تمسخر شدید پیشکسوت استقلال به ریکاردو ساپینتو

تمسخر شدید پیشکسوت استقلال به ریکاردو ساپینتو

حسن روشن بازیکن سابق استقلال و گلزن جام جهانی 1978 آرژانتین در خصوص آخرین وضعیت استقلال و همچنین کاندیداتوری مهدی تاج برای ریاست فدراسیون فوتبال اظهاراتی را بیان کرد.

استقلال در هفته اول سپاهان را شکست داد. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

گویا سپاهانی ها مربی پرتغالی هم آورده اند. به نظر می رسد دلالان پرتغالی هنوز دست از فوتبال ایران برنداشته اند. سرمربی استقلال که دیدیم با وعده های قهرمانی خود را به همه نشان داد. باید منتظر باشیم و نتیجه این دیدار را در زمین ببینیم. چون هر دو تیم تقریبا ناشناخته هستند. در حال حاضر نمی توان در مورد آن صحبت کرد.

نظر شما در مورد اردوی استقلال ترکیه و بازی های دوستانه آن چیست؟

نکته جالب این است که تا یکی دو سال پیش می گفتند هیچکس نرود چون ما پول نداریم و دلار گران شده است. اما وقتی عده‌ای در چنین چانه‌زنی‌هایی از تیم‌ها سوء استفاده می‌کنند، می‌بینیم که همه تیم‌های لیگ برتری دوباره چقدر راحت می‌روند. خدا به داد چنین معامله هایی برسه. من هیچ خبری از اردو ندارم.

درباره انتقاد هواداران استقلال از جذب این تیم حرفی داری؟

سرمربی جدید استقلال هنوز بازیکن جذب کرده است؟

…تقریبا همه بازیکنان قبل از ورود ساپینتو به این تیم دعوت شدند!

این هم بهانه خوبی برای سرمربی پرتغالی است. چون هر وقت نتیجه نمی گیرد به راحتی جلوی خبرنگاران در سینه خود پنهان می شود و می گوید من این تیم را نساختم. او هم دروغ نگفت. مدیران باشگاه استقلال قبل از آمدن این مربی و تحویل او، استقلال را تعطیل کردند.

آیا در مورد برگزاری دربی در هفته دوازدهم صحبت می کنید؟

چه می توان گفت! هنوز دربی باید برگزار شود، هرچند هر چه دربی دیرتر برگزار شود، دو تیم با شناخت بهتری به میدان خواهند رفت. فکر می کنم هر دو تیم تا هفته دوازدهم به طور کامل ساخته خواهند شد.

آیا شما در مورد رأی معاهده ویلموتس و شکستن آن صحبت می کنید؟

نمی دانستم پرداخت سه و نیم میلیون یورو غرامت به مربی خارجی تعطیل است. معمولا جشن زمانی است که یک نفر در دادگاه برنده می شود، نه زمانی که ضرر هنگفت 100 میلیاردی را متحمل می شود. متاسفانه باج دادن به مربیان خارجی برای فوتبال ما تبدیل به یک عادت بد شده و امیدوارم از این موضوع عبرت بگیریم.

آیا می دانید مقصر این قرارداد ننگین چه کسانی هستند؟

ظاهرا تاج در صحبت های اخیر خود گفته که ویلموتس را تحت فشار قرار داده است! دلیلش این نیست! اگر قرار است کسی به شما فشار بیاورد، تقصیر شماست که تحمل می کنید، وگرنه در همان زمان می توانستید آشکارا اعلام کنید که به شما فشار می آورند. اما وقتی نگفتی تحت فشار قرار گرفتی و در مقابل فشار مقاومت کردی، یعنی از این فشار هم احساس بدی نداشتی. وگرنه هیچکس مثل تاج نیست که زیر فشار کاری بتونه انجام بده.

ابقای اسکوچیچ در راس کادر فنی تیم ملی را چگونه ارزیابی می کنید؟

این هم یک بازی سه قهرمانی برای سرمربی کروات بود. اسکوچیچ قبلا دو بازی را برده بود، اما با این رفت و برگشت، حالا سه بازی را برد.

درباره گروه کاندیداهای حاضر برای ریاست فدراسیون فوتبال حرفی برای گفتن دارید؟

همه این اقوام دوستان ما هستند اما ثابت شده که هیچ وقت نتوانستند تصمیم عاقلانه ای در مورد فوتبال ایران بگیرند.

به نظر شما در این شرایط چه کسی برای ریاست فدراسیون فوتبال مناسب تر است؟

قطعا مهدی تاج. چون هم با فیفا و هم با اف سی آشناست. اگر یک پسر جدید وارد شود، یک سال برای EFC از دست می رود تا نام او را یاد بگیرد و دو سال از زمان و انرژی ما برای شناسایی او توسط فیفا تلف می شود. پس به نظرم مهدی تاج بهترین گزینه است. حداقل او قبلاً در این موقعیت بوده است و زیر و بم کار را می داند. او نیازی به اثبات خود به کسی ندارد. من فقط یک توصیه به اتومبیلرانی تاج دارم.

چه توصیه ای دارید؟

که اگر سایر دوستان ما در انتخابات رای نیاوردند دشمن نمی شوند و به جای اجابت مزاج به پای رئیس جمهور جدید، به این فوتبال کمک می کنند که بایستد. عصبانی نشوید و مودب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید