تمهیدات لازم برای حضور دانش آموزان اندیشیده شده/در حوزه آموزش ابتدایی معلم کم نداریم


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898301

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه آمادگی کافی برای حضور دانش آموزان در مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید وجود دارد، گفت: تدریس به صورت حضوری و تمام وقت است و تمامی تمهیدات لازم برای حضور دانش آموزان فراهم شده است. توسط مدیران و هیچ جای دیگر ساخته شده است.» جای نگرانی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه محمد فائزی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در گفت و گوی خبری با اشاره به ثبت نام حدود 375 هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان گفت: این رقم نسبت به سال گذشته 1000 نفر افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه آمادگی کافی برای حضور دانش آموزان در مدرسه برای ساماندهی معلمان و تدارک برنامه های لازم برای شروع سال تحصیلی جدید وجود دارد، ادامه داد: آموزش حضوری و تمام روز است و تمام تمهیدات لازم برای حضور دانش آموزان انجام شده است. توسط ادمین ها دیده شده و جای نگرانی نیست.

فیضی تصریح کرد: سامانه شاد فرصت و سرمایه ای است که برای رفع نواقص و جبران آسیب های دوران کرونا استفاده می شود و ادامه تحصیل در کنار آموزش و پرورش کنونی است.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت دانش آموزان خط قرمز است و بهورزان بر سلامت دانش آموزان نظارت دارند، تصریح کرد: 86 اتاق بهداشت به مدارس استان اضافه شده و به دنبال خودمراقبتی بیشتر دانش آموزان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه حدود 98 درصد دانش آموزان 9 تا 18 ساله دو نوبت و 50 درصد نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند، گفت: ضعف واکسیناسیون در گروه سنی 5 تا بیشتر است. 12 سال، والدین را بیشتر درگیر آموزش می کند.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل های 10 گانه بهداشتی به دانش آموزان آموزش داده می شود، گفت: دانش آموزان الزامی به واکسینه شدن ندارند، اما توصیه می شود برای حفظ سلامت افراد این واکسن را به طور کامل انجام دهند.

فیضی با بیان اینکه 38 کلاس جدید به فضای آموزشی استان گیلان اضافه شده است اما هنوز با نقطه ایده آل فاصله داریم، تصریح کرد: نیازمند توسعه جدی فضای آموزشی ناحیه 1 و 2 رشت هستیم اما در حال حاضر همه ظرفیت ها. باید برای این منظور استفاده شود..

وی با بیان اینکه 33 درصد به شهریه پایه پایه و 35 درصد به پایه اول و دوم اضافه شد، گفت: برای مدارس دولتی هیچ مبلغی به جز حق بیمه و پول کتاب و کمک داوطلبانه اولیا نیز انجام شده است. از طریق انجمن اولیا و مربیان کار خواهد کرد.

فائزی با بیان اینکه در حوزه آموزش ابتدایی کمبود معلم نداریم، گفت: کمبود معلم در سایر کلاس ها توسط نیروهای حق التدریس و بازنشستگان جبران می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید