تکواندو آزاد کره جنوبی 3 طلا، نقره و برنز برای تکواندوکاران ایرانی در روز آخر


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879840

با کسب سه مدال طلا، نقره و برنز دیگر، رکورد ملی تیم تکواندو ایران در مسابقات آزاد چانگچون با 8 مدال رنگ بسته شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات آزاد تکواندو کره جنوبی که از روز گذشته با حضور 393 تکواندوکار از 36 کشور در سالن هوبان شهر چانگچون آغاز شده بود، امروز پنجشنبه 8 تیرماه در بخش قرقیزستان به کار خود پایان داد.

در روز دوم مسابقات اوزان 63-، 68-، 74- و 87- کیلوگرم پیگیری شد. سهم ۹ نماینده ایران در این ماده یک مدال طلا امیرمحمد بخشی در وزن ۷۴- کیلوگرم، یک مدال نقره از علی احمدی در وزن ۸۷- کیلوگرم و یک مدال برنز میرهاشم حسینی در وزن ۷۴- کیلوگرم بود.

در وزن 63 کیلوگرم متین رضایی در دور اول با نتیجه 2 بر 1 ماماجان از تاجیکستان را شکست داد و سپس در مرحله مقدماتی با نتیجه 2 بر 1 (9-12 دور رضایی در دور اول – 5 اخطار رضایی در دور دوم و 8-). 5) نتیجه را به “یون” از کره جنوبی واگذار کرد. در همین رده محمدصادق دهگانی کار خود را با برتری 2 بر صفر مقابل سوروکا از ژاپن آغاز کرد و در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 2 بر یک پیروز شد (دوره اول 12 بر صفر دهگانی، دور دوم 14 بر 7 دهقانی) از Al Reservoir – Mabrouk. از عربستان گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی رسید. دهگانی در این مرحله در دو راند مغلوب چویی از کره جنوبی شد و از کسب مدال بازماند.

در این وزن نیز؛ فرزان عاشورزاده دیگر نماینده ایران در دور اول با نتیجه 2 بر صفر لی مین جونگ از کره جنوبی را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد ( دور اول عاشورزاده 10 بر 5، دور دوم عاشورزاده 7 بر 5). در مرحله یک چهارم نهایی، عاشورزاده نماینده تکواندو ایران از دور رقابت ها کنار رفت و در هر دو دور مقابل «یانگ» از چین نتیجه را گرفت.

در وزن 68- کیلوگرم تیم ما دو نماینده داشت. محمدمهدی عمادی در اولین دیدار با نتیجه 2 بر یک مغلوب هون از کره جنوبی شد و از دور رقابت ها کنار رفت. دانیال بزرگی دیگر وزنه بردار پس از یک دور استراحت کرد و در دور یک شانزدهم در دو راند متوالی تاجیک شوماخماتوف و در مرحله یک چهارم نهایی لی از کره جنوبی را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. بزرگی در دور اول (11-1 برنده دور دوم بزرگی و باربرتی نماینده کره در دور سوم) شکست خورد و حذف شد.

در وزن 74 کیلوگرم امیرمحمد بخشی و میرهاشم حسینی به دو مدال ارزشمند طلا و برنز دست یافتند. میرهاشم حسینی در مرحله یک چهارم نهایی 2 بر 1 (برنده دور اول ژانگ، برد 9 بر صفر دوم حسینی – برد سوم حسینی) از سد ژانگ در کره جنوبی گذشت و سپس مقابل “بیو” از کشور میزبان با … با همین امتیاز (11 بر 6 در دور اول کره، 11 بر 9 حسینی – حسینی در دور سوم پیروز شد) و به نیمه نهایی راه یافت. حسینی در این مرحله ۲ بر صفر شکست خورد و با نتایج (هر ۲ راند ۵ اخطار حسینی) مقابل «کیم» دیگر تکواندوکار کره ای شکست خورد و به مدال برنز دست یافت.

امیرمحمد بخشی در همین وزن در مرحله یک هشتم نهایی زنون از لبنان را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد (دوره اول 8 بر 2 – برنده دور دوم فینال) و سپس در 2 راند کیم از کره جنوبی را شکست داد. به نیمه نهایی – فینال رسید. وی در این مرحله در دو راند متوالی (5 بر 2 و 11 بر 3) “سوجین” از چین را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. باکشی برای کسب مدال طلا در 2 راند “کیم” دیگر از کره جنوبی را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 87 کیلوگرم علی احمدی نماینده کشورمان در اولین دیدار با نتیجه 2 بر صفر کانتوس (3-0 و 9-1 احمدی) از فیلیپین را شکست داد. وی در مرحله یک چهارم نهایی با همین نتیجه (احمدی در دور اول و احمدی در دور رفت 4 بر 11 پیروز شد) “مبروک” از عربستان را شکست داد و سپس با نتیجه 2 بر 1 مقابل “کیم” از کره جنوبی (7 بر 3) پیروز شد. ) کره جنوبی 2-1 و 10-5 احمدی) به فینال راه یافت. احمدی در فینال به مصاف دیگر تکواندوکار میزبان به نام پارک رفت و در یک راند باریک 2-1 بازی را واگذار کرد (کره جنوبی در دور اول پیروز شد – احمدی در دور دوم پیروز شد، کره جنوبی 3 بر 6 راند سوم برد) و باخت با دریافت مدال نقره ارزشمند.

تیم ملی کشورمان در این رقابت ها یک طلا، دو نقره و شش برنز کسب کرد. امیرمحمد بخشی (طلا)، مهدی حاجی موسایی و علی احمدی (نقره)، میرهاشم حسینی، علی نجفی، مهران برخورداری، علی اشکوریان و علیرضا نادعلیان (برنز) به عنوان قهرمانی تیم ملی ایران در مسابقات آزاد کره جنوبی دست یافتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید