تمسخر پیشکسوت پرسپولیس: پنالتی های استقلال مضحک و غیرعادی است

تمسخر پیشکسوت پرسپولیس: پنالتی های استقلال مضحک و غیرعادی است

نمی شود به دربی رسید و به دنبال مجتبی محرمی نبود. مدافع مطرح پرسپولیس که خودش یکی از پرحاشیه ترین دربی های تاریخ دربی است … با این حال خود محرم معتقد است بازیکنانی مثل ناصر محمدهانی، فرشاد پیوس و علی پروین دربی بازتر از او هستند. با شماره 8 فراموش نشدنی تاریخ باشگاه پرسپولیس گفت وگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

دربی پیش رو یکی از حساس ترین دیدارهای چند سال اخیر است. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

خب، دربی همیشه حساس است، چون هیچ تیمی دوست ندارد این مسابقه را ببازد. هواداران دو تیم به شدت روی این دیدار حساس هستند و تحمل باخت در دربی را ندارند. در مورد جدول هم پرسپولیس و استقلال در کورس قهرمانی هستند و همین موضوع حساسیت این بازی را چند برابر کرده است. امیدوارم بازی خوبی ببینیم و مردم از آن لذت ببرند.

پیش بینی شما از بازی پنجشنبه چیست؟

خب نتایج هر دو تیم نشان می دهد که آمادگی خوبی دارند و می توان امیدوار بود که یک دیدار خوب را شاهد باشیم. پرسپولیس باید عاجزانه قهرمان شود و اختلاف امتیاز را جبران کند و خدای نکرده شکست یا تساوی این تیم را از مسیر قهرمانی دور کند. اما شک نکنید اگر پرسپولیس در دربی پیروز شود در پایان فصل قهرمان می شود. پرسپولیس تیم بهتری نسبت به استقلال است و بازیکنان ما تجربه بیشتری در دربی دارند. به همین دلیل می گویم پرسپولیس شانس بیشتری برای بردن دربی دارد.

یکی از بلاتکلیفی های پرسپولیس برای دربی برگشته است. به نظر شما کدام دروازه بان باید در دروازه باشد؟

نمی توانم در این مورد نظر بدهم زیرا کادرفنی به تیم نزدیک است و با بچه ها زندگی می کند. آنها می توانند بهتر از هر کس دیگری تصمیم بگیرند. اما نمی دانم چرا حامد لاک را کتک زدند. او هم مثل همه بازیکنان دنیا اشتباه کرد و این چیزها در فوتبال عادی است. نباید به اشتباه از بین برود. ضربه حامد به پرسپولیس می خورد. فراموش نکنیم این مکان در فصل گذشته و همچنین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا چه عملکرد درخشانی داشت و حتی در تیم منتخب فصل لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.

یکی از پیشکسوتان استقلال گفته بود قسم خورده حامد لاک داخل دروازه پرسپولیس باشد. شما چه چیزی برای گفتن در مورد آن دارید؟

همه می توانند در مورد خودشان نظر بدهند، اما در روز دربی و در زمین مشخص می شود که کت کیست. اتفاقا ما هم دوست داریم حامد در دربی بازی کند چون مطمئنم با همتش با عملکردش جواب محکمی به این حرف ها می دهد. فکر می کنم اگر حامد بازی کند ستاره می شود.

ابتدای فصل گفتی اجازه نمی‌دهی پرسپولیس قهرمان شود. آیا شما همچنان بر همین عقیده هستید؟

بله، دیدیم از اول فصل چه سنگ هایی به سمت پرسپولیس پرتاب شد و چه خدماتی برای استقلال انجام داد. از آن زمان دشمنی آقایان با پرسپولیس را پیش بینی کردم. اگر همه چیز برابر و عادی بود، پیشتاز بودیم. من نمی خواهم در مورد امتیازاتی که به آنها داده می شود صحبت کنم، اما مجازات هایی که برای آنها می گیرند واقعا مضحک و گاهی غیرعادی است. مثلا در بازی با گل گهر چه پنالتی مسخره ای در دقایق پایانی برای آنها گرفتم. با این حال، حتی اولین پنالتی آنها درست به نظر نمی رسید. در هر صورت بچه های ما با وجود این مشکلات و داوری فقط باید کارشان را بکنند و هر چه دارند بگذارند تا در این مسابقه پیروز شوند و هواداران را خوشحال کنند.

شما یکی از بازترین بازیکنان دربی دربی بودید. در بین بازیکنان فعلی کدام بازیکن را دربی باز می دانید؟

نه، اینطور نبود و خیلی از بازیکنان دیگر بودند که در دربی ها عالی بازی کردند و مردان دربی بودند. علی پروین، ناصر محمدی، فرشاد پی و …

ناصر محمدی واقعا عالی بود و به نظرم دربی عالی بود و همه مدافعان از او می ترسیدند.

خوشبختانه پرسپولیسی ها باتجربه هستند و اکثر آنها بارها در دربی بازی کرده اند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. از خود سیدجلال گرفته تا کمال، امیری، ترابی و حتی عبدی جوان که از مدرسه فرار کرد و به استقلال گل زد. به هر حال امیدوارم پرسپولیس در دربی پیروز شود و به این موضوع خوشبین هستم.

بهترین خاطره شما از دربی چیست؟

خب، هر بار که در دربی پیروز می شویم و هواداران را خوشحال می کنیم، بهترین خاطراتمان به واقعیت می پیوندد. تمام دربی پر از خاطرات تلخ است و من این چیزها را در دوران فوتبالم تجربه کردم. قبل از دربی با بازیکنان استقلال دوست بودیم و بیشتر در اردوهای تیم ملی با هم بودیم اما در زمین مسابقه می دادیم و می خواستیم به تنهایی دربی را ببریم. پس از مسابقه دوستی ما باقی ماند.

علی پروین معمولا قبل از دربی چه توصیه هایی به شما می کرد؟

علی آقا سفالگری را می دانست و این را باید از خود بپرسید. معمولا قبل از دربی مربیان سعی می کردند روی مشکلات روحی و روانی کار کنند زیرا این مشکلات در دربی نقش اساسی دارد و تیمی که از نظر روحی آماده باشد می تواند برنده مسابقه باشد. علی آقا معمولاً به روش خودش توصیه های لازم را به ما می کرد و تیم را برای دربی آماده می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید