توکیو را با بحران شروع کردیم و با بحران به پایان رساندیم

ساعت: 10:38
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784713

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: توکیو را با بحران شروع کردیم و با بحران به پایان رساندیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست خبری و همدردی کارکنان کمیته ملی المپیک با اصحاب رسانه صبح امروز (سه شنبه 25 آبان ماه) با حضور رضا صالحی امیری رئیس، کیکاوس ساعدی دبیرکل، طاهره طاهریان نایب رئیس، پیمان فهری رئیس مرکز مانیتورینگ تیم های ملی هانگژو 2022 آسیا و سید نصرالله سجادی مشاور ارشد کمیته ملی المپیک در سالن ابوالقاسم فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در این نشست گفت: دلیل تاخیر در ارائه گزارش کاروان ورزشی ایران برای المپیک 2020 توکیو این است که ارزیابی ها باید در ستاد عالی با مشارکت مطرح می شد. وزیر ورزش و جوانان این ستاد به دلیل محدودیت زمانی برگزار نشد تا بتوانیم گزارش کارشناسی کمیته ملی المپیک را به عنوان گزارش اولیه ارائه کنیم. زمانی وارد توکیو شدیم که بعد از بازی های آسیایی 2018 جاکارتا فعالیت های کارشناسی آغاز شده بود، جاکارتا و توکیو روی آقای سجادی تمرکز کردند و در روزهای اول کسب سهمیه با پدیده تاج مواجه شدیم که 18 ماه را در قرمز سپری کردیم. . ما هرگز با چنین چالش همه جانبه و فوری مواجه نبودیم و این شرایط شرایط خاصی را بر ما تحمیل کرده است. توکیو را با بحران شروع کردیم و با بحران به پایان رساندیم. ما در بلاتکلیفی به سر می بردیم و حتی یک ماه قبل از المپیک نیز تردیدهایی در مورد شروع مسابقات وجود داشت.

وی افزود: شرایط سخت اقتصادی نیز بر این موضوع تأثیر گذاشته است. ما مسابقات آسیایی 2018 را با 4200 دلار به پایان رساندیم، اما در توکیو 30000 یورو هزینه کردیم. در مجموع در سال 1399 و 4 ماهه امسال 112 میلیارد تن تمرین، کسب سهمیه و سایر ارکان منتهی به بازی های المپیک را صرف کردیم. این هزینه ها شامل کمک مستقیم به فدراسیون ها، قرار گرفتن در کمپ ها، پاداش، مربیان، سرپرستان، خرید تجهیزات و حمل و نقل است.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به نتایج این مسابقات گفت: اتفاقاتی داشتیم که تعدادی از مدال های نهایی ما به حاشیه رفته است. سهراب مرادی را به دلیل مصدومیت، بچمن عسکری را به دلیل تصادف غیرعمد، حمیده عباسعلی را به دلیل مصدومیت و … را از دست دادیم. با وجود این شرایط پس از المپیک 2012 لندن به عملکرد قابل قبولی دست یافتیم که هیچ کدام از این عوامل مانع از ورود قهرمانان ما به توکیو با عزمی جدی نشد.

ادامه دارد ….

دیدگاهتان را بنویسید