تولید واکسن لیشمانیوز توسط دانشمندان مارکاسی/ طرح جوانسازی جمعیت باید تکیه گاه همه دستگاه های اجرایی باشد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; فرزاد محصول الائمه استاندار مرکزی امروز در کارگروه تخصصی مسائل اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی گفت: سالک یک بیماری خطرناک است که متاسفانه بیش از 350 میلیون نفر را مبتلا کرده است. بیماری و ایران. همچنین در معرض خطر است.«اقدامات کنترلی باید جدی گرفته شود.

اهل الامام گفت: می توانیم خبرهای خوبی را اعلام کنیم و این تولید واکسن ضد سالک توسط دانشمندان استان مرکزی است. تولید این واکسن توسط دانشمندان و محققان استان در دستور کار قرار دارد که افتخار بزرگی برای سرزمین خورشید است.

وی ادامه داد: با توجه به خطرات این بیماری، تولید واکسن لیشمانیوز نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری دارد و همانطور که ایران اسلامی در تولید واکسن تاج بسیار موفق بوده است، می تواند بهتر از این باشد. تولید واکسن علیه لیشمانیوز «به نخبگان داخلی نشان دهید.

استاندار مرکزی گفت: این بیماری در مناطقی شیوع دارد که بهداشت اهمیت کمتری دارد و از طریق نیش پشه به انسان منتقل می شود و تا زمانی که واکسن لیشمانیوز وارد مجموعه درمانی نشود، اقدامات پیشگیرانه و متقابل توسط مسئولان بهداشتی مورد نیاز است.

اهل الائمه گفت: متأسفانه این بیماری به برخی از شهرستان های استان سرایت کرده و شهرستان ساوه یکی از این مراکز است.

وی افزود: در همین راستا، آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد اعتبار قابل توجهی را برای احداث شبکه فاضلاب در هتل شهید ناصری ساوه، بزرگترین محل سکونت مهاجران افغانستانی، برای پیشگیری از بیماری ها به ویژه سالک در نظر گرفته است که آغاز خواهد شد. به زودی. “

استاندار مرکزی گفت: وزارت نیرو موظف است آب شرب سالم را در اختیار مشترکان قرار دهد و مناطقی که آب شرب سالم در استان ندارند شناسایی و شبکه آبرسانی را در دستور کار متولیان امر قرار دهد.

وی یادآور شد: تامین فاضلاب روستایی نیازمند منابع مالی زیادی است و برای رفع مشکلات روستاهایی که آب شرب کافی ندارند، پیشنهاد ایجاد شبکه فاضلاب در سفر استانی ارائه می شود.

مخلص الائمه گفت: متاسفانه تنگناهای مالی باعث شده تا روستاییان برای ارائه خدمات آب سالم همکاری کافی نداشته باشند اما در مجموع دهیاران استان همکاری مطلوبی با استانداری و دستگاه های اجرایی دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه وضعیت استان مرکزی از نظر جمعیتی مناسب نیست و استان مرکزی سومین یا چهارمین استانی است که روند جمعیت آن با شیب تند کاهش یافته است.

اهل الامام گفت: قرارگاه حمایت از خانواده و جوانان جمعیت در استان مرکزی راه اندازی شد و اجرای قانون حمایت از خانواده هدف اصلی برنامه اردویی جمعیت استان است.

استاندار مرکزی گفت: طرح جوانان باید تکیه گاه همه دستگاه های اجرایی باشد و همه دستگاه ها در این زمینه نقش آفرینی کنند.

اهل الامام گفت: روند کاهش جمعیت در بسیاری از کشورها به موضوع مهمی تبدیل شده است و قانون حمایت از خانواده و جوانان مفاد خوبی برای رشد جمعیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی برای مقابله با کاهش جمعیت ضروری و مهم است و باید از مقوله فرهنگ سازی برای افزایش جمعیت استفاده کرد و خانواده ها را تشویق به فرزندآوری بیشتر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید