تل آویو برای جلوگیری از حمله پهپادهای حزب الله به اروپا نزدیک شد

بر اساس این گزارش رسانه های صهیونیستی، دلیل درخواست تل آویو این است که این حملات بر تامین انرژی اروپا تاثیر بگذارد.

مدتی است که اروپا برای جایگزینی واردات گاز از روسیه با رژیم صهیونیستی، قطر و جمهوری آذربایجان تماس گرفته است.

شامگاه شنبه گذشته حزب الله لبنان سه پهپاد را به منطقه مدیترانه مورد مناقشه رژیم صهیونیستی فرستاد.

مقاومت اسلامی لبنان این عملیات را موفقیت آمیز دانست و اعلام کرد که ماموریت لازم توسط این پهپادها به درستی و مناسب انجام شد و پیام [ارسال این پهپادها به رژیم صهیونیستی] تحویل داده شد

این پهپادها توسط دو گروه شهید جمیل ثقف و مهدی یاگی ارسال شده است.

پهپادهای حزب الله در حال گشت زنی در میدان گازی کاریش بودند و رسانه های صهیونیستی شامگاه شنبه مدعی شدند که ارتش این رژیم سه پهپاد حزب الله را که به سمت سکوی گازی کاریش در حال حرکت بودند رهگیری کرده است.

ارتش اسرائیل شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز سه پهپاد متخاصم را که بر فراز آب‌های اسرائیل به حریم هوایی ما نزدیک شده و از لبنان می‌آمدند، رهگیری کردیم.

اختلاف بین رژیم صهیونیستی و لبنان بر سر مرزهای دریایی، اکتشاف انرژی در بخش‌هایی از مدیترانه شرقی را با مشکل مواجه کرده و خطر تشدید تنش‌ها بین دو کشور را به دنبال دارد.

مذاکرات غیرمستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر مرزها و منابع دریایی با وساطت عاموس حجتیان نماینده آمریکا ادامه دارد.

هوخشتاین در 24 ژوئن پس از ورود یک کشتی حفاری به آب های لبنان به بیروت آمد و از مقامات لبنانی خواست تا میانجیگری کنند و مذاکرات با رژیم صهیونیستی را از سر بگیرند و با مقامات لبنانی گفتگو کرد.

میدان نفتی کاریش در خط مرزی شماره 29 قرار دارد که لبنانی ها آن را مرز دریایی این کشور می دانند و اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در این میدان را تجاوز، اشغالگری و غیرقانونی می دانند.

مذاکرات غیرمستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی با میانجیگری آمریکا برای ترسیم مرزهای دریایی در اکتبر 2020 و پس از حدود دو سال مذاکره بین آمریکا و لبنان آغاز شد.

پرونده مذاکرات غیرمستقیم در لبنان به رهبری «نبیه بری» رئیس مجلس آن کشور انجام شد. این مذاکرات در ماه مه 2021 پس از پیشنهاد لبنان طرح‌های جدیدی برای تثبیت ادعای خود در مرز آبی متوقف شد.

اخیرا شرکت یونانی «انرژین» مجوز اکتشاف گاز در میدان کاریش واقع در منطقه مورد مناقشه را از تل آویو دریافت کرده است و در همین راستا رژیم صهیونیستی در راستای آمادگی برای آغاز عملیات، از ورود یک کشتی حفاری به این منطقه جلوگیری کرده است. اکتشاف اولین چاه گاز در آن. این امر با واکنش شدید و هشدار طرف های لبنانی مواجه شد.

بر اساس گزارش ها، این شناور برای استخراج گاز طبیعی مایع وارد میدان گازی کاریش شده و از خط 29 عبور کرده و در فاصله 5 کیلومتری سیم بکسل بیست و سوم در منطقه مورد مناقشه با لبنان قرار گرفته است.

در مذاکرات قبلی، لبنان بر حق خود برای گسترش دسترسی به آبهای مدیترانه به سمت جنوب و افزایش این دسترسی از 860 کیلومتر مربع به 2300 کیلومتر مربع تاکید کرد.

24 ژوئن سال جاری، رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان لبنان در نشست میانجی آمریکایی در موضوع مرزهای دریایی بر غیرقانونی بودن اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

میشل عون رئیس جمهور لبنان در این دیدار که با حضور سفیر آمریکا برگزار شد، بر حقوق حاکمیتی لبنان در دریا و منابع طبیعی آن تاکید کرد.

میادین گاز و نفتی که بیش از 15 سال پیش در سواحل لبنان کشف شد، بر اساس بررسی های انجام شده توسط شرکت های بین المللی، حاوی مقادیر زیادی گاز طبیعی و نفت است و مشخص شد که برخی از این میادین بین لبنان و لبنان مشترک است. فلسطین.

دیدگاهتان را بنویسید