تکلیف ارزی صادرکنندگان شیرخشک صنعتی به طور موقت حذف شد


ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1903217

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان شیرخشک صنعتی و همچنین کاهش تعهدات ارزی پرتقال، نارنگی و سیب تا 50 درصد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن شیراوند سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان شیرخشک صنعتی و همچنین کاهش تعهدات ارزی پرتقال، نارنگی و سیب تا 50 درصد خبر داد. و گفت: این مهم با توجه به حمایت، توسعه، تولید و صادرات محصولات کشاورزی است.

به گفته وی، بدهی ارزی صادرکنندگان شیرخشک صنعتی به صفر درصد و بدهی ارزی صادرکنندگان پرتقال، نارنگی و سیب به 50 درصد کاهش یافته است.

شیراوند درباره رفع بدهی ارزی صادرکنندگان شیرخشک گفت: شاهد کاهش قیمت جهانی شیرخشک بوده ایم و این امر تولید و صادرات این محصول را با چالش مواجه کرده است. لذا به منظور تداوم حیات این صنایع و حفظ و توسعه بازارهای صادراتی ایجاد شده پس از ارتقای یارانه ها، تعهد ارزی صادرکنندگان شیرخشک صنعتی به طور موقت حذف شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به کاهش تعهدات ارزی صادرکنندگان پرتقال، نارنگی و سیب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این کار برای اینکه بتوانیم در بازار چین و منطقه رقابت کنیم و سهم بازار را به خود اختصاص دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: همزمان در حال ورود به فصل برداشت این محصولات هستیم و هر ساله شاهد مازاد تولید این محصولات در کشور هستیم که دولت را به ورود و خرید این محصولات ترغیب می کند.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به کاهش دخالت دولت در خرید، کاهش تعهد ارزی این محصولات را به عنوان مشوق صادراتی قرار داده ایم.

شیراوند با بیان اینکه حذف یا کاهش تعهدات ارزی موقتی است، یادآور شد: با رصد بازار میزان تولید و مصرف را پیش بینی و در صورت نیاز تغییر می دهیم.

وی گفت: این موضوع قابل تغییر است و برای نگهداری میوه ها در شب عید و قیمت مناسب آنها مشکلی وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید