توسعه روابط تهران و قطر به نفع ملت ها و ملت های منطقه است


ساعت: 04:40
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819329

رئیس جمهور با بیان اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران و قطر مبتنی بر توسعه بیشتر روابط دوجانبه است، گفت: تهران از توسعه روابط با دوحه در زمینه های مختلف استقبال می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید ابراهیم رئیسی یکشنبه شب در پاسخ به تماس تلفنی شیخ حمد بن تمیم آل ثانی با امیر قطر با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، با اشاره به ظرفیت های گسترده برای ارتقای روابط و روابط عمومی ها گفت: تهران و دوحه می توانند با فعال کردن همه فرصت ها برای همکاری و ایجاد هماهنگی نزدیک، گام های موثری در جهت منافع دو ملت بردارند و ثبات و امنیت را در منطقه برقرار کنند.

رئیس جمهور با اشاره به سفر آتی امیر قطر به تهران در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: در این سفر تصمیمات مهمی در راستای توسعه بیشتر روابط و همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف اتخاذ خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر و آرزوی موفقیت برای این کشور در برگزاری این رویداد مهم ورزشی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده میزبانی بازی های جام جهانی در جزیره کیش است. بهترین و باشکوه ترین راه ممکن سایر جزایر نزدیک قطر همه کمک ها و کمک های ممکن را ارائه خواهند کرد و ما مطمئن هستیم که با برنامه ریزی انجام شده، جهان شاهد بازی های به یاد ماندنی خواهد بود.

شیخ حمد بن تمیم آل ثانی، امیر قطر نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد که کشورش پس از دیدار و گفتگوهای طولانی دو کشور در دوحه، کاملا متعهد به توسعه بیشتر روابط با تهران است. برادری و قدرت همکاری نقش مهمی دارد.

شیخ حمد بن تمیم آل ثانی با ابراز خرسندی از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی گفت: در این مسابقات پذیرای برادرانمان خواهیم بود و گروهی که تیم ایران در آن حضور دارد، گروهی حماسی است. مطمئنم که شاهد بازی های جالبی خواهیم بود.”

امیر قطر خاطرنشان کرد: در خصوص همکاری های دو کشور در مسابقات، وزیر راه قطر به زودی با همتای خود در جزیره کیش دیدار و در مورد نحوه همکاری گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید