تمرکز کمیسیون انرژی مجلس بر مکانیزه کردن انبارهای نفت و استانداردسازی مخازن سوخت است

زمان: 20:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802829

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تمرکز این کمیسیون بر مکانیزه سازی انبارهای نفت، استانداردسازی مخازن سوخت و انبارهای نفت و توزیع فرآورده با تانکر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی نهایی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جزییات جلسه امروز (یکشنبه 1 بهمن) این کمیسیون با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و نظارت بر صادرات را تشریح کرد. مدیرعامل وزارت نفت در کشور و با توجه به پیشنهاد راه اندازی سامانه جامع مدیریت هوشمند انرژی، خاطرنشان کرد.

نخعی گفت: اعضای کمیته نگرانی‌ها و دیدگاه‌های خود را بیان کردند و تصمیم گرفته شد. این موضوع نیاز به بررسی بیشتر در کمیته تخصصی دارد، وی ادامه داد: چالش های زیادی در حوزه تولید و توزیع فرآورده های نفتی وجود دارد به ویژه تفاوت بین فرآورده های توزیع شده در انبارها، مخازن نفت، مخازن سوخت، کنترل نشت فرآورده ها، بی نظمی های مالی. و دیگران. که در گزارش دریافتی مشخص شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوعات، کمیسیون انرژی باید این موضوع را از نظر قانونگذاری و نظارت دقیق و وزارت نفت نیز با کار اجرایی مناسب ساماندهی کند. توزیع فرآورده های نفتی و نفتکش باید عملیاتی و اجرایی باشد زیرا تولید و توزیع فرآورده ها در بخش های مختلف را شفاف می کند، هرچند این وظیفه قانونی مهم وزارت نفت است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اکنون در این زمینه ابهاماتی مانند میزان موجودی خطوط لوله نفت، عرضه و تحویل فرآورده های نفتی بین انبارهای نفت، بین انبارها و جایگاه های نفت، انبارها و مصرف کنندگان نفت و… وجود دارد. . و گاهاً اختلافاتی وجود دارد.» به همین دلیل، مکانیزه کردن انبارهای نفت، استانداردسازی مخازن سوخت ضروری است و اجرای کامل سامانه ملی سنجش به افزایش شفافیت و جلوگیری از سوء استفاده و مفاسد احتمالی کمک می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید