توزیع رایگان 240 هزار قطعه جوجه یک روزه در بین مرغداری های قزوین

تفاهم نامه ای بین سازمان سازندگی بسیج و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص توزیع جوجه یکروزه مازاد در روستاها و مناطق مستعد پرورش این جوجه ها به امضا رسید و در بین مرغداری های نیمه فعال استان تحویل و توزیع شد.

امیرعلی حسینیان مسئول بسیج سازندگی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: طرح ملی ارتقای دامپروری و سلامت برای جلوگیری از نابودی جوجه یکروزه و حمایت از تولید مرغداری های نیمه تعطیل راه اندازی شده است.

حسینیان افزود: حذف ارز ترجیحی که با هدف رفع رانت و فساد و قطع دست سودجویان انجام می شود، منجر به افزایش قیمت مواد اولیه دام و طیور شده است که قیمت تمام شده نهایی تولید را افزایش داده است. به گونه ای که برخی از مرغداران جوجه های یک روزه را از بین می برند و سودجو می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا طبق توافق سازمان سازندگی بسیج و وزارت جهاد کشاورزی، جوجه های یک روزه باقی مانده از مرغداری ها جمع آوری و در بین روستاها و مناطق مستعد پرورش و نیمه کاره توزیع شده است. – مرغداری های فعال در استان.

رئیس بسیج سازندگی استان قزوین استان قزوین را یکی از استان های پیشگام در این طرح دانست و افزود: با توزیع رایگان 240 هزار قطعه جوجه در مناطق سفید از نظر بهداشت دامپزشکی در بین مرغداری های نیمه تعطیل، بیش از نیمی از آنها به بازار تزریق می شود و بقیه در بازار وارد بازار می شود.

حسینیان ادامه داد: با توجه به اهمیت اشتغال، معیشت و حمایت از تولید گوشت سفید و فعال شدن مرغداری های نیمه تعطیل، بسیج سازندگی استان گام های موثری در جهت بهبود این امر برداشته است و تاکنون 19 مرغداری راکد در استان به چرخه تولید بازگشته است.

وی در پایان گفت: در حوزه حمایت از تولید و تامین امنیت غذایی کشور و حمایت از معیشت مردم در مواقع لزوم با تمام توان وارد خواهیم شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید