تولید پانسمان های نوین سوختگی تا تهیه نان دیابتی در گیلان



، محمدرضا مبینرئیس مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی و جراحی ترمیمی استان رشت امروز در گروه خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه (س) و همدردی با مردم مظلوم غزه جنایات صهیونیست غاصب را محکوم کرد. رژیم به عنوان یک پزشک

اولین پزشک بالینی گیلانی، کارآفرین و فناور برتر کشور با بیان اینکه 6 ماه است که مادرش را از دست داده و در شرایط روحی شدیدی به سر می برد. او مادرش را با وجود تحصیلات کم دلیل تمام انگیزه ها و موفقیت های زندگی خود معرفی کرد و یاد و خاطره او را گرامی داشت.

مبین ضمن قدردانی از همراهی صمیمانه و بزرگ همسرش در تمامی شرایط سخت کاری، مالی و اقتصادی، داشتن همسر خوب را مایه خیر و برکت دانست و خطاب به جوانان گفت: ۲۵ سال است که ازدواج کرده ام و همسرم به جامعه خدمت می کند. به عنوان متخصص قلب و عروق

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانات گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: رهبری در این بیانیه موتور محرکه کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت های حیاتی، اقتصادی و عمرانی را برشمردند. دومین برکت انقلاب اسلامی

رئیس مرکز فوق تخصصی سوانح سوختگی و جراحی ترمیمی رشت از وجود هزاران شرکت در کشور خبر داد. دانش ده ها پروژه بزرگ از جمله سلول های بنیادی، چرخه سوخت هسته ای، نانو، فناوری های کوانتومی و … که حاصل فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، وجود دارد. وی ادامه داد: در استان گیلان نیاز به توجه ویژه برای ایجاد زیرساخت های فناورانه در حوزه بالینی وجود دارد و شخصا به عنوان یک پزشک اینجا احساس غریبی می کنم.

تاکید بر تشکیل کارگروه فعالیت های دانش بنیان در گیلان

با اینکه دانشگاه است علوم پزشکی گیلان بسیار قوی است، افزود: دانشگاه گیلان هم تیم بسیار قوی دارد. اما آنها باید از قدرت ما نیز کمک بگیرند تا به نتایج مطلوب برسند.

به گفته این پزشک گیلانی که در کشور کارآفرین است، باید کار تیمی را برای کسب نتایج بهتر و بیشتر یاد بگیریم و به همین دلیل تلاش خود را در زمینه فناوری بالینی با استفاده از توانمندی اساتید استانی و کشوری به کار گرفتم. . بنابراین این جایزه تنها مال من نیست و متعلق به گروهی از دانشمندانی است که در طول پروژه با یکدیگر همکاری کردند.

مبین با بیان اینکه مهم ترین چالش ما علاوه بر حمایت های دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری این است که برای تسهیل در اخذ مجوزهای لازم برای کار خود نیازمند حمایت های دیگری هستیم، تصریح کرد: در این راستا نیاز به حمایت های دیگری نیز داریم. وی گفت: پروسه اخذ مجوزها بسیار پرزحمت و طولانی است به طوری که بین 2 تا 5 سال زمان می برد.

وی همچنین خواستار تسهیل در استفاده از امکانات مالی شد و گفت: تسهیل در استفاده از زیرساخت های مهم و مشترک از جمله استفاده از امکانات و تجهیزات دانشگاه گیلان، پارک علم و فناوری، دانشگاه فنی شرق گیلان و ….

این مسئول همچنین با تاکید بر رفع موانع توسعه و تحقیقات علمی خواستار ردیابی اراضی نیمه صنعتی شد که دکتر حاتم زاده رئیس پارک علم و فناوری گیلان در تلاش است تا در اختیار شرکت های فناور قرار گیرد.

رئیس مرکز فوق تخصصی سوختگی و جراحی ترمیمی استان رشت توجه به نظام ملی مجوز، حمایت از تیم کاری و محصولات بین رشته ای را از دیگر چالش های این مسیر برشمرد و از استاندار گیلان در خطاب و توجه به آنها قدردانی کرد.

وی جزیره ای بودن را تنها پیشرفت اهداف را بیشتر و کندتر بیان کرد و اظهار داشت: باید بدانیم که ما رقیب نیستیم، رقیب ما دانشگاه های ژاپن و کره هستند نه دانشگاه گیلان.

دبیر کانون سوختگی کشور قطب با انتقاد از عملکرد منزوی سازمان ها خاطرنشان کرد: فعالیت های مجموعه ما دستاوردهای بسیار خوبی برای ما به همراه داشته است اما متاسفانه تعامل و همکاری سایر نهادهای استان و کشور با ما کم است و برای فعالیت و توسعه بیشتر قطعا به حمایت های بیشتر به خصوص مادی در کنار معنوی نیاز داریم.

وی بابیان اینکه اخیرا در بیست و چهارمین جشنواره برگزیدگان علم و فناوری استان گیلان از سوی استاندار گیلان به عنوان فناور برتر معرفی شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته بین 200 تا 250 دانش آموز برای همکاری به ما مراجعه کردند و در حال حاضر نیز بیش از 50 نفر. اساتید با ما همکاری می کنند و همچنین به دنبال پروژه های مشترک با پارک علم و فناوری گیلان، دانشگاه گیلان، دانشگاه فنی حرفه ای و دانشگاه کشاورزی سایر استان ها هستیم.

مبین در ادامه از حمایت های آیت الله فلاحتی از گروه های دانش بنیان و نخبگان قدردانی کرد و افزود: ایشان همواره حامی مجموعه ما بوده اند و بارها از مسئولان خواسته اند از شعار پرهیز کنند و در راستای تحقق شعار سال و فرامین جامعه تلاش عملی کنند. رهبری . “

افتتاح مرکز جامع سوختگی کشور برای گیلان دانش بنیان/تولید پانسمان های جدید زیستی نان دیابتی

دبیر علمی سوختگی کشور یادآور شد: مجموعه ما که شامل مرکز جامع سوختگی کشور، مرکز تحقیقات و پزشکی بازساختی سوختگی و مرکز توسعه بالینی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، با هدف گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی با رعایت قوانین پیشگیری، درمان و توانبخشی بیماران سوختگی، تحقیقات در مورد عوارض سوختگی و بیماری های مرتبط، تاکنون فعالیت ها و تحقیقات متعددی را انجام داده و درهای جدیدی را برای درمان زخم ها و سوختگی ها گشوده است که امیدواریم جامعه و به ویژه بیماران سوختگی از آن بهره مند شوند. نتایج عملی آن

وی گفت: همانگونه که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مهمترین مسئله کشور را اقتصاد و معیشت مردم می دانستند و با تأکید بر این مشکل، شعار سال 1402 را «کنترل تورم» اعلام کردند. و رشد تولید” یکی از اهداف مجموعه ماست.تحقیقات و فناوری بر اساس نیاز جامعه و در راه حل مشکلات موجود انجام شود.

مبین برخی از محصولات دانش بنیان تولید گیلان را برشمرد و عنوان کرد: پانسمان های جدید بیولوژیک برای درمان سوختگی های درجه دو، تهیه نان برای بیماران دیابتی (نانی که بیمار را سیر می کند بدون جذب قند)، ساخت شامپوی مناسب برای بیماران دیابتی، تولید آب برای بیماران دیابتی با فرمولاسیون جدید، تولید ویتامین D از زباله های بیولوژیکی و غیره. از جمله دستاوردهای فناوری در گیلان هستند.

وی همچنین به تلاش برای تولید پانسمان زخم بیماران بال پروانه در گیلان اشاره کرد و گفت: در صورت موفقیت این طرح برای این بیماران در کشور سود زیادی خواهد داشت.

وی بابیان اینکه در حال حاضر هزینه نگهداری هر بیمار بال پروانه ای در کشور 100 میلیارد تومان است، افزود: بحث واردات پانسمان های درمانی این بیماران را تحریم کرده ایم و طرح پانسمان زخم بال پروانه یک طرح ملی است که اگر به دست آمده، در نتیجه بار سنگینی را از دوش خانواده هایی که دارای فرزند مبتلا به این بیماری هستند، برمی دارد.

مبین همچنین از برگزاری دوازدهمین همایش ملی سوختگی کشور با عنوان «سوختگی و ترمیمی و سلولی» در دی ماه سال جاری در مجتمع زیباکنار رشت خبر داد و از اصحاب رسانه برای حمایت و پوشش اخبار این گردهمایی دعوت کرد.

به گزارش موج، دکتر مبین فوق تخصص جراحی، فلوشیپ سوختگی و مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که در آرشیو مدیریتی مرکز فوق تخصصی استان، رئیس مرکز فوق تخصصی است.