توصیه عجیب یک پرسپولیسی به اسکوچیچ درباره طارمی

توصیه عجیب یک پرسپولیسی به اسکوچیچ درباره طارمی

ضیاء عربشاهی درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان گفت: نام لبنان به گونه ای برای هواداران ترسیم شد که مشخصا با تیمی ضعیف روبرو خواهیم شد. به جرات می توانم بگویم که خیلی خوب و روان بازی کردند و مقابل تیم ملی ما برنامه را ارائه کردند.

وی ادامه داد: بیش از 80 درصد بازیکنان لبنانی لژیونر هستند اما درجه دو و سطح پایین محسوب می شدند، البته توقع ما از تیم ملی بسیار بالاست، همیشه می گوییم فوتبال ایران خیلی فراتر از آسیاست. اما اکنون سطح رقابت بسیار نزدیک است و به عنوان مثال تیم ما می تواند در جام جهانی برای اسپانیا مشکل ایجاد کند.

* می توانستیم در 80 دقیقه سه یا چهار گل به لبنان بزنیم

عربشاهی افزود: لبنان با برنامه از خود دفاع کرد و در برابر حملات به خوبی عمل کرد. ما با سیستم 4-2-3-1 خیلی خوب بازی کردیم و جناح چپ و راست ما همیشه در 18 قدم حریف حضور داشتند و مدافعان کامل به حملات اضافه شدند. در ضربات آخر کمی بی دقت بودیم و توانستیم در 80 دقیقه سه یا چهار گل بزنیم. از همان ابتدای بازی به حریف فشار آوردیم و یک ملک بسیار بالا به اضافه یک بازی خوب ارائه کردیم. لبنانی ها از نام بزرگ ایران می ترسیدند اما تیم ضعیف و بی برنامه ای نبودند.

پیشکسوت تیم ملی درباره آخرین حاشیه هایی که برای این تیم به وجود آمد، گفت: برخی به دنبال سنگ اندازی و پایین آوردن روحیه بازیکنان هستند و رویکردهای خطی و منفعت طلبانه انجام می دهند. کسانی که سهمی در تیم ملی داشتند و مطالبات خود را مطرح کردند دیگر نمی توانند مثل گذشته برنامه های خود را پیش ببرند و به حقشان برسند. در زمان کیروش افراد زیادی از تیم ملی استفاده کردند. اسکوچیچ تا اینجای کار از نظر نتیجه خیلی خوب عمل کرده و در دیدار مقابل لبنان هم پیروز شده است.

* 2 بازی خارج از خانه از تیم ملی مجازات خوبی برای طارمی است

وی در خصوص غیبت مهدی طارمی در اردوی تیم ملی تصریح کرد: تیم ملی نمی تواند هر چه می خواهد انجام دهد و حرفی بزند. همه باید موقعیت و مسئولیت سخت خود را بدانند و به مرزها احترام بگذارند. اسکوچیچ تا به امروز نشان داده که مربی خوش فکر و باهوشی است و من این را دوست دارم. بازیکنان ابتدا باید یاد بگیرند که به مربی و کادر فنی احترام بگذارند و بعد به جایگاه و منزلت آنها احترام بگذارند.

عربشاهی گفت: این دو دیدار خارج از تیم ملی می تواند مجازات خوبی برای طارمی باشد. بازیکن باید همیشه به گذشته خود نگاه کند و آن را فراموش نکند. 12 سال در تیم ملی بودم اما همیشه اندازه خودم را می دانستم و هرگز مغرور نشدم. برای ادامه و پیشرفت و بهتر شدن باید همیشه به گذشته نگاه کرد و آن را فراموش نکرد.

* هر کسی می تواند شعار دهد و با کلمات بازی کند

هافبک باسابقه تیم ملی در خصوص موضع مشترک تیم ملی و معترضان به شرایط لباس و زمین تمرین، گفت: اگر این صحبت در زمان ما انجام می شد درست بود اما الان. این همه پول کجا می رود؟» نقش اصلی را در آسیا بازی می کند، اما از نظر ساختار و تدارکات نیز از مالدیو و بنگلادش عقب است.

وی افزود: رئیس فدراسیون فوتبال باید از کسانی که مسئولیت پذیرفته اند بخواهد بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم کنند. کشور ما بسیار بزرگ و غنی است و کمبود مادی و معنوی ندارد چرا از این سرمایه گذاری ها خوب استفاده نمی شود؟ خطاب به فدراسیون فوتبال می گویم هرکسی می تواند شعار بدهد و با الفاظ بازی کند اما ما باید در عمل حمایت کنیم. زمانی که تیم ملی در بحرین و کیش بود افسران زیادی در اردو رفت و آمد می کردند که آن زمان می خواستند معروف و محبوب شوند.

* اگر این شرایط ادامه پیدا کند ضربه می خوریم

پیشکسوت تیم ملی فوتبال گفت: وظیفه فدراسیون فوتبال رسیدگی به تیم ملی در هر رده سنی است. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا همیشه به ما حمله می کنند و به خاطر همین کوتاهی ها و بی دقتی ها ما را از امتیازات مهم از جمله میزبانی محروم می کنند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند ما متضرر می شویم و باید اقدام عملی انجام دهیم.

ضیا عربشاهی در پایان با اشاره به دیدار بعدی تیم ملی مقابل سوریه خاطرنشان کرد: سوریه تیم خوبی است و از نظر فنی و بدنی بسیار شبیه تیم ماست. نباید این تیم را دست کم بگیریم چرا که آنها در بازی برگشت برای کسب حداکثر امتیاز به میدان می روند و شاید جایگاهشان در جدول این گروه بالاتر باشد. باید از همان ابتدا اصرار داشته باشیم و در این دیدار هم 3 امتیاز کامل را بگیریم. باید راه قدرت را ادامه دهیم و همه امتیازها را کسب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید