فعالیت خانه سرپناه در چهارمحال و بختیاری به زنان بازمانده از خشونت خدمات تخصصی ارائه می کند


ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894049

علی نصیری گفت: مرکز خانه امن NGO در این استان فعال است و ظرفیت اسمی این مرکز پنج نفر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی نصیری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی تصریح کرد: خانه امن مرکزی، دارای برنامه حقوقی مناسب برای کاهش خشونت خانگی است که با هدف حمایت از قربانی، ایجاد مکانی امن برای زنان بدسرپرست و فرزندان آنها، ارتقای فرصت های زنان بدسرپرست، انجام تخصصی روانی و اجتماعی انجام می شود. مداخلات و شناسایی سایر آسیب ها جامعه خشونت به دنبال اطلاع رسانی و آگاهی عمومی در مورد خشونت علیه زنان است.


وی تصریح کرد: زنان مورد تجاوز و آزاری که توسط همسر، برادر و پدرشان مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند به مراکز اورژانس اجتماعی یا خودگردان معرفی می شوند و در سرپناه بستری می شوند و خدمات تخصصی دریافت می کنند.


نصیری از وجود مرکز خانه امن غیردولتی عملیاتی در این استان خبر داد و بیان کرد: این مرکز ظرفیت اسمی پنج نفر را دارد.


مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: در شرایط نامناسب خشونت علیه زنان برای دریافت خدمات تخصصی و به ویژه سرپناه مراجعه می کنند و در صورت اعتماد به شرایط موجود و امکان رفع مشکلات خود خدمات خانه امن را می پذیرند.


وی بیان کرد: به منظور فرهنگ سازی برای معرفی مسکن ایمن، در جلسات متعددی که در مناطق در معرض خطر برگزار شد، اطلاع رسانی شد و خدمات تخصصی مرکز در جلسات بسیج اجتماعی و اجتماع محور تبیین شد که نتیجه آن ارجاع زنان کتک خورده شد. و القاء به مسکن ایمن.


نصیری یادآور شد: دختران زنان بدسرپرست بدون محدودیت به همراه مادر با مجوز دادگاه در این مرکز پذیرش می شوند و برای پسران نیز محدودیت سنی وجود دارد.


مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری به مشاوره و اقدامات روانشناختی در قالب فعالیت های کاهش بحران، مصاحبه بالینی، تدوین طرح درمانی، آموزش مهارت های زندگی، مشاوره و درمان اعم از مشاوره فردی، خانوادگی و گروهی در مرکز خانه امن ویژه بانوان اشاره می کند. تجربه خشونت خانگی..


وی خاطرنشان کرد: به منظور دستیابی به خودکفایی اقتصادی و اشتغال زنان پذیرفته شده در سرپناه، خدمات فرهنگی، آموزشی و استخدامی، حرفه آموزی و آموزش های مرتبط به منظور توانمندسازی خدمت گیرندگان، تسهیلات کاریابی و اشتغال زایی توسط سازمان های اجتماعی انجام می شود. شرکای


نصیری با بیان اینکه اکثر اقدامات مربوط به حل یا کاهش مشکلات زنان در معرض خشونت خانگی در حال پیگیری است و مشکلات فوری آنها بین 50 تا 60 درصد حل می شود، اذعان داشت: در مواردی که نیاز به اقدامات گسترده و بلندمدت دارد، توسط شرکای اجتماعی مرکز در پیگیری.


مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به شرایط خاص پذیرندگان منازل سرپناه (زنان تحت خشونت خانگی) و لزوم اتخاذ تدابیر تخصصی برای جلوگیری از آسیب جسمی به گیرندگان از سوی مرتکبان خشونت و از از سوی دیگر، برای زنان با وجود کوچکترین مشکلی در خانواده، جایی ایجاد کند که سازگاری خود را از دست داده و به خانه امن هدایت شود.


نصیری گفت: تبلیغ مرکز خانه امن در شرایط فعلی مناسب نیست اما در شرایط گسترش کمی و کیفی مراکز خانه امن، در صورت افزایش تعداد امکان پذیر است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید