تهدیدها: مسئولان امنیتی باید به آمار دستگیری رانندگان پاسخ دهند/ شرایط کاملاً عادی است/ فیش حقوقی منتشر شده راننده درست بود

تهدیدها: مسئولان امنیتی باید به آمار دستگیری رانندگان پاسخ دهند/ شرایط کاملاً عادی است/ فیش حقوقی منتشر شده راننده درست بود

روز جدید : علیرضا زاکانی شهردار تهران در جمع خبرنگاران مشکلات حمل و نقل عمومی و وضعیت رانندگان را تشریح کرد. زاکانی در واکنش به وضعیت امروز گفت: «وضعیت کاملاً عادی است، اما این بخش کوچکی از کل ماجراست. حدود 300 نفر از آقایان درگیر این رسوایی بودند، اما بقیه راننده ها کار خود را انجام می دادند. از دیروز که همه راننده ها سر کار هستند.

شهردار تهران در جمع خبرنگاران مشکلات حمل و نقل عمومی و وضعیت رانندگان را تشریح کرد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران در اعتراض به وضعیت خدمات حمل و نقل عمومی طبق اتفاقات اخیر در بسیاری از موارد به پله برقی مترو آسیب رسانده اند، گفت: 500 که حدود 250 بود. او گفت. از این تعداد 100 دستگاه تا یک ماه قبل تعمیر شده که 100 دستگاه تا پایان این ماه تعمیر می شود و حدود 50 دستگاه پله برقی باقی مانده است که حدود 45 روز دیگر تعمیر می شود. بنابراین با توجه به فرسودگی و خطرات پله برقی، در نهایت تصمیم گرفتیم برای اطمینان از ایمنی افراد، آنها را متوقف کنیم.

زاکانی درباره مشکلات مترو نیز گفت: در بحث مترو با کمبود خودرو و فرسودگی آن مواجه هستیم. برای رفع مشکلات باید فرسودگی را جبران کنیم و ناوگانی را که برای آن قراردادهای داخلی و خارجی بسته ایم اضافه کنیم که اجرای آن زمان بر است.

شهردار تهران درباره مشکلات رانندگان اتوبوس گفت: 9 هزار و 225 دستگاه اتوبوس تحویل گرفتیم که اکثر آنها فرسوده هستند. سال گذشته 175 اتوبوس خریدیم و 500 دستگاه را در یک بخش بازسازی کردیم. اکنون قصد داریم 3250 اتوبوس را ارتقا دهیم یا خریداری کنیم.

زاکانی همچنین درباره مشکلات پیش آمده در این حوزه گفت: مشکلی که به وجود آمده به مصوبه ای برمی گردد که در قانون شورای عالی کار وجود داشت و بر اساس قانونی بود که اساساً نقص ضمنی و مجموعه های قانونی بود. همچنین تایید کنید بنابراین شایعه ای مطرح شد که یک حق قانونی تضییع شده است و به دوستان گفتم حق قانونی چیزی است که تایید می شود. اما برای ایفای تعهد خود، بدهی هایشان را پرداخت کرده ایم و اکنون منتظر شفاف سازی قانون هستیم.

زاکانی در واکنش به وضعیت امروز گفت: «وضعیت کاملاً عادی است، اما این بخش کوچکی از کل ماجراست. حدود 300 نفر از آقایان درگیر این رسوایی بودند، اما بقیه راننده ها کار خود را انجام می دادند. از دیروز که همه راننده ها سر کار هستند.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که شما با اعضای شورای شهر اختلاف نظر دارید، گفت: این اختلافات مردود است. منتها اگر اختلاف سلیقه و تخصص نباشد باید شک کرد.

زاکانی در پاسخ به این سوال که آیا هیچ یک از رانندگان دستگیر شده اند یا خیر، گفت: این سوال باید توسط نیروهای امنیتی پاسخ داده شود و کسانی بودند که این اعتراضات را سازماندهی کردند و فکر می کنم در قیافه خود متفاوت عمل کردند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: یک رسوایی برای رانندگان تاکسی به وجود آمد که 25 درصد بود. در ابتدای سال این لایحه را تصویب کردیم و شورای شهر هم آن را تصویب کرد. این یک مسیر قانونی است و انشالله ادامه خواهد داشت.»

شهردار تهران درباره انتشار فیش های حقوقی رانندگان بی آر تی گفت: اصلاحاتی که دیدم درست بود رانندگان چند دسته هستند و این فیش ها درست است.

زاکانی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع دفاع مشروع شهردار منطقه 4 ثابت شده است، گفت: این موضوع در دست بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید