هشدار حزب الله به تل آویو درباره تولید نفت و گاز در میادین خود


ساعت: 17:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901729

همزمان با بروز اختلاف بین لبنان و رژیم صهیونیستی در خصوص تعیین مرزهای دریایی، جنبش حزب الله نسبت به هرگونه استخراج نفت و گاز در میدان خود به این رژیم هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین جاشی، عضو فراکسیون الوفاء لعلمقامده حزب الله در پارلمان گفت که اگر رژیم اشغالگر برای استخراج نفت و گاز در میدان مورد مناقشه اقدام کند، این جنبش نیز به سمت استفاده از گزینه نظامی حرکت خواهد کرد.

جاشی در گفت و گو با سایت العربی الجیدید گفت: تا زمانی که توافقی (برای تعیین مرزهای دریا) حاصل نشود، دشمن اسرائیلی هیچ شانسی برای استخراج نفت و گاز از میدان کاری خود ندارد و تنها راه است. راه استخراج در این زمینه این است که با لبنانی ها به توافق برسیم که این یک مرز و کشف است.

وی افزود: لبنان هرگز برای رژیم اشغالگر در استخراج نفت از مناطق مورد مناقشه ضعیف و ناتوان نیست و اگر دشمن صهیونیستی و آمریکا بخواهند می توانند تلاش کنند.

وی همچنین تاکید کرد که ارتش، ملت و مقاومت لبنان برای دستیابی به توافق جدی هستند و به دنبال جنگ نیستند، اما مطلقا از حقوق و مطالبات ملی خود دست برنخواهند داشت.

جاشی افزود: همه مسائل به ویژه در مورد دسترسی لبنان به خط 23 و میدان قنا نهایی شده و دستاوردها همچنان مثبت است و شاید مقابله با دشمن اسرائیلی یک مانور باشد زیرا دشمن چاره دیگری ندارد و اگر به دنبال مین گذاری است. نفت و گاز، او باید با آنچه که ما آن را درک ترسیم مرزها می دانیم، موافقت کند، نه توافق.

پایگاه خبری اکسیوس روز پنجشنبه (دیروز) به نقل از سه مقام اسرائیلی گزارش داد که مهمترین تغییر پیش نویس توافق مورد نظر لبنان در خصوص به رسمیت شناختن خطوط کشتیرانی به عنوان مرزهای بین المللی است.

مقامات صهیونیست مدعی هستند که این خط “منفعت امنیتی اصلی اسرائیل است و تثبیت این خط به دلایل امنیتی بسیار مهم است”.

به گفته این مقامات، آموس هوخشتاین، میانجی آمریکایی در پرونده مرزهای دریایی به رهبران لبنان اطلاع داده است که «اسرائیل مایل است در بسیاری از مسائل امتیاز بدهد، اما خط کشتی‌هایی که به مرز بین‌المللی تبدیل می‌شوند، جزو این امتیازات نیست».

دیدگاهتان را بنویسید