توقف نویدکیا در شهرآورد/سبزپوشان متفاوت از فصل گذشته

ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782069

دیدار سپاهان و ذوب آهن در هفته چهارم لیگ برتر با برتری سبزپوشان همراه بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ دربی اصفهان در هفته چهارم لیگ برتر برگزار شد که سبزپوشان موفق شدند با یک گل به برتری برسند; با این نتیجه سپاهان 9 امتیازی ماند و ذوب آهن 6 امتیازی شد.

نویدکیا: بعد از 10 نفر شدن احساسی بازی کردیم/ بارها گفته ام هواداران دنبال اتوبوس تیم نباشند

محرم نویدکی پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل ذوب آهن در هفته چهارم لیگ برتر در نشست خبری گفت: در نیمه اول فوتبال خیلی خوبی ارائه کردیم و موقعیت های خوبی هم داشتیم و فوتبال خودمان را بازی کردیم. در نیمه دوم هم همین روند، اما برخلاف روند بازی، بازیکنان ما تمرکز خود را روی کرنر از دست دادند و گل زدند. البته مشکلی نیست و در فوتبال شکست وجود دارد، اما ما بعد از 10 شدن، احساساتی بازی کردیم. بازیکنان

وی افزود: بعد از اخراج علی محمدی در دفاع و هافبک تمرکز لازم را نداشتیم و یکی دو موقعیت بسیار خطرناک را به حریف دادیم اما خوشبختانه اجازه گل های بیشتری را ندادیم. باید این واقعیت را بپذیریم که فوتبال چنین روزهایی دارد و ممکن است به شانس های تیم توجه نشود، باید پنالتی خود را از دست بدهیم و تیم 10 نفره است و اینها بخشی از فوتبال است و بازیکنان من بعد از اخراج احساسی مجبور به بازی نشدند. .

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: از 25 دقیقه پایانی بازی راضی نیستم و به دلیل عدم تمرکز تیم بعد از اخراج، عموما از عملکرد بازیکنانم راضی نیستم، اما موارد دیگر. خوب بودند. تبریک به ذوب آهن که چند سال بعد برنده شیرینی شد

نویدکی در خصوص مرگ یکی از هواداران سپاهان در سانحه تصادف در مسیر ورزشگاه فولادشهر گفت: هیچ مسابقه ای، هیچ بردی، بدون باختی، هیچ جامی ارزش این را ندارد که حتی یک نفر را از دست بدهد و خانواده اش را داغدار کند. بارها از هواداران خواسته ام که اتوبوس تیم را دنبال نکنند و اگر جلوی هتل تیم هستید، تیم را با دوچرخه دنبال نکنید. قبل از بازی شنیدیم که یکی از هواداران در مسیر ورزشگاه تصادف کرده و این روی روحیه تیم تاثیر می گذارد. برادرانه و دوستانه از هواداران می خواهم که اتوبوس تیم را با موتور سیکلت دنبال نکنند.

وی درباره اینکه چرا بازیکنان بزرگ‌تر سپاهان هم با وجود تجربه احساسی بازی می‌کنند، توضیح داد: این موضوع کمی به فرهنگ فوتبال ما برمی‌گردد و در کودکی این مسائل را به ما یاد نمی‌دادند و ما مربیان روی خط، احساساتی می‌شویم. تیمی که سریعتر نتیجه بگیرد.» در مسابقه، بازیکنان لازم نیست احساساتی باشند و نظم فوتبال خود را از دست ندهند تا به تساوی دست یابند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره اخراج نشدن علی محمدی از فوتبال و اینکه چه برنامه ای برای تکرار نشدن این مشکل دارد، تصریح کرد: شاید اگر بازیکنی که اخراج شد غیر از علی محمدی بود، این را حس می کردم جز جلال. سال ها بازی می کند و فکر می کنم اخراج او اتفاق افتاده است. مطمئنم حرکت او غیر ارادی بوده است. من باید با او صحبت می کردم و فکر می کردم هنگام حرکت دستش به صورت حریف برخورد کرد. مطمئنم از عمد این کار را نکرده و نمی دانم اخراجش درست بوده یا نه. معمولا وقتی خبرنگاران بعد از بازی از مربیان سوال می کنند، می خواهند کار خود را توجیه کنند و بازیکن را مقصر بدانند، اما ساده ترین کار در فوتبال انتقاد از بازیکن یا جریمه و اخراج اوست، اما من دوست دارم در مورد مسائل فنی صحبت کنم. باید در این مورد با بازیکنانم صحبت کنم و ببینم چه اتفاقی افتاده است اما اعتراف می کنم که اخراج کمی به تیم آسیب زد.

نویدکی درباره اینکه امروز تیمش متمرکز به نظر نمی رسید گفت: اگر از ابتدا بد بازی می کردیم قبول می کردم اما در نیمه اول خیلی خوب بودیم و اگر پنالتی ما گل می شد، بازی درست می شد. متفاوت بود، اما بعد از اخراج علی محمدی، تیم از هم پاشید و شرایط ایده آلی نداشتیم.

وی با بیان اینکه علت تعویض اسماعیلی فر مصدومیت این بازیکن و ماندن مدافعان این تیم روی صحنه دروازه ذوب آهن بود، گفت: غیبت مدافعان را قبول دارم. دانیال به بازیکن ارسال کننده فشار نیاورد و امید پوشش نقطه کور را از دست داد و از همان نقطه به گل رسیدیم.

تارتاروس: اصفهان باید به سپاهان و ذوب آهن افتخار کند/ اتفاقات امروز فوتبال به سود ما رقم خورد

مهدی تارتار پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل سپاهان در هفته چهارم لیگ برتر در نشست خبری گفت: از همه بینندگان تلویزیونی بابت این دیدار عذرخواهی می کنم چون امروز تیمم را نشسته هدایت کردم. دیسک کمرم آسیب دیده و فردا باید عمل کنم.

وی افزود: به هر دو تیم به خاطر فوتبال خوبی که ارائه کردند تبریک می گویم. سپاهان در نیمه اول خوب بازی کرد و به پنالتی رسید اما دروازه بان ما با مهار پنالتی تیم را نجات داد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن ادامه داد: در نیمه دوم با تغییراتی که انجام دادیم کمی بهتر شدیم و به گل رسیدیم. سپاهان بعد از 10 نفره شدنمان شروع به بازی احساسی کرد و توانستیم در ضدحملات گل های بیشتری بزنیم. این زیبایی فوتبال است و اگر سپاهان در نیمه اول به گل می‌رسید، می‌توانست روند بازی کاملاً تغییر کند و آن‌ها پیروز میدان بودند. باید منطقی باشیم و درست است که سپاهان را بردیم اما برخلاف بازی با استقلال امروز اتفاقات فوتبالی به سود ما بود تا 3 امتیاز بسیار شیرین را بگیریم. سال ها بعد موفق شدیم تیم قدرتمند سپاهان را شکست دهیم و به هواداران ذوب آهن تبریک می گویم.

تارتاروس با بیان اینکه این شکست چیزی از ارزش های سپاهان نمی کاهد، گفت: اصفهان باید به این دو تیم افتخار کند چرا که هم سپاهان و هم ذوب آهن امسال تیم های خوبی هستند.

وی گفت: خوشبختانه علم پیشرفت کرده است و احتمالا 3 روز در کنار تیم نباشم و در این مدت تیم ریکاوری و ورزش خواهد کرد و برای تمرینات تاکتیکی به تیم اضافه خواهم شد. می توانم بمانم و شرایطم طوری نیست که در بیمارستان بستری شوم.

سرمربی ذوب آهن درباره استراتژی تیمش در نیمه دوم توضیح داد: در نیمه اول شاهد کمبودهای سپاهان بودیم و در بین دو نیمه با جابجایی هایی که انجام دادیم سریعا ضدحمله کردیم اما در استفاده بی دقتی کردیم و یکی از جابه جایی ها روی خط بود. به همین دلیل، چون یک توپ می توانست وارد دروازه ما شود و تمام تلاش ما به هدر می رود.

تارتار درباره تفاوت دربی اصفهان با سایر دربی ها اضافه کرد: من تجربه بازی در دربی اصفهان را دارم و بازیکن سپاهان بودم که پنالتی را از دست دادم و این تیم شکست خورد و حالا به عنوان سرمربی ذوب آهن از این بابت خوشحالم اما بعد از آن از شکست سپاهان ناراحت بود. هرجا که باشم به پیراهن تیمم وسواس دارم. زیبایی دربی اصفهان این است که حساسیت کمی نسبت به دربی تهران کمتر است و بازیکنان می توانند در بازی ریسک کنند و بهتر بازی کنند. در دربی تهران هم بازی کردم و وقتی با استقلال بازی کردیم، رنگ چشم های علی پروین عوض شد. البته این حساسیت بسیار اشتباه است.

وی در مورد از دست دادن توپ توسط بازیکنانش گفت: 90 درصد تیم تغییر کرده و به زمان زیادی برای هماهنگی نیاز داریم. خدا خیلی به ما عنایت کرده که در این 3 بازی امتیازات لازم را کسب کردیم، اما تیم خیلی کار دارد. اشتباهات تیم در نیمه اول را نباید کتمان کرد و می توانیم بازیکنانی را که خطاهای فنی و مالی مرتکب شده اند تنبیه کنیم و جایزه پیروزی سر جای خود است. برای رسیدن به تیم مورد نظر به زمان زیادی نیاز داریم و باید بازیکنان را بیشتر بشناسیم و آنها با یکدیگر هماهنگ شوند. از کادرفنی باشگاه تشکر می کنم اما کار اصلی را بازیکنان در زمین انجام می دهند و از آنها به خاطر بازی خوب بازیکنان در نیمه دوم تشکر می کنم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن با اشاره به تغییرات زیاد تیمش خاطرنشان کرد: تغییر تیم ضروری بود. حدود 14 سال است که در لیگ تمرین می کنم و ذوب آهن نیاز به تغییرات اساسی و تغییر در ذهنیت بازیکنان داشت زیرا این تیم 2 سال شرایط خوبی نداشت. خوشبختانه تا اینجای کار نسبتا خوب بوده ایم اما کارمان سخت است و هواداران باید صبور باشند. این پیروزی را به هواداران واقعی ذوب آهن که همیشه یار و یاور ما بوده اند تقدیم می کنم.

* دربی همیشه حساس است

داوید عابدی در گفت و گو با صاحب نیوز گفت: دربی همیشه حساس است و نتیجه این دیدارها با توجه به شرایط تیم ها قابل پیش بینی نیست و انگیزه متفاوتی در این دیدارها وجود دارد.

این مربی فوتبال گفت: سپاهان هفته گذشته شرایط سختی را برای هواداران متحمل شد و برخی از نقاط ضعف این تیم مشخص شد اما نتیجه لازم را کسب کرد. در این بازی ذوب آهن با اینکه به عنوان هوادار بازی نکرد اما هوشمندانه بازی کرد.

وی افزود: سپاهان در این دیدار پنالتی را از دست داد و اخراج شد که روی کار و تمرکز تیم تاثیر گذاشت و در دقایق پایانی نتوانست با تمرکز بازی کند.

عابدی گفت: سپاهان باید علاوه بر مالکیت توپ، در مسابقات پیروز شود و موقعیت های خوبی به مهاجمانش بدهد که وقتی تیم دفاعی و بسته بازی می کند سخت می شود.

داوید عابدی گفت: اگرچه باران و لغزنده بودن زمین برای هر دو تیم بود اما با توجه به رویکرد هر دو تیم بیشترین ضرر را برای سپاهان داشت و نتوانستند در حملات به زمین زهرآگین عملکرد خوبی داشته باشند.

عابدی گفت: ذوب آهن در این دیدار نشان داد که این تیم پتانسیل حضور در نیمه بالای جدول را دارد اما اینکه چقدر این جایگاه به بالای جدول نزدیک است هنوز نمی توان اظهار نظر کرد.

سپاهان در روزی که استقلال نتوانست مقابل فجرسپاسی پیروز شود و موقتا در رده دوم ایستاد مقابل هموطنش ایستاد؛ سپاهان در این بازی برای اولین بار پس از چهار هفته دروازه خود را باز دید.

ذوب آهن نیز با 6 امتیاز به این تیم پیوست و در صورت پیروزی در هفته آینده این فرصت را دارد تا در یک سوم لیگ برتر راه یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید