تمسخر پیشکسوت پرسپولیس پس از حذف سرخابی ها

تمسخر پیشکسوت پرسپولیس پس از حذف سرخابی ها

محمد پنجعلی مدافع اسبق تیم ملی و باشگاهی پرسپولیس با اشاره به اینکه فوتبال ایران هرگز به سطح حرفه ای نرسیده است، گفت: از زمانی که فوتبالیست بودم تا امروز آنچه را که در فوتبال ایران دیدم. من مستند کرده ام و دروغ گفته ام. «هیچ یک از باشگاه های کشور ورزشگاه خود را ندارند، ما آکادمی فوتبال نوجوانان نداریم، اما همیشه به دروغ برای هر باشگاهی یک ورزشگاه معرفی کرده و برای آکادمی برنامه ریزی کرده ایم.

وی با اشاره به موانع پیش رو گفت: یکی از مهمترین شاخص هایی که به حرفه ای شدن کمک می کند، درآمد ثابت باشگاه هاست. یک منبع درآمد مهم، اخذ حق پخش تلویزیونی است که هنوز محقق نشده است. همچنین درآمد حاصل از نقل و انتقالات بازیکن به جیب عده ای خاص می رود و به درآمد باشگاه ها تبدیل نمی شود.

کاپیتان سابق تیم ملی درباره باشگاه های غیردولتی مرتبط با شرکت ها گفت: بسیاری از این شرکت ها از درآمد حاصله صرف نیروی کار برای باشگاه های زیرمجموعه خود می کنند در حالی که این باشگاه ها باید به تنهایی درآمد داشته باشند.

پنجعلی در یک برنامه رادیویی ورزشی بدون ویرایش با تاکید بر اینکه در کشور تفکر و زیرساخت فوتبال حرفه ای وجود ندارد، گفت: اگر ایران روند حرفه ای شدن را از یک کشور خارجی تقلید می کند باید از دروغگویی و دور زدن قوانین خودداری کند. پروسه حرفه ای شدن فراز و نشیب های زیادی دارد و زمان زیادی می برد. دولت با وام دهی و حمایت از بخش خصوصی می تواند خاک و زیرساخت های این مسیر را فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید