکه تلاش می کنیم به پلیس تراز انقلاب اسلامی برسیم، گفت: شعار امسال قرارگاه نوروزی پلیس هوشمند، نیروی انتظامی و نشاط بهاری است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار مهدی حاجیان صبح امروز در نشست خبری ایام پایانی سال اظهار داشت: قانون 32 ماموریت برای ناجا تعریف کرده است. از مرزبانان مدافع کشور گرفته تا پلیس راهنمایی و رانندگی که 263 جاده را زیر نظر دارند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ناجا برقراری نظم عمومی و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی است، گفت: نگاه نیروی انتظامی بر اساس دستورات فرمانده کل قوا است و تلاش می کنیم به پلیس برسیم. در تراز انقلاب اسلامی».

حاجیان با اشاره به تعهدات ناجا در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: پلیس باید بتواند به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب برسد.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به شعار امسال ناجا در اردوی نوروزی گفت: شعار امسال قرارگاه نوروزی «پلیس فهیم، قانونمند و شاد در بهار» نام دارد.

وی ادامه داد: قرارگاه اطلاعات در ناجا ایجاد شده و برنامه های 3 ساله دارد. امسال 25 نوع خدمات از طریق اپلیکیشن «پلیس من» به مردم ارائه شد.

حاجیان با اشاره به ارائه یک ساله پلیس گفت: در سال گذشته 39 میلیون و 579 هزار قطعه تجهیزات پزشکی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشف شد که نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی ناجا با اشاره به کشفیات لوازم خانگی در راستای شعار سال گفت: 8 میلیون و 101 هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق کشف شد که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سه میلیون و 890 هزار دستگاه خودرو قاچاق بوده که نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش داشته است.

به گفته حاجیان، 2 میلیون و 369 هزار رایانه به صورت قاچاق وارد شده است که نسبت به سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی ناجا افزود: 392 میلیون کیلوگرم مواد غذایی قاچاق با 417 درصد افزایش کشف شد.

وی ادامه داد: امسال 210 میلیون تیوب کالای قاچاق کشف شد که نسبت به سال گذشته 51 درصد رشد داشته و 210 میلیون واحد ارز قاچاق نیز کشف شد که نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

حاجیان افزود: ارزش کالای قاچاق کشف شده در سال جاری 152 هزار میلیارد ریال بوده و 70 هزار و 830 نفر نیز شناسایی و دستگیر شده اند.

به گفته سخنگوی پلیس کل کشور 52 درصد سرقت ها مربوط به سرقت های خرد است.

وی گفت: پلیس در مرکز مبارزه با جرم و جنایت قرار دارد.

حاجیان گفت: حدود 16 هزار معتاد در تهران داریم و جایی برای همه آنها نداریم. امیدواریم با دستور رئیس جمهور و آمادگی شهرداری بتوانیم همه این افراد تحت تکفل را ساماندهی کنیم.

معاون اجتماعی ناجا گفت: نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۷ درصدی سرقت های خرد و کلان هستیم.

وی با اشاره به عملکرد پلیس در جرائم مجرمانه ادامه داد: امسال برای اولین بار پلیس موفق به کشف 102 درصد جرایم شد. بیش از 90 درصد جنایات قتل یا ضرب و شتم دستگیر شده اند.

حاجیان گفت: بیش از 90 درصد قتل ها را کشف کرده ایم و همچنین بیش از 10 درصد قتل ها را در سال 99 کشف کرده ایم.

سخنگوی ناجا در خصوص مبارزه با مواد مخدر گفت: در 11 ماهه امسال حدود 900 تن مواد مخدر کشف شد.

وی با اشاره به کشفیات پلیس در زمینه مواد اشتعال زا افزود: در اسفندماه امسال بیش از 15 میلیون و 490 هزار و 673 قطعه مواد اشتعال زا کم خطر کشف خواهیم کرد. 3904636 ماده قابل اشتعال پرخطر نیز پیدا شد.

حاجیان گفت: مواد قابل اشتعال پرخطر 500 هزار و 472 کیلوگرم وزن داشت که در همین زمینه یک هزار و 287 نفر دستگیر شدند.

نماینده اجتماعی ناجا می گوید: افراد شناسایی شده در زمینه قاچاق مواد مخدر با خودرو برای سوریه در روز چهارشنبه و همچنین افرادی که در حین دستگیری و طرح شکایت در جاده ها تردد خودروهای خطرناکی داشته باشند، خودروی آنها تا پایان روز توقیف خواهد شد. تعطیلات.

وی با اشاره به برنامه ریزی پلیس برای برخورد با اراذل و اوباش گفت: سال 1401 سال بلاتکلیفی متخلفان نظم و امنیت عمومی است، پلیس اجازه تضییع حقوق شهروندان را نمی دهد.

به گفته حاجیان، 568 نفر از اراذل و اوباش از 15 بهمن تا 14 اسفند شناسایی و دستگیر شدند.

سخنگوی ناجا گفت: فردی که سلاح غیرمجاز دارد باید احساس ناامنی کند نه امنیت، قطعا پلیس این افراد را شناسایی و با آنها برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به عملکرد پلیس فتا افزود: 92 درصد جرایم سایبری شناسایی و کشف شده است.

حاجیان گفت: در 1010 کلانتری آماده ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه های مختلف با نگاه پیشگیری و راهنمایی هستیم.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به تصادفات و قرارگاه نوروزی گفت: قرارگاه نوروزی از 15 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه سال 1401 با 70 هزار سرباز از دستگاه های مختلف و ارائه خدمات به مردم فعال بود.

انتهای پیام/
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید