توسعه بازار بدهی یکی از برنامه های اصلی / سهامداران با چشم انداز بلند مدت برای خرید سهام است

زمان: 15:52
منتشر شده در: 24/07/1400
کد خبر: 1776566

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با اعلام اینکه یکی از برنامه های اصلی توسعه بازار بدهی است ، گفت: وظیفه اصلی سازمان بورس تجهیز منابع برای شرکت ها است ، بنابراین تجهیزات سرمایه در شرکت های تولیدی باید افزایش یافت.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید عشقی ، رئیس بورس اوراق بهادار در مورد برنامه خود برای افزایش بودجه تولید می گوید: “ما کار خود را با تثبیت بازار سرمایه و بازیابی اعتماد سرمایه گذاران آغاز کردیم.” یکی از راههای تثبیت بازار سرمایه ، بازگشت بلندمدت شرکت ها است.

وی افزود: وظیفه اصلی سازمان بورس تامین منابع برای شرکت ها است. امیدواریم به عنوان اولین استراتژی ، افزایش سرمایه در شرکت های تولیدی افزایش یابد و برنامه های توسعه ای اجرا شود. این به شرکت ها اجازه می دهد در بلندمدت سود بیشتری داشته باشند و سود خوبی به سهامداران بدهند و سهامداران با چشم انداز بلند مدت اقدام به خرید سهام می کنند.

توسعه بازار بدهی یکی از برنامه های اصلی است

رئیس بورس اوراق بهادار در پاسخ به این سوال که آیا برای فروش اوراق بهادار برای جلوگیری از آشفتگی بازار سرمایه برنامه ای دارد یا خیر ، گفت: یکی از برنامه های اصلی توسعه بازار بدهی است. سرمایه گذاران متفاوتی در بازار سرمایه حضور دارند ، گروهی از سرمایه گذاران به خرید سهام علاقه مند هستند و مجموعه ای دیگر از سرمایه گذاران اوراق با درآمد ثابت خریداری می کنند و در دو بازار مختلف فعالیت می کنند.

عشقی گفت: شخصی که سهام می خرد نمی تواند سهام خود را بفروشد و اوراق بخرد. اما اگر بازار بدهی را از طریق موسسات مالی و ابزارهای بدهی توسعه دهیم ، نقدینگی اوراق بهادار منتشر شده در بازار بدهی را افزایش می دهیم ، بنابراین می توان مطمئن بود که این اوراق تأثیر عمده ای بر بازار سرمایه نخواهد داشت.

وی در مورد برنامه خود برای اطمینان از شفافیت در سرمایه گفت: “در 10 سال گذشته ، ما به سختی می توانستیم گزارش های مالی از شرکت ها دریافت کنیم ، اما در حال حاضر ، از نظر کمیت ، دریافت گزارش از شرکت های پذیرفته شده در پایتخت مشکل دارد.” بازار.. ما بورس نداریم ، اما شفافیت و کیفیت گزارشات منتشر شده مشکلی دارد. سازمان بورس اقداماتی در این راستا انجام داده است ، یکی از برنامه ها افزایش کیفیت اطلاعات منتشر شده توسط شرکت های پذیرفته شده در بورس است. این امر باعث افزایش شفافیت اطلاعات و تسهیل تصمیمات سرمایه گذاران برای خرید و فروش سهام می شود.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: در سال های اخیر به دلیل ابهام در اطلاعات شرکت ها ، سرمایه گذاران هنگام خرید و فروش سهام تصمیمات اشتباهی گرفته و متحمل ضرر شده اند.

در پاسخ به این سوال که فکر می کنید دولت چقدر باید در بازار سرمایه مداخله کند؟ عشقی پاسخ داد: “مداخله دولت در بازارها منجر به انحراف بازارهای مالی شده است. بنابراین ، مداخله دولت برای ورود به بازار سرمایه و تضمین سود تضمین شده برای سرمایه گذاران در نظر گرفته نشده است. بلکه باید برای تقویت نظارت بر معاملات ، انتشار اطلاعات و مداخله در مکانیزم تولید و سودآوری شرکت ها مداخله کند.

وی در پایان گفت: لازم به ذکر است که دولت در یکی دو سال اخیر از قیمت گذاری اجباری منحرف شده است. با این رویکرد ، بازار می تواند راه خود را پیدا کرده و سودآور شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید