دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در مهرماه میزبان «جشنواره علمی، فرهنگی و هنری جوانان جمعیت» خواهد بود


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887332

علی احمدی گفت: جشنواره ملی «جوانان علمی، فرهنگی، هنری جمعیت» در 12 محور 22 مهر در دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ علی احمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمعیت جوانان یکی از موضوعات اولویت دار در ایران و چهارمحال و بختیاری است.

وی با بیان اینکه این موضوع سال ها مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و ایشان نیز توجه ویژه ای به آن داشته اند، تصریح کرد: متاسفانه وضعیت رشد جمعیت در کشور و این استان مطلوب نیست و ادامه این روند ادامه دارد. آیا پیامدهای نامطلوب اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و بهداشتی به همراه خواهد داشت و به زودی جامعه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

احمدی افزود: با این روند افزایش جمعیت سالمند خواهیم داشت و به این ترتیب نیاز به تخت های بیمارستانی افزایش می یابد و تامین تخت و پرستار برای مراقبت با مشکل مواجه می شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: با کاهش نرخ زاد و ولد، مدارس به زودی از دانش آموز خالی می شود و نیروی کار به شدت متضرر می شود، از سوی دیگر زمانی که نیروی کار جوان در کشور وجود ندارد. کشورهای متخاصم با چشمان حریص به کشور نگاه خواهند کرد و باید هزینه های گزاف امنیتی را بپردازند.

احمدی عدم تعادل جمعیتی را از دیگر پیامدهای کاهش جمعیت برشمرد و تاکید کرد: در این شرایط نسبت جمعیت مرد به زن به هم می خورد و از نظر مذاهب نیز شاهد کاهش جمعیت نسبت به سایر کشورها خواهیم بود.

وی بهترین راه مقابله با این معضل را برخورد با قشر جوان جامعه می داند و می گوید: در این زمینه مقام معظم رهبری بسیار تاکید کرده اند و قانونی در مجلس به تصویب رسیده است که موانع رشد جمعیت و افزایش جمعیت را برطرف کند. اقدامات خوبی از سوی مسئولان انجام شده است.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: از جمله وظایف مهم برای اجرای این قانون اجرای فعالیت های فرهنگی است که جشنواره ملی «جوانان علمی، فرهنگی، هنری جوانان» از مهمترین آنها است. جمعیت.”

وی گفت: ثبت نام این جشنواره از ششم تیرماه آغاز شده و تا 16 مهرماه ادامه دارد. 26 مهرماه آثار ارسالی به دبیرخانه ارزیابی و 31 مهرماه جشنواره در دانشگاه پزشکی برگزار می شود.

احمدی یادآور شد: ترویج فرهنگ ازدواج و زایمان، اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی از فواید جمعیت جوان، اهانت به درمان های ناباروری، کاهش سقط جنین و سزارین و چالش ها و تهدیدهای جمعیت سالمند استان چهارمحال و بختیاری و الزام اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت از اهداف برگزاری این جشنواره است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری طراحی پوستر و گرافیک، داستان کوتاه و فیلمنامه، مقالات علمی و پژوهشی، طراحی، وبلاگ، تولیدات نرم افزاری، انیمیشن، حرکت و ویدئو، پیشنهادات و ایده های کاربردی، تیتر و جملات کوتاه و تاثیرگذار، خوشنویسی، پادکست و آموخته ها و تجربیات عملی را یکی از ارکان جشنواره جوانان جمعیت دانست و گفت: برگزیدگان جوایز ارزنده ای دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به راه اندازی اردوی جوانان جمعیت با هشت کمیته و برگزاری جلسات متعدد، خاطرنشان کرد: وبینارهای متعددی به صورت مجازی و حضوری برای توجیه مسئولان در سطوح مختلف برای حمایت از قانون خانواده برگزار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بر اساس قانون تامین اجتماعی و بیمه سلامت تا 90 درصد هزینه های بارداری را پوشش می دهد و در برخی موارد این مزایا به 100 درصد می رسد.

وی با اشاره به اینکه کودکان بی بضاعت زیر پوشش سبد غذایی قرار می گیرند، گفت: کلینیک ناباروری سطح 2 لردگان و حداقل امکانات درمان ناباروری برای همه شهرستان ها در نظر گرفته شده است، همچنین در نظر است کلینیک ناباروری سطح 2 3 شهرکرد تجهیز و رفع شود. کاستی ها

احمدی نرخ باروری در چهارمحال و بختیاری را 1.71 دانست و خاطرنشان کرد: نرخ استاندارد 2.1 است و برای جبران این کسری باید 2.3 را در نظر بگیریم زیرا این استان به مراتب کمتر از حد جایگزینی است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ زاد و ولد در شهرهای شهرکرد، سامان، بن، کیار و بروجن بحران آفرین است و بخشی از آن به دلیل مهاجرت برخی افراد به دلیل پوشش بالای تنظیم خانواده است. ، سزارین و سقط جنین.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم روند کاهش زاد و ولد را معکوس کنیم فرصت طلایی به نام پنجره جمعیتی پیش می آید که طی آن افراد در سنین باروری باید تشویق به ازدواج شوند.

احمدی ادامه داد: همه علما تاکید دارند که روش های پیشگیری از بارداری غیرمجاز است و باید ترک شود و از نظر شرعی، قانونی و قانونی، ترویج همه روش های پیشگیری از بارداری در همه زمینه ها ممنوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: رسانه ها نقش موثری در تربیت و ترغیب مردم به بچه دار شدن دارند و در این راستا باید با استدلال، استدلال و منطق مردم را به بچه دار شدن تشویق کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید