توجه به ایجاد شهرهای تخصصی محصولات با برند چهارمحال و بختیاری


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844205

گلم علی حیدری گفت: باید تلاش کنیم تا شهرهای تخصصی محصولات چهارمحال و بختیاری مانند آب، بادام، فرش و … ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ گلمعلی حیدری صبح امروز در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری گفت: وام های خوبی با محوریت اشتغال زایی و اجرای شعار سال برای این استان در نظر گرفته می شود.

وی افزود: همچنین وام های ارائه شده برای چهارمحال و بختیاری از محل سفر رئیس جمهور عمدتا نقدی است که می تواند تحول بسیار خوبی در استان ایجاد کند و نزدیک به 8 هزار میلیارد تن پرداخت برای استان مصوب شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همیشه پول تعیین کننده کارها نیست، بلکه حکمرانی خوب می تواند منشأ تحول باشد.

حیدری گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده بانک ها اجازه سرمایه گذاری ندارند اما در مناطق عقب مانده این مجوز به آنها داده شد، بنابراین یکی از بانک ها ضمانت پروژه شهرکرد_فرخشهر_شلمزار_کارون 4 را پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه نقش مدیران بسیار موثر است و باید مفید باشیم، خاطرنشان کرد: کاهش روند اداری صدور پروانه کسب که مانع اشتغال می شود، تسهیل دسترسی به امکانات زیربنایی مانند آب، برق و گاز برای واحدهای تولیدی و پروژه ها، اشتغال. ایجاد، تسهیل شرایط تامین مالی چه در قالب تسهیلات و چه در قالب کمک بلاعوض، شناسایی و ارائه فرصت های سرمایه گذاری، بررسی علل رکود و آسیب شناسی تعطیلی واحدهای تولیدی و… از جمله مواردی است که خساراتی که باید توسط مقامات در نظر گرفته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: متاسفانه شرایط به گونه ای است که یک سرمایه گذار در حال فرار از این استان است اما به راحتی جذب استان همجوار می شود.

حیدری تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا شهرهای تخصصی برای محصولات با برندهای چهارمحال و بختیاری مانند آب، بادام، فرش و … ایجاد کنیم.

وی گفت: اشتغال خانگی بسیار مهم است و باید موانع برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در خصوص آب تصمیمات خوبی گرفته شده و وام های آن در سفر رئیس جمهور توزیع می شود. این راهکارها شامل برداشت آب از رودخانه‌ها، سیلاب‌ها، تامین آب و شبکه‌ها می‌شود.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید