تولید تبلت Quid – 19 شرکت مرک از شرکت های چینی

تولید تبلت Quid - 19 شرکت مرک از شرکت های چینی

روز جدید این سازمان تحت حمایت سازمان ملل می‌گوید که با ده‌ها شرکت دارویی از جمله پنج شرکت چینی برای تولید قرص‌های Covid-19 Merck با حق ثبت اختراع رایگان برای رفع نیازهای 105 کشور در حال توسعه به توافق رسیده است.

به گزارش وب سایت چینی CGTN، سازمان موسوم به انجمن ثبت اختراع داروها تاکید کرد که این توافقنامه ها به شرکت های داروسازی اجازه می دهد هم مواد اولیه قرص مولنوپیراویر و هم محصول نهایی را تولید کنند.

این قرص میزان بستری شدن در بیمارستان را در بیمارانی که علائم اولیه کووید-19 دارند به نصف کاهش می دهد.

بریتانیا، اتحادیه اروپا و ایالات متحده در ماه های اخیر مجوز استفاده از این قرص را صادر کرده اند.

بر اساس این گزارش، 11 کشور از جمله بنگلادش، چین، مصر، ویتنام، کنیا و آفریقای جنوبی به زودی تولید تبلت های مرک را آغاز خواهند کرد.

یک قرص ضد ویروسی که افراد می توانند در خانه مصرف کنند تا علائم را کاهش دهند و بهبودی را تسریع کنند، می تواند گامی انقلابی باشد، فشار بر بیمارستان ها را کاهش دهد و گسترش بیماری را در کشورهای فقیرتر با سیستم های بهداشتی ضعیف محدود کند.

این قرص همچنین رویکرد دو طرفه به بیماری های همه گیر را تقویت می کند که شامل درمان دارویی و پیشگیری، عمدتاً از طریق واکسیناسیون است.

سال گذشته، مرک اعلام کرد که به سایر شرکت های داروسازی اجازه می دهد تا قرص های مولنوپیویر را تولید کنند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده اخیراً استفاده اضطراری از قرص های ضد ویروسی را برای درمان بیماری عروق کرونر قلب خفیف تا متوسط ​​در بزرگسالان تأیید کرده است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده قرص مرک را برای بزرگسالانی که آزمایش بای پس عروق کرونر مثبت دارند، تجویز می کند. گروه های پرخطر شامل افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری هایی مانند چاقی و بیماری های قلبی است.

در 26 نوامبر، سازمان بهداشت جهانی، سویه omicron را پنجمین نوع هشداردهنده ویروس کرونا اعلام کرد. این سویه جدید که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، باعث نگرانی بسیاری از کشورها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید