داشتن گالری تخصصی هنرهای تجسمی در چهارمحال و بختیاری ضروری است / توجه به مسائل اجتماعی رویکرد 1401


ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834539

محبوبه دامیا وجود گالری تخصصی و حرفه ای در حوزه هنرهای تجسمی در چهارمحال و بختیاری را برای ارائه آثار هنرمندان این حوزه بررسی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محبوبه دامیا، رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی وجود گالری تخصصی و حرفه ای در استان را برای ارائه آثار هنرمندان تجسمی ضروری دانست و گفت: با توجه به رویکرد و ظاهر اساسی برنامه های تجسمی در سال جدید، توجه به مسائل اجتماعی، بوم شناسی و هویت فرهنگی. این دپارتمان به رویدادها نیز توجه ویژه ای دارد و رویدادهای روز را خواهد داشت و تلاش خواهد کرد تا رویدادهای روز دنیا و ایران را با زبان هنرهای تجسمی ارائه کند.
وی افزود: هنرمندان تجسمی در رشته های مختلف این هنر در استان از جایگاه هنری بسیار خوبی در کشور برخوردارند و اکثر آثار آنها در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی رتبه اول را به خود اختصاص می دهند.
رئیس هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به رخدادهای قاب مهربانی، قاب بهشت ​​و قاب عشق، ادامه داد: رویداد «قاب مهربانی» به منظور کمک به زندانیان جرائم غیرعمد و آنان برگزار شد. خانواده ها از این مراسم خوش گذرانی کردند و بالغ بر 500 اثر برای حضور در این نمایشگاه به دبیرخانه ارسال شد و پس از بررسی آثار، 60 اثر در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.
دامیا افزود: همچنین انتشار فراخوان مسابقه عکس «قاب بهشت» با موضوع ماه مبارک رمضان و مراسم و آیین های مرتبط با این ماه و برگزاری نشست یک روزه با عنوان «قاب عشق» در آیاتی از قرآن کریم با حضور خوشنویسان استان.از دیگر برنامه های این واحد همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی با ماه مبارک رمضان برگزار شد.
وی گفت: مهم ترین دغدغه هنرهای تجسمی در حوزه هنر تامین اعتبار است چرا که هنرهای تجسمی زیرمجموعه های زیادی دارد و توجه و ایجاد بستر مناسب برای همه رشته های تجسمی نیازمند تامین اعتبار است که متاسفانه در حال حاضر بسیار کم است. و همه رشته ها مسئول هستند.» آنها بصری نیستند.
رئیس حوزه هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به آثار مکتوب هنرهای تجسمی از جمله کتاب های طراحی و خوشنویسی، یادآور شد: در این حوزه دو کتاب با عکاسی و تصویرسازی از هنرمندان استان آماده داریم. منتشر می شود اما به دلیل هزینه های بالای تولید به تعویق افتاد.
دامیا خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری به اهمیت هنر و آثار هنری پی ببرند و بیشتر به اقتصاد هنر توجه کنند. استان چهارمحال و بختیاری با وجود هنرمندان برجسته در عرصه هنرهای تجسمی فاقد گالری تخصصی برای ارائه است. کار هنرمندان روستایی است و در واقع همه هنرمندان این رشته همچنان منتظر افتتاح یک گالری تخصصی هنرهای تجسمی و هنرهای تجسمی در روستا هستند.
به گزارش جهانبین نیوز، پیش از این فراخوان مسابقه عکاسی قاب بهشت ​​از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتشر شده است و عکاسان استانی می توانند در سفرهای ساده با افطاری، یاری مومنانه، شب های قدر، تلاوت قرآن کریم آثار خود را ارائه کنند. رصد هلال ماه مبارک رمضان و شوال، راهپیمایی روز قدس، نماز عید سعید فطر و کلیه مراسم محلی و ملی ماه مبارک رمضان تا 15 اردیبهشت 1401 در حوزه هنری استان برگزار می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید