تیراندازی در فرودگاه آتلانتا، آمریکا و سقوط هواپیما

به گزارش سی ان ان نیوز، مقامات آمریکایی اعلام کردند که تمامی پروازهای خروجی فرودگاه آتلانتا به دلیل تیراندازی غیرعمدی به حالت تعلیق درآمده است.

مقامات فرودگاه در بیانیه ای اعلام کردند که هیچ خطری برای مسافران و کارکنان فرودگاه وجود ندارد. تحقیقات ادامه دارد و اطلاعات بیشتر منتشر خواهد شد.

مقامات فرودگاه نوع سلاحی که گلوله از آن شلیک شده است را مشخص نکرده اند. یک افسر پلیس آتلانتا به سی ان ان گفت که در این تیراندازی به کسی آسیب نرسیده است.

در همین حال، فاکس نیوز گزارش داد که تصاویر منتشر شده مسافرانی را نشان می دهد که در حال عجله برای خروج از شلوغ ترین فرودگاه آمریکا هستند.
پلیس گفت که بمب گذار اندکی بعد از ظهر در مقابل یک مرکز استخدام پلیس منفجر شد. پلیس در حال بررسی حادثه است.

حق حمل سلاح که متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده از آن حمایت می کند، یکی از مهم ترین موضوعات در سیاست آمریکا است.

بایدن در کمپین انتخاباتی خود در اولین روزی که به قدرت رسید قول داد برای کاهش خشونت های مسلحانه تلاش کند، اما تاکنون اقدامات محدودی برای رفع این مشکل انجام داده است.

بایدن همچنان با تیراندازی های مرگبار در ایالات متحده مواجه است و صدها میلیون آمریکایی با موانع قانونی و کنترل اسلحه روبرو هستند.

متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده از حق افراد برای داشتن و حمل سلاح حمایت می کند که در 15 دسامبر 1791 به عنوان بخشی از ده اصلاحیه مندرج در منشور حقوق آمریکا به تصویب رسید.

پژوهشکده اسلحه های کوچک؛ طبق یک مطالعه در سال 2017 توسط یک موسسه تحقیقاتی در ژنو، سوئیس، به ازای هر 100 آمریکایی، حدود 120 سلاح گرم وجود دارد، اما برای یمن، که دومین کشور پرجمعیت پس از ایالات متحده است. از هر 100 شهروند یمنی، تنها 53 نفر مسلح به سلاح گرم بودند.

Small Arms در این تحقیق جمعیت آمریکایی را 326 میلیون و 474 هزار نفر برآورد کرد که از این تعداد 393 میلیون و 347 هزار سلاح متعلق به شهروندان این کشور است.

بر اساس آمار اسلحه های سبک در سال 2017، تنها بیش از یک میلیون و 73 هزار قبضه سلاح گرم ثبت شده بود، اما این در حالی است که در کشور 392 میلیون و 273 هزار و 257 قبضه سلاح ثبت نشده وجود دارد.

تا زمانی که خرید اسلحه در این کشور آسانتر از رفتن به فروشگاه است، قتل عام جامعه آمریکا از بین نخواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید