تهیه کالاهای اساسی ویژه شب عید در ساراس


ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812458

رهنما گفت: عمده کالاهای مورد نیاز برای تنظیم بازار مورد نیاز مردم سارا شامل برنج، شکر، مرغ گرم و منجمد و میوه در آستانه نوروز سال 1401 تامین شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی رهنما مدیر جهاد کشاورزی سرخس در گفت و گو با صبح توس با اشاره به تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم این شهرستان برای روزها و شب های آینده عید اظهار داشت: تعادل قیمت ها و تحویل کالاهای اساسی برای شب عید سهمیه برنج تایلندی و هندی و شکر دولتی برای شهرستان ساراس استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس افزود: 43 تن برنج تایلندی به قیمت هر کیلوگرم 25 هزار تن و 23 تن برنج هندی به قیمت 24 هزار تن در هر کیلوگرم توسط تعاونی های روستایی به بهره برداری می رسد و در سطح شهرستان توزیع می شود.

وی به استفاده از شکر تعاونی و تعاونی اشاره و تصریح کرد: 10 و نیم تن شکر اتحادیه از اتاق اصناف شهرستان برای مصرف شیرینی در شب عید به قیمت کیلویی 12 هزار و 535 تن و 23 تن دیگر برای توزیع در بازار تعاونی های روستایی و کار توزیع آن به پایان رسیده است.

رهنما گفت: برای میوه های شب عید سهمیه اعلام می شود و تعاونی روستا نیز توزیع کننده است. از نیمه دوم اسفند ماه در حال به ثمر نشستن عید هستیم و هنوز میزان سهمیه آن مشخص نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس با اشاره به عرضه مرغ و تخم مرغ ذبح و منجمد دولتی گفت: مرغ کشتار روزانه به صورت سهمیه ای تحویل می شود و در حال حاضر با قیمت 31 هزار تن در بازار عرضه می شود. تخم مرغ نیز با قیمت مصوب 22500 تن در بازار شهر موجود است.

وی گفت: هفته آینده جلسه تنظیم بازار برگزار می شود و سهمیه مرغ منجمد از سوی دولت تعیین می شود و قیمت آن نسبت به مرغ ذبح شده روز ارزانتر خواهد بود. سهمیه شهرستان سرخس از مرغ منجمد دولتی احتمالا 18 تن است.

رهنما گفت: برای تامین مواد اولیه دام به دامداران در اسفند 1400 و فروردین 1401 3 هزار تن کنسانتره یارانه ای به قیمت 5 هزار و 200 تن مصرف و بین دامداران شهرستان توزیع می شود.

انتهای پیام/ 4004

دیدگاهتان را بنویسید