توسعه پارک ها و مراکز ورزشی بانوان در قم در دستور کار قرار گرفته است


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880429

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه تقریباً در تمام مناطق قم بوستان های بانوان احداث شده است، گفت: توسعه بوستان ها و مراکز ورزشی بانوان در قم یکی از اهداف ما در توزیع عادلانه امکانات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه امره عضو شورای شهر قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا وی با اشاره به اینکه بوستان های بانوان در قم در حال توسعه است، گفت: تقریباً در تمام مناطق شهری قم بوستان های بانوان در منطقه 1 بوستان طاووس و پارک خانواده اصناف، منطقه 3 پارک ارغوان، منطقه 4 پارک نرگس، منطقه 6 اردیبهشت و پارک بانوان احداث شده است. پارک های تابسم، منطقه ۷ پارک نجمه، منطقه ۸ پارک پروانه با امکانات ورزشی در اختیار بانوان شهر قم می باشد.

وی افزود: در سه ماهه نخست امسال زمینی به مساحت 8 هزار و 850 مترمربع برای احداث پارک بانوان در منطقه 2 تملک شد و مراحل طراحی و اجرا از نیمه دوم امسال آغاز می شود. 16000 متر مربع با نام بوستان بایسرت در میدان ولیعصر (عج) در دستور کار است.

امره ادامه داد: هدف از احداث پارک های بانوان ایجاد محیطی امن، شاد و جذاب برای تحصیل، تفریح ​​و ورزش و تامین سلامت جسمی و روحی بانوان عزیز قمی است.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: با وجود 2 بوستان بانوان در منطقه 6، احداث پارک بانوان در منطقه 2 (نیروگا) تعداد بوستان های منطقه نیروگا را به 3 پارک افزایش می دهد و توسعه بانوان را توسعه می دهد. پارک ها و اماکن ورزشی در مناطق کم برخوردار باید یکی از اهداف اصلی باشد زیرا نشاط زنان در جامعه یکی از عوامل نشاط کل جامعه و رشد و توسعه است.

رئیس کمیته توزیع عادلانه خدمات و تسهیلات شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اقدامات و مبانی این کمیته گفت: در یک سال از فعالیت این کمیته بستر مناسبی برای تحقق بخشیدن به این موضوع فراهم شده است. اهداف و فرآیند توزیع عادلانه خدمات در یک استراتژی اساسی در مدیریت شهری کوم

امره افزود: در سال گذشته سامانه آلایندگی مناطق 116 شهر قم سرشماری و دسته بندی شد و بخشی از مطالبات شهروندان در این مناطق در بودجه سال 1401 درج شد که بخشی از مطالبات در اجراست. روند.

رئیس کمیته توزیع عادلانه خدمات شورای اسلامی شهر قم گفت: از بدو تاسیس این کمیته بازدید از محلات مختلف شهر قم با کمک شهرداران مناطق و بسیج محله ها کارشناسان و معتمدین محلات در این رابطه برگزار شدند.

وی ادامه داد: از جمله اقداماتی که در یک سال گذشته و از زمان تشکیل این کمیسیون اجرا شده است می توان نظارت میدانی و حضور در محلات به منظور تعیین نیازها و اولویت های محلات با مشارکت مردمی را نام برد. استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و مساجد و نشست های مستمر با فعالان اجتماعی برای جلب مشارکت در توزیع عادلانه خدمات و امکانات.

امره تاکید کرد: در حال حاضر با حضور معتمدین محله و جلسات مستمر در شهرداری مناطق 8 گانه، جستجو برای تعیین وضعیت مطالبات شهروندان در سال گذشته که در جلسات کمیته ها و بازدید از محل مطرح شده بود، آغاز شده است. همکاری مناسب با دستگاه های اجرایی و تسریع در نظام برای حل مشکلات محله های کم برخوردار از دستاوردهای کمیسیون است.




انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید