توصیف ابرانقلابیون از زبان یک اصلاح طلب

محمدعلی ابطحی رئیس کابینه دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که ابرانقلابیون شامل چه کسانی می شود؟ وی ادامه داد: تفکر ابرانقلابی تصور زشتی است که اصل انقلابی بودن را زیر پا می گذارد و البته تفکر ابرانقلابی در عرصه سیاسی وجود داشت، اما وقتی این افراد به قدرت می رسند طبیعتا باید خود را تطبیق دهند و نمی توانند بمانند. ابرانقلابی.» او گفت.
وی با اشاره به ویژگی های یک ابر انقلابی می گوید: «یکی از ویژگی های ابرانقلابیون این است که به دنبال منافع و قدرت خود هستند و به خاطر این تصور که در این صورت چیزی از انقلاب باقی نمی ماند، انقلاب و انقلابی گری را قربانی می کنند. خواستن به همین دلیل است که من منبع ابرانقلاب را یک نیرو می دانم. ابرانقلابیون در حکومت بودند اما وقتی به قدرت می رسند باید تا حدی تعدیل کنند که در این صورت همین ابرانقلابیون در مقابل گروه ابرانقلابیون قدرت قرار می گیرند.
ابطحی در پاسخ به کدام جریان سیاسی ابرانقلابیون می آیند؟ او گفت: «اصلاح طلبان دیگر در قدرت نیستند. «جبهه پایداری طبیعتاً شاخص کنونی ابرانقلابیونی است که افکارشان در حکومت وجود دارد، اما باید اصلاح شود زیرا برای انقلاب مضر است و افراط گرایی در کل مضر است.

دیدگاهتان را بنویسید