توزیع 202 میلیارد تن اعتبار محرومیت زدایی آب

ساعت: 16:48
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791833

معاون بهره برداری و توسعه آبفای خراسان جنوبی اعلام کرد؛

سالاری از اختصاص 202 میلیارد تن اعتبار محرومیت زدایی در بحث آبرسانی به روستاها در سال جاری خبر داد و گفت: استفاده از این اعتبار با انعقاد قرارداد با سپاه و بسیج سازندگی دنبال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرق، منوچهر سالاری معاون بهره برداری و توسعه آب خراسان جنوبی امروز در دومین جلسه کارگروه پیشگیری از حفر غیر مجاز چاه های غیرمجاز در بستر رودخانه ها و سدهای خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی استان کم آبی است.

وی افزود: میانگین آب در کشور 250 لیتر و در استان 120 لیتر است.

معاون توسعه آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: مدول دوم تصفیه خانه بیرجند تا پایان سال به بهره برداری می رسد. خدای نکرده دهه فجر.

سالاری با بیان اینکه در ساخت و تجهیز تصفیه خانه بیرجند از مجهزترین امکانات روز استفاده شد، گفت: در حال حاضر 16 هزار متر مکعب آب در شبانه روز تصفیه شده است که به 22 هزار لیتر در شبانه روز می رسد. ماژول دوم را پیاده سازی می کند.

وی گفت: در بحث استفاده از پساب تصفیه خانه به شهرداری ابلاغ شد تا طرحی برای استفاده از پساب مناطق سبز شمال شهر به آب و فاضلاب ارائه کند.

معاون بهره برداری و توسعه آبفای خراسان جنوبی گفت: برای جلوگیری از تنش آبی در استان بیش از 5 هزار و 200 کیلومتر خط انتقال و 7 هزار کیلومتر شبکه توزیع آب در استان داریم.

سالاری با بیان اینکه سرانه هزینه بالاست، گفت: تمام تلاش خود را کرده تا در بحث تنش آبی مشکل زیادی نداشته باشیم.

وی به خروج سد نهرین طبس از زنجیره اشاره کرد و افزود: برای رفع مشکل و دغدغه های مردم، حفر چهار حلقه چاه جدید توسط همکاران آب منطقه ای در دستور کار قرار گرفته است.

معاون آب و توسعه منابع آب خراسان جنوبی گفت: مجوزهای لازم برای حفر چاه برای شهرهای قاین و بیرجند نیز اتخاذ شده است.

سالاری به پایین بودن سرانه مخازن خراسان جنوبی نسبت به کشور اشاره کرد و گفت: در هفته دولت 5000 مترمکعب مخازن در قاین و 2000 مترمکعب در بیرجند افتتاح شد و برای شهرهای ماجان و آبیز در دستور کار قرار گرفت. . .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه مخازن به ازای هر مشترک 0.8 مترمکعب است، گفت: بنا داریم این میزان را به یک مترمکعب برسانیم.

معاون آب و آبفای خراسان جنوبی گفت: هم اکنون 28 هزار مترمکعب مخزن در دست احداث داریم و تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان سال از نعمت آب شرب بهره مند می شوند.

سالاری از اختصاص 202 میلیارد تن وام محرومیت زدایی در بحث آبرسانی به روستاها در سال جاری خبر داد و افزود: استفاده از این وام با انعقاد قرارداد با سپاه و بسیج سازندگی انجام می شود.

وی گفت: در این راستا 320 کیلومتر خط انتقال، 12 هزار متر مکعب مخزن و 44 ایستگاه پمپاژ احداث می شود.

انتهای پیام/ 127

دیدگاهتان را بنویسید