توجه مردم کلاهبرداران مجازی را قطع می کند / با خرید از مغازه های تقلبی شیرینی عید را تزیین نکنید


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810446

از آنجایی که مردم ایران دو سال است درگیر تاج هستند، این معضل حضور آن در بازار را کاهش داده و مردم را تا حدودی راحت کرده است و این خانه نشینی شکل جدیدی به خریدهای تعطیلات داده و بیشتر مردم در فضای مجازی مشغول خرید هستند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ با توجه به اینکه در آستانه سال نو است، بازار خرید عید داغ است، اگر به بازار نگاه کنیم، می بینیم که فضای عید در بازار پیچیده است و صدای بهار به گوش می رسد. از همه طرف
اما از آنجایی که مردم ایران دو سال است درگیر تاج هستند، این معضل از حضور آن در بازار کاسته شده و مردم را تا حدودی راحت کرده است و این آماده سازی خانه باعث شده است که خرید عید شکل تازه ای به خود بگیرد.
مردم فقط در خانه می مانند زیرا می خواهند زنجیره تاج را بشکنند، اما خریدهای خود را در فضای مجازی انجام می دهند و به این ترتیب به بازار بزرگتر و متنوع تری دسترسی پیدا می کنند.
این فضا برای افراد بسیار جالب و جدید است، اما استفاده از آن ظرافت های خاصی دارد و اگر فردی در این زمینه سواد کافی نداشته باشد و به توصیه های کارشناسان فتا توجهی نداشته باشد، نه تنها خرید موفقی نخواهد داشت، بلکه پول و سرمایه او

خرید شخصی را دوست دارم زیرا به فضای واقعی بیشتر از فضای مجازی اعتقاد دارم
حسین یادگاری شهرکردی شهرکردی در گفتگو با جهانبین نیوز; وی گفت: معمولا خرید حضوری می کنم چون به فضای واقعی بیشتر از فضای مجازی اعتقاد دارم.
وی گفت: تنها خریدم از فضای مجازی خرید دستمال بود. و او در زمان مناسب به من نرسید.
یادگاری در ادامه با بیان اینکه این خاطره بد از خرید اینترنتی باعث شد دیگر سراغ این نوع خریدها نروم، ادامه داد: یکی دیگر از دلایل بی اعتمادی من به خرید اینترنتی این است که چند تن از دوستانم با این سبک خرید به دام کلاهبرداران افتادند و از دست رفتند. پول


zeygrlfvd45b310964345ad6e2e77d9523a78a08aea4 خبر خاکستری

دقت و توجه من در انتخاب فروشگاه های اینترنتی باعث موفقیت من در خرید اینترنتی شد

مرضیه قاسمی یکی دیگر از شهروندان شهرکردی در گفتگو با جهانبین نیوز; گفت: هم خرید شخصی و هم خرید اینترنتی را دوست دارم.
او گفت: «من معمولاً از اینستاگرام خرید می کنم. وبلاگ نویسان بزرگ خود را معرفی می کنند زیرا هیچ وبلاگ نویسی اعتماد آنها را در معرفی صفحات تقلبی تهدید نمی کند.
مرزیر ادامه داد: حتی در دوره های آنلاین شرکت می کنم و دلیل رضایتم از خرید و آموزش در فضای مجازی توجه به توصیه های پلیس فتا و دقت در انتخاب صفحه مناسب است.

مهم است که مردم از کجا و در فضای مجازی خرید می کنند
سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: با توجه به اپیدمی تاج در جهان و ایران، افراد بیشتری تمایل به خرید اینترنتی دارند.
وی گفت: خرید اینترنتی مزایای خاصی دارد، از جمله افزایش قدرت چانه زنی و امکان خرید از هر نقطه کشور. اما نکته مهم این است که بدانیم از کجا و از چه کسی خرید می کنیم، زیرا اکثر افرادی که در دام کلاهبرداران می افتند به این موضوع توجهی ندارند.


4408604 خبر خاکستری
عسگری در ادامه با اشاره به اینکه نباید به تبلیغات پر زرق و برق توجه کرد، خاطرنشان کرد: خرید بر اساس تبلیغات مانند خرید در بازار روز بدون در نظر گرفتن مواردی مانند خدمات پس از فروش است.


مردم در خرید اینترنتی به نماد برق اعتماد در سایت توجه کنند
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در خریدهایی که صرف نظر از اعتبار آن انجام می شود، ممکن است اصلا جنسیت نداشته باشد و فرد پس از واریز وجه متوجه این موضوع شود.
وی ادامه داد: افرادی که قصد خرید اینترنتی در ایام عید را دارند تا بتوانند خریدی موفق داشته باشند و سال جدید را بدون دغدغه شروع کنند، توصیه می شود دقت لازم را داشته باشند از سایت هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند خرید کنند. مشکل باید نظارت شود سایت های دارای این نماد دارای لوگوی نماد اعتماد هستند که می توان روی آن کلیک کرد تا نشان دهد که سایت معتبر است.

157764419 خبر خاکستری
عسگری تاکید کرد: آدرس برخی از سایت های جعلی شباهت زیادی به سایت های معتبر دارد. این سایت ها دارای نماد اعتماد نیز هستند اما لازم به ذکر است که در صورت اصلی بودن این نماد اگر روی آن کلیک کنیم به سایت نماد هدایت می شویم و نماد کپی فقط یک عکس است.

بر اساس این گزارش، کرونا باعث محبوبیت بیشتر مردم در خرید اینترنتی شده است و این شکل از خرید به ناچار بخشی از زندگی روزمره مردم شده است، اما باید توجه داشت که اگر مردم اطلاعات خود را افزایش ندهند، کلاهبرداران به تردد ادامه خواهند داد. و نادانان قربانیان اصلی خواهند بود، بنابراین این امر مستلزم آموزش و فرهنگ سازی است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید