توضیحات علی باقری درباره سفر به کشورهای اروپایی: تبادل نظر در مورد مسائل منطقه و همچنین مذاکرات آتی در دستور کار قرار دارد.

توضیحات علی باقری درباره سفر به کشورهای اروپایی: تبادل نظر در مورد مسائل منطقه و همچنین مذاکرات آتی در دستور کار قرار دارد.

روز جدید معاون وزیر امور خارجه با اشاره به سفر خود به چند کشور اروپایی از جمله سه کشور شرکت کننده در برجام، نوشت: ما از تلاش برای ارتقای منافع ملی خود از جمله رفع تحریم‌های غیرقانونی فروگذار نخواهیم کرد.

علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه که قرار است به فرانسه، آلمان، انگلیس و اسپانیا سفر کند دوشنبه شب در توییتی نوشت: با همتای اروپایی خود دیدار خواهم کرد.

وی افزود: تبادل نظر در مورد مسائل دوجانبه و منطقه ای و نیز مذاکرات آتی در دستور کار قرار دارد.

حفاری افزود: ما از تلاش برای ارتقای منافع ملی خود از جمله رفع تحریم های غیرقانونی فروگذار نخواهیم کرد.

سعید حاطب زاده، سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز دوشنبه در نشست هفتگی خود به خبرنگاران گفت: علی باقری این هفته برای بازدید از سه پایتخت اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس و همچنین یکی دو کشور دیگر عازم چند کشور اروپایی می شود. شامل اسپانیا به عنوان نماینده سیاسی، موضوعات مختلف مورد علاقه دوجانبه در مورد مسائل دوجانبه و منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. البته طبیعی است که چون مذاکره کننده ارشد ایران است، درباره مسائل مذاکرات پیش رو نیز صحبت خواهد کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را به تفصیل برای دوستان توضیح خواهد داد و در سفرهای آتی توضیح داده خواهد شد و اگر با تضمین های لازم و عینی حل نشود، اقدامات جبرانی خود را متوقف نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید