توسعه دریانوردی لازمه داشتن تمامی رشته‌های مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و هنری است

وی تصریح کرد: امروز به برکت سطح بالای علم و فناوری در دنیا پیشتاز هستیم و شما عزیزان نشان دادید که می توانیم در همه زمینه ها رشد و پیشرفت کنیم.

وزیر علوم تصریح کرد: فرمانده نیروی دریایی ارتش اخیرا در جلسه روسای دانشگاه ها که در مشهد برگزار شد حضور یافت و به خوبی دستاوردهای نیروی دریایی ارتش را تشریح کرد و همه حاضران در جلسه از این رشد و پیشرفت بسیار شگفت زده شدند.

وی با اشاره به اهمیت اقیانوس ها و دریاها گفت: دریانوردی و دریانوردی یک فناوری ترکیبی است به این معنا که در این فناوری باید از تمام زمینه های علمی و تخصصی برای رسیدن به یک اتفاق مبارک استفاده شود.

وی افزود: هیبریدی بودن به این معناست که رشته های مهندسی مختلف در ساخت یک کشتی وجود داشته باشد و زمانی که کشتی بخواهد حرکت کند به همه تخصص ها نیاز دارد بنابراین در توسعه دریانوردی و حرکت در دریاها همه رشته های مهندسی پزشکی، علوم انسانی و هنر.

زلفی گل تاکید کرد: کشوری که توجه چندانی به دریاها و حضور در اقیانوس ها نداشته باشد در بین قدرت های جهانی جایگاهی نخواهد داشت.

وی درباره اقدام بزرگ ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش گفت: ملوانان ما توانستند همه دانش را با هم تلفیق کنند تا این رویداد بزرگ یعنی . حرکت در سراسر جهان، در کشور ما اتفاق بیفتد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: اقدام گروه ناوگان 86 تحولی جدی در کشور بود و دانشگاه های ما باید این رسالت بزرگ را بر عهده بگیرند و بنابراین باید بعد از این اتفاق مهم به تلفیق دانش و علوم توجه جدی داشته باشیم.

زلفی گل گفت: این اقدام فرخنده شما در ناوگروه 86 قطعا در کارزار فرهنگی کشور موثر است چرا که فرهنگ «ما می توانیم» با این مهم عملیاتی شده است.

وی افزود: خدای بزرگ را شاکرم که مردم ما برای خانواده شهدای بزرگوار احترام ویژه ای قائل هستند، این نشان دهنده شعور بالای مردم ماست که می دانند شهدا جان خود را در بشقاب اخلاص گذاشتند و دفاع کردند. کشور.

وزیر علوم ادامه داد: باید به ملت ایران افتخار کنیم که فرزندانی شجاع و شجاعی چون شما داریم. خدا را شاکریم که شاهد رشد و توسعه قدرت نظامی کشورمان در همه عرصه ها هستیم و خدا را شاکریم که کشور ما را از شر یک رژیم ننگین نجات داد. زمانی نمی‌توانستیم چیزی تولید کنیم و برای همه چیز به بیگانگان نیاز داشتیم، اما امروز به لطف خداوند بزرگ در همه عرصه‌ها از طریق علم و دانش حضور همه‌جانبه داریم.