تهران فرصت طلایی برای انسجام بین مدیریتی دارد/ حل آسیب های اجتماعی نیازمند وحدت نظر و هماهنگی است

ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1780997

فرماندار در اولین جلسه اردوگاه سوسیالیست ها اعلام کرد؛

استاندار تهران با اشاره به تقریب بین دولتی استانداری و شهرداری پایتخت که منجر به هم افزایی شد، گفت: این هم افزایی در راستای رفع مشکلات استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن منصوری روز سه‌شنبه در نخستین نشست مرکز امور اجتماعی در تهران گفت: معتقدیم که می‌توانیم پیگیرتر پیش برویم و باید برای رفع مشکلات مردم کار موثری انجام دهیم. در این راستا فرصت طلایی در استان برای هم افزایی وجود دارد.»

حل آسیب های اجتماعی نیازمند وحدت نظر و هماهنگی است

وی افزود: یکی از موضوعات مهم شهر تهران در رابطه با حل معضلات عالی مقام معظم رهبری بحث آسیب های اجتماعی است.

وی ادامه داد: ابعاد مشکلات شهر تهران بزرگ و هر روز در حال افزایش است، اما توان، ظرفیت، هماهنگی و همدلی بین مردم و نهادها ظرفیت غلبه بر مشکلات را ایجاد کرده است.

استاندار تهران گفت: مسائل اجتماعی و کلان استان تهران در نشست با رئیس جمهور مطرح شد، بنابراین قرارگاه خدمات اجتماعی راه اندازی شده است که می تواند موضوعات مختلفی را مطرح کند اما آسیب های اجتماعی مهم ترین موضوع در این قرارگاه است.

منصوری سپس با اشاره به مطالبات در امور اجتماعی گفت: در بحث آسیب های اجتماعی نیاز به وحدت نظر، همدلی و هماهنگی جلسه ای با رئیس جمهور با حضور نمایندگان مجلس داریم. پیشنهاد شد از ظرفیت همه مجموعه ها برای حل معضلات اجتماعی استفاده شود. در همین راستا هفته گذشته سه جلسه با شهردار تهران داشتیم که در محور آسیب های اجتماعی بود.

استان تهران از سرانه جمعیت محروم است

وی افزود: استان تهران در ابعاد مختلف به لحاظ سرانه جمعیت نیازمند توجه است، ما به دلیل تراکم بودن، نیازمندترین استان هستیم. حل بسیاری از مشکلات، از جمله مهاجرت، یک مشکل ملی است. سالانه 250 هزار نفر به جمعیت استان تهران اضافه می شود که اگر منفعلانه عمل کنیم نمی توانیم نیازها را تامین کنیم.

استاندار تهران گفت: در دوره های گذشته تلاش هایی صورت گرفته است، اما معتقدیم که می توان کار را با قوت بیشتری انجام داد و باید برای رفع مشکلات مردم موثر عمل کرد. در این راستا فرصت طلایی در تهران برای هم افزایی وجود دارد.»

منصوری ادامه داد: پلیس تا چند هفته دیگر آمادگی پذیرش معتادان متجاهر را دارد، اما این تنها بخشی از کار و اجتماعی شدن است و موضوعات دیگری در حال مطرح شدن است. برخی موارد ذاتاً بر عهده شهرداری نیست، اما شهردار اعلام آمادگی می کند و مسئولیت می پذیرد و می گوید این مهم و ارزشمند است.

شکست پروژه های استان به دلیل عدم هماهنگی دستگاه هاست

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که تاکنون به نتایج مطلوب نرسیده است، گسترده بودن ارتباط بین دستگاه های حاکمیتی و عدم ایجاد هماهنگی است. خیلی وقت ها این طرح اجرا می شود، اما به دلیل ادامه ندادن با شکست مواجه می شود.

استاندار تهران همچنین گفت: مسائل تهران و شهرستان های تهران را نمی توان از هم تفکیک کرد زیرا موضوعات از جمله بحث حمل و نقل در حوزه اجتماعی به هم گره خورده است، بنابراین این جلسه برای هماهنگی زنجیره ای تشکیل شد تا سوالات جدی مطرح شود. .

منصوری خاطرنشان کرد: نیاز به تقسیم کار وجود دارد و برخی مسائل در کوتاه مدت و برخی دیگر در بلند مدت حل می شود. در بین معتادان متجاهر 21 هزار معتاد داریم که توانایی سازماندهی دارند و می توان در مدت زمان معقول آنها را جمع کرد و اجتماعی کرد و سپس برای کار مناسب و بازگشت آنها به جامعه برنامه ریزی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید