تنگناها و کمبود فضای آموزشی در دانشگاه فرهنگیان ناشی از سیاست های غلط گذشته است

ساعت: 18:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795282

مدیرعامل بنیاد خیریه حمایت از دانشگاه‌های فرهنگیان کشور:

مدیرعامل بنیاد حمایت از دانشگاه فرهنگیان گفت: تنگناها و تنگناهای مسکن و آموزش امروز دانشگاه فرهنگیان نتیجه سیاست های نادرست گذشته و عدم آینده نگری در سونامی سونامی فرهنگیان در سال های 1403 و 1404 است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; مهدی احمدی امروز در اولین جلسه شورای بنیاد حمایت از دانشگاه فرهنگیان زنجان با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه فرهنگیان در 20 اردیبهشت 97، گفت: انقلاب این بود. نمایش انقلاب به دانشجو معلمان.

وی با بیان اینکه جرقه ایجاد بنیاد حمایت از دانشگاه فرهنگیان از آن زمان تاکنون صادقانه بوده است، خاطرنشان کرد: سرزمین ایران اسلامی در اوج است.

احمدی افزود: نکته بعدی تکریم و شناسایی خیرین و خیرین کشور است.

وی با اشاره به قدمت بیش از 100 ساله دانشگاه فرهنگیان یا تربیت معلم گفت: طرحی به نام 10031 مطرح شده است که اگر دولت سیزدهم که دولت عمل و عمل است به این طرح منتهی شود، دانشجو- معلم روح در کشور پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل موسسه خیریه حامی دانشگاه های فرهنگیان کشور گفت: در صورت اجرای این طرح جامعه آن طور که ما انتظار داریم معلم را درک می کند.

وی گفت: بر اساس این طرح 100 هکتار زمین در تمامی 31 استان در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار می گیرد و به همین دلیل طرح 10031 نامیده می شود.

احمدی گفت: با توجه به اینکه این طرح محصول طرح آموزش ژاپن و فنلاند است که کارآمدترین و موثرترین نظام آموزشی دنیا را دارند.

وی افزود: بر اساس این طرح در هر استان با کمک دولت و استفاده از ظرفیت مردم و خیرین ملی و استانی دانشگاه جامع فرهنگیان احداث می شود.

احمدی خاطرنشان کرد: در دانشگاه جامع فرهنگیان تمامی واحدهای اجتماعی، علمی، آزمایشگاهی و خوابگاهی مورد بررسی قرار می گیرد و اجرای چنین طرح منطقی و معقولی در گرو تلاش کارکنان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه های زیادی در کشور داریم، گفت: دانشگاه فرهنگیان یکی از بهترین، مفیدترین و زیباترین دانشگاه های کشور است.

احمدی افزود: دلیل اهمیت دانشگاه فرهنگیان این است که همه کشورهایی که در مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی رشد چشمگیری داشته اند، مدیون سیستم آموزشی قوی خود هستند و آموزش و پرورش شکوفا، کشوری پر رونق ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه امروز باید معلم را با نگرشی جدید درک کرد، گفت: همه باید بدانند معلم عنصر مصرفی نیست و معلم عنصر مولد موثر در جامعه است که می تواند کل جامعه و نسل را مانند شهدا باکری کند و پرورش دهد. زین الدین و رجایی.

احمدی در ادامه با بیان اینکه همه دولتمردان و مسئولان مدیون معلم هستند، گفت: کسانی که معلم را مصرف کننده می دانند سخت در اشتباه هستند.

مدیرعامل موسسه خیریه حامی دانشگاه های فرهنگیان کشور با اشاره به راه اندازی این بنیاد در 25 استان کشور گفت: امروز زنجان به عنوان بیست و ششمین استان مزین به زیورهای صدقه و نیکوکاری شد. “

وی در پاسخ به سوال خبرنگار موج رسا مبنی بر اینکه با توجه به محدودیت فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان که حتی پذیرش دانشجو در سال های آینده را با مشکل مواجه کرده است، گفت: نیاز به ایجاد دانشگاه جامع چیست. و چه تضمینی برای کارکرد آن وجود دارد؟ استناد: تنگناها و فضای مسکن، آموزش و اجتماعی کنونی در حال بازگشت به سیاست های غلط کارکنان قبلی است.

احمدی گفت: ثبت نام 27000 هیات علمی در سال 97 به تدریج در حال کاهش بود تا جایی که در دانشگاه فرهنگیان تعطیل شد.

وی گفت: اما کارمندان وقت به این فکر نمی کردند که با کاهش تعداد دانشجو معلمان در سال های 1403 و 1404 بین 350 تا 400 هزار معلم بازنشسته شوند.

احمدی افزود: سیاست هایی که در گذشته در پیش گرفته اند و کم توجهی به آینده نگری فاجعه بزرگ امروز را به لحاظ کمی ایجاد کرده است.

مدیرعامل بنیاد خیریه حامی دانشگاه های فرهنگیان کشور گفت: اگر امروز مجبور نباشیم برای ظرفیت هزار نفر 2000 نفر جذب کنیم، در دو یا دو سال آینده نمی توانیم پاسخگوی آموزش و پرورش باشیم. سه. سال ها. “

وی گفت: به همین دلیل باید با تمام توان، هضم و استراتژی قوی برای غلبه بر سونامی دوران بازنشستگی پیش برویم.

احمدی با بیان اینکه پس باید به دنبال کیفیت باشیم، گفت: البته دانشگاه همچنان به فکر کیفیت است اما عدم آینده نگری مشکلاتی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید