اهمیت روابط متوازن ایران و روسیه در حوزه انرژی / اهداف مبتنی بر توسعه پایدار چشم انداز مناسب کشور است.

ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802356

عضوکمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران باید برای آینده خود اهداف بلندمدت مبتنی بر توسعه پایدار داشته باشد، گفت: می توانیم با روسیه روابط متوازن به ویژه در حوزه انرژی داشته باشیم. و آموزش عالی.

«مصطفی طاهری» نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی در خصوص سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای سفر هفته گذشته آقای رئیسی به روسیه، توافق بر سر اسناد همکاری مشترک دو کشور بود.

وی با اشاره به اسناد مورد توافق روسای جمهور ایران و روسیه گفت: مقدمات نهایی شدن سند جامع همکاری مشترک، فعال سازی کریدور شمال – جنوب ایران و روسیه با هدف 10 میلیارد دلار برای گسترش روابط اقتصادی، تبادلات با ارزهای ملی دو کشور «توافقنامه های دفاعی و هوافضا از دستاوردهای اصلی سفر رئیس جمهور به روسیه است.

وی گفت: این قراردادها برای همکاری خوب است، به ویژه زمانی که معتقدیم روسیه می تواند بازاری برای محصولات کشاورزی، باغی و صنعتی با فناوری متوسط ​​باشد. آنها بر سر مسائل منطقه ای از جمله حمایت از دولت سوریه، نگاه به شرق و مخالفت با یکجانبه گرایی آمریکا توافق دارند.

طاهری با تاکید بر اینکه در زمینه آموزشی می توانیم با دانشگاه ها، آکادمی ها و مراکز تحقیقاتی روسیه همکاری سازنده داشته باشیم، خاطرنشان کرد: علیرغم سابقه تلخ گذشته، می توانیم با روسیه روابط متوازن به ویژه در دو بخش انرژی و آموزش داشته باشیم. “عالی

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس خاطرنشان کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت نفت از 15 دلار در هر بشکه در سال 2020 به 88 دلار امروز، همکاری روسیه و اوپک در داخل اوپک پلاس است. : جمهوری اسلامی ایران باید برای آینده خود اهداف بلندمدت مبتنی بر توسعه پایدار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه راهبردهای مناسب برای چنین اهدافی مستلزم روابط نزدیک و همه جانبه با سایر کشورها به ویژه همسایگان است، گفت: سیاست صحیح این است که جامعه راه‌هایی را برای افزایش تجارت ایران با محیط زیست خود دنبال کند؛ برنامه‌ریزی مبتنی بر سیاست حکم می‌کند که واردات و صادرات متعادلی با روسیه دارند و نباید از همکاری آموزشی در این زمینه غافل شد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید