تهیه بانک اطلاعاتی از مشمولان سلامت


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896676

مدیرکل سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه سلامت گفت: بیش از 20 هزار موسسه خیریه سلامت را در کشور شناسایی کرده ایم و بانک اطلاعاتی مناسبی در این زمینه تهیه و به صورت دوره ای به روز رسانی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد حیدری پور در بازدید از دفتر مشارکت های اجتماعی و فعالیت های خیریه این دانشگاه ضمن قدردانی از زحمات این واحد گفت: در کشور بیش از 20 هزار موسسه خیریه در حوزه سلامت شناسایی کرده ایم و وضعیت مناسبی وجود دارد. بانک اطلاعاتی در این زمینه تهیه شده است که دوره به روز رسانی می شود.

وی افزود: در استان اصفهان نیز خیرین و خیرین بزرگ و ارزشمندی داریم که پروژه های مهم خیریه را به پایان رسانده و جای تقدیر دارند.

مدیرکل سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه سلامت با تایید برخی مشکلات ساختاری، ابراز امیدواری کرد: با رویکرد مثبت وزیر بهداشت به حوزه خیریه و مشارکت های اجتماعی بتوانیم از ظرفیت این حوزه استفاده کنیم. تا حد امکان برای بهبود سلامت عمومی.

مهندس حیدری پور با اشاره به آمار سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه فعال در حوزه سلامت افزود: این موسسات را در اداره کل ارزیابی و رتبه بندی کرده ایم و به طور مستمر بر فعالیت آنها در حوزه سلامت نظارت می کنیم. بانک اطلاعاتی این موسسات به صورت دوره ای تهیه و به روز می شود.

مدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیریه سلامت در پایان از بررسی و اصلاح طرح قانون تشکل های اجتماعی توسط این اداره کل طی جلسه و مکاتبه با مرکز پژوهش های شورای اسلامی خبر داد.

در ادامه سید فرهاد پرهقی معاون و مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت های اجتماعی به ارائه طرح ها و پروژه های مهم خیریه این استان پرداخت.

بر اساس اطلاعیه وبدا، وی همچنین به مسائل و مشکلات حوزه اجتماعی و بهداشتی استان پرداخت و خواستار توجه ویژه این وزارتخانه به این موضوع و رفع مشکلات ساختاری آن شد.

لازم به ذکر است مدیرکل امور خیریه سلامت و سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت با چند تن از مدیران اجرایی سازمان های مردم نهاد و خیریه مطرح در این استان مذاکره و تبادل نظر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید