توقعات رسانه ای و همچنین پژوهش و ایجاد امید در جامعه مطالبه گر است


ساعت: 15:50
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880873

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: از اصحاب رسانه به عنوان نخبگان جامعه انتظار می رود در عرصه های مختلف وارد شوند و در قالب پژوهش مطالبات را مطرح کنند و همچنین در جامعه امید ایجاد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; امرالله حسنی امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به درگذشت خانم صدیقه شریف پور (هنرمند تئاتر و بازنشسته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان) گفت: مرحومه خانم شریف پور نقش بسزایی داشتند. نقشی در تئاتر و تربیت بازیگر داشت و فردی متواضع بود و با اخلاق بودند و به خوبی از آنها یاد می شود.

وی با اشاره به روز 23 تیرماه روز قلم خاطرنشان کرد: یکی از سوره های قرآن کریم به نام «قلم» نامگذاری شده و خداوند به قلم و آنچه می نویسد سوگند یاد می کند.

حسنی با بیان اینکه خبرنگاران و اهالی رسانه مصداق اصلی قلم زنی هستند، اظهار داشت: کمبود کار پژوهشی وجود دارد زیرا مطالب زیادی در فضای مجازی منتشر می شود و ذائقه مردم نیز تغییر کرده و به نکات ریز و مختصر اکتفا می کنند. .

وی با بیان اینکه انتظارات زیادی از رسانه ها در این زمینه وجود دارد، تصریح کرد: کار رسانه ها و خبرنگاران با افرادی که کارشان فقط توییت است متفاوت است.

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان زنجان افزود: از اصحاب رسانه به عنوان نخبگان جامعه انتظار می رود در قالب پژوهشی وارد عرصه صنعت، کشاورزی و خدمات شوند و ظرفیت استان و میزان آن را شناسایی کنند. استفاده از آن و مطالبه گری در این زمینه.

وی با بیان اینکه انتظار بعدی از اصحاب رسانه ایجاد امید است، گفت: جامعه دچار بحران شده که از بحران جهانی و بی تدبیری حوزه اقتصادی متاثر شده است، اما انتقاد باید با پیشنهاد همراه باشد چرا که اگر امید است در جامعه ای گم می شود، آن جامعه می میرد و فعالیتی نخواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان زنجان با اشاره به برنامه های برگزار شده در ماه های اخیر و برنامه های پیش رو بیان کرد: تلاش بر این بود که حالت کرختی و یخ زدگی و فضای منجمد ایجاد شده در حوزه فرهنگ ذوب شود. و هنر

وی با بیان اینکه زمینه برای این کار فراهم شده است، خاطرنشان کرد: اولین برنامه امسال برنامه سال تحویل بود و پس از آن جشنواره های مختلفی داشتیم و اولین جشنواره پیش رو جشنواره مطبوعات است.

حسنی در خصوص دلایل تاخیر در برگزاری جشنواره مطبوعات امسال گفت: دلیل اول مربوط به مشکلات مادی بود که رفع شد و دلیل دوم همزمانی روز خبرنگار با ایام محرم و عاشورا بود.

وی افزود: جشنواره مطبوعات استان زنجان امسال نیز مانند سال های گذشته برگزار می شود و انتظار داریم اصحاب رسانه در این جشنواره حضور پرشورتری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مراسم بزرگداشت حکیم سهروردی در اوایل مردادماه امسال برگزار می شود، گفت: 5 برنامه در حوزه بزرگداشت حکیم سهروردی برگزار می شود که از این تعداد 2 برنامه اجرا می شود. برنامه ها در خارج از کشور، در هند و سوریه، در طول ماه ها خواهد بود. در آینده برگزار می شود و 3 برنامه در کشور اجرا می شود.

وی با بیان اینکه 2 برنامه داخلی در تهران و یک برنامه در زنجان اجرا می شود، گفت: برنامه مربوط به استان زنجان 11 مرداد و یکی از برنامه های تهران 15 مرداد با حضور نخبگان و مردم خواهد بود. فلسفه و فعالان این عرصه در تالار وحدت و سایرین به همت انجمن معتبر کشور در قالب نشست تخصصی برگزار می شود.

حسنی با بیان اینکه امسال نگاه تمدنی به شخصیت حکیم سهروردی تدوین و برنامه ریزی شده است، افزود: برنامه های جانبی دیگری از جمله احداث کتابخانه مرکزی در سهرورد و تجهیز آن به آثار حکیم سهروردی نیز به همین مناسبت انجام می شود. .

مدیرکل فرهنگی و رهبری اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آفرین وره که در سال 1394 برگزار شد، امسال نیز برگزار می شود، گفت: امسال نیز برنامه هایی در حوزه اوقات فراغت در فرهنگسراها آغاز شده است. کاهش بیماری کرونا، استقبال خوبی داشت.

وی افزود: برای تحقق عدالت فرهنگی تلاش شده تا مراکز فرهنگی و هنری محور فعالیت قرار گیرند.

حسنی در خصوص اهداف برگزاری جشنواره مطبوعات تصریح کرد: هدف از برگزاری هر جشنواره، شناسایی استعدادها در حوزه است، ضمن اینکه جدا از اینکه جشنواره یک دوره محسوب می شود، برگزاری آن نیز برای خودنمایی و طرح سوالات مختلف ضروری است. .

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان زنجان در خصوص شایستگی های فرهنگی و هنری گفت: متاسفانه فرهنگ در اولویت صدم کشور است در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از فرهنگ به هوا تعبیر می کنند چرا که اگر هوا نباشد یکی می شود. نمی تواند زنده بماند.

وی با بیان اینکه همه مشکلات ناشی از بی فرهنگی است، خاطرنشان کرد: ما با ابتدایی ترین مشکلات اعتبارات موجود مانده ایم چرا که بودجه ساخت یک فیلم هالیوودی به اندازه بودجه کل فرهنگ و هنر است. بخش کشور ما

حسنی ابراز کرد: از نظر بودجه وضعیت مساعد نیست اما مشکل همه جا پول نیست و باید در برنامه ریزی ها دقت کرد زیرا مشکل خیلی جاها بی برنامگی است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد اقتصاد فرهنگ را نمی شناسیم اما نمی توانیم عرصه فرهنگ را ببندیم زیرا آیه قرآن می گوید اگر ایمان داشته باشید می توانید در مقابل هر کفر مقاومت کنید.

حسنی تصریح کرد: بودجه و امکانات نداریم اما نمی توانیم جلوی کار را بگیریم اما باید بتوانیم با کمک یکدیگر مشکلات را حل کنیم و اقدامات خودباوری و عزت نفس در حوزه های فرهنگی و فرهنگی آغاز شده است. هنر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید