هشدار وزیر نفت درباره کرونا و هشدار گاز در یک روز برفی در پایتخت

ساعت: 19:22
تاریخ ارسال: 1301/10/21
کد خبر: 1922384

تهران- ایرنا- تعدادی از اعضای هیأت دولت که در جمع خبرنگاران حاضر در محوطه برفی دولت حضور داشتند، به سؤالات آنها در خصوص مهمترین مسائل روز پاسخ دادند و اخبار مهم حوزه کاری خود را تشریح کردند: آخرین وضعیت تولید گاز، مخالفت وزارت ارتباطات با قطعی اینترنت در روز کنکور، افزایش 35 درصدی اعتبار ازدواج و…

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه امروز شورای دولت در حالی برگزار شد که آیت الله سیدابراهیم رئیسی برای دفاع از قانون بودجه 1402 کل کشور به بهارستان رفت و ریاست جلسه را به معاون اول خود محمد محبر تفویض کرد و خبرنگاران در برف حیاط انتظار نشستند. دولت در کنار B پایان جلسه شنیدن داغ ترین اخبار از وزرا و معاونان رئیس جمهور در یک روز سرد زمستانی.

جشنواره فجر و آخرین وضعیت هنرمندان دستگیر شده

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران از وی برای ایستادن پشت تریبون دعوت کرد و سخنان خود را با اخباری از جشنواره فیلم فجر آغاز کرد.

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه در تمامی بخش ها کار به صورت فشرده در حال انجام است، گفت: فیلم ها به موقع می رسد و آثار بین المللی خوبی به جشنواره ارسال شده است.

وی همچنین از آمادگی 31 استان کشور برای میزبانی جشنواره خبر داد و افزود: برنامه های خوبی در کنار جشنواره تدارک دیده شده است و امسال نیز به مناطق ضعیف توجه ویژه ای خواهیم داشت که حضور گسترده سینماهای سیار در این جشنواره ها را شامل می شود. مناطق و ساکنان کیپ تاون از جمله برنامه های جشنواره است.

یکی از موضوعات دیگری که اسماعیلی به آن اشاره کرد، هنرمندانی بود که در اغتشاشات اخیر بازداشت یا ممنوع الخروج شده بودند. وی در این خصوص گفت: مبنای حمایت از اهل فرهنگ را داریم و تفاوتی بین هنرمندان وجود ندارد. مقررات منع تردد روند قضایی دارد و بر اساس پرونده های تشکیل شده است و ما این افراد را جزء خانواده هنر می دانیم.

هشدار وزیر نفت به مشتریان پرمصرف گاز

وزیر نفت از دیگر وزرای حاضر در دادگاه دولت در 31 دی ماه بود. «جواد اوجی» در ابتدای سخنان خود با توجه به ورود جبهه هوای سرد به کشور به مشتریانی که گاز خانگی زیادی مصرف می کنند، هشدار داد: هر جا مصرف گاز خارج از الگوی مصرف باشد، ابتدا تذکر می دهیم و سپس قطع می کنیم. .

اوجی البته از اقدامات خوب وزارت نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی نفت در زمینه میادین مشترک و میادین مستقل گازی خبر داد و گفت: همه پالایشگاه های گاز حداکثر گاز تولید می کنند.

هشدار وزیر نفت درباره کرونا و هشدار گاز در یک روز برفی در پایتخت

آمادگی انسولین و عروق کرونر مراکز درمانی

«بهرام عین اللهی» یکی از وزرای حاضر در جمع خبرنگاران امروز بود که از آمادگی مراکز درمانی با توجه به افزایش سویه جدید کرونا در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: کسانی که بیش از 6 ماه از ابتلا به این بیماری گذشته است. آخرین دوز واکسن باید دوز تقویت کننده بدهد با مراکز واکسیناسیون تماس بگیرید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از فراوانی آمپول های انسولین در کشور خبر داد و افزود: داروهای خاصی مانند انسولین به صورت سهمیه بندی شده و با نسخه الکترونیکی توزیع می شود. بنابراین تهیه این دارو مشکلی ندارد.

تغییرات در مقررات تعیین موقعیت های دشوار

سید سلطان مرتضوی در حاشیه جلسه امروز شورای دولت در خصوص بررسی آیین نامه تعیین مشاغل سخت و زیان آور گفت: تغییرات هم مفهومی و هم مثالی است، ممکن است نمونه هایی باشد که در مشاغل سخت و زیان آور گنجانده شده است. اما در آن حرف نیست و می توان در مفاهیم اصلاحاتی انجام داد. بنابراین تغییرات آیین نامه تعیین مشاغل سنگین هم مفهومی و هم مثالی است.

نظر زارع پور در مورد قطعی اینترنت در زمان آزمون

عیسی زارع پور در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر قطعی اینترنت موبایل در ایام کنکور سراسری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مخالف دانست و تاکید کرد: قرار است در حوزه های امتحانی فقط به صورت محلی قطع شود. .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بنابراین شورای امنیت ملی با این 4 شرط موافقت کرد که تنها همزمان با کنکور، در حوزه آزمون، اینترنت همراه با اطلاعیه قبلی رعایت شود. نگرانی های سلامتی کنکور

افزایش 35 درصدی وام ازدواج

«سیدحمید سجادی» همچنین از افزایش 35 درصدی وام ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: بر اساس اعلام بانک مرکزی 102 هزار میلیارد تومان وام پرداخت شده و 743 هزار نفر تا الان توانسته وام بگیرد.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه کل کشور 1402 وام ازدواج افزایش چشمگیری داشته است اما از آنجایی که هنوز بودجه نهایی نشده است باید منتظر متن نهایی این قانون باشیم.

هشدار وزیر نفت درباره کرونا و هشدار گاز در یک روز برفی در پایتخت

واکنش امیر عبدالخیان به استعفا: قاطعانه تکذیب می کنم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز به اقدامات برخی مقامات عراقی از جمله نخست وزیر در خصوص استفاده از نام جعلی به جای خلیج فارس پاسخ داد.

وزیر امور خارجه افزود: روز گذشته نخست وزیر عراق در توییتی این موضوع را جبران کرد.

امیر عبداللهیان نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور سفیر ایران در پکن به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، استقرار کشاورززاده در ماموریت خود را تایید کرد.

تغییر منشور تجارت و صنعت منطقه آزاد ماکو در دولت

آخرین قسمت از حضور اعضای کابینه در جمع خبرنگاران سخنرانی «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت بود که به تشریح مصوبات این هفته شورای دولت پرداخت و گفت: هیات وزیران در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در جلسه ای اساسنامه سازمان آزاد تجاری و منطقه صنعتی ماکو برای رفع ایراد شورای نگهبان تصویب شد.

بهادری جهرمی در جلسه روز یکشنبه شورای دولت از اضافه شدن وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری به کارگروه اقتصاد دیجیتال خبر داد و افزود: به پیشنهاد وزارت امور خارجه، دولت آمریکا لایحه معاهده ملل در مورد استفاده از ارتباطات الکترونیکی در موافقتنامه های بین المللی، پذیرفته شد تا در پارلمان مطرح شود.

هشدار وزیر نفت درباره کرونا و هشدار گاز در یک روز برفی در پایتخت

وی در پایان تصریح کرد: در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت تغییراتی در ضوابط نحوه برگزاری جلسات و نحوه تصمیم گیری هیئت داوری به پیشنهاد وزارت دادگستری و دادگستری ایجاد شد. با تایید معاونت حقوقی

دیدگاهتان را بنویسید