تیرهای مقابل پرسپولیس باعث شگفتی من نشد

تیرهای مقابل پرسپولیس باعث شگفتی من نشد

پرویز برومند درباره تساوی یک بر یک استقلال و سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر گفت: این تساوی کمتر از یک پیروزی استقلال مقابل تیمی که قهرمان شده و بازیکنان باکیفیتی دارد، نداشت. بازی مقابل استقلال در حضور تماشاگرانش و مثل قبل نبود که بازی بدون تماشاگر باشد. تنها نکته این دیدار اشتباه کوچکی بود که فرهاد مجیدی مرتکب شد و رودی زستد را از زمین بیرون کشید تا از فشار روی نیروها بکاهد. حریف سرزمین خودش بود و درست بود که گل نزد و موقعیت خوبی را از دست داد، اما مثمر ثمر بود.

استقلال با اختلاف بیش از 6 امتیاز قهرمان شد

وی برای کاهش فاصله استقلال و پرسپولیس به 4 امتیاز تصریح کرد: استقلال با اختلاف بیش از 6 امتیازی قهرمان شد. شک نکنید پرسپولیس امتیاز از دست می دهد. پیکان یکی از بهترین تیم های جوان لیگ است و وقتی پرسپولیس به این تیم 10 نفره باخت، پیکان کاری نکرد که من را شگفت زده کند. با این حال پرسپولیس همچنان در لیگ امتیاز از دست می دهد. هواداران، کادرفنی و بازیکنان استقلال باید نگران باشند چون قهرمانی به ثبت رسیده است. دوست دارم بعد از خروج از جام حذفی استقلال با اختلاف امتیاز بیشتر قهرمان شود. آبی ها تا اینجای کار کار بزرگی انجام داده اند و تا پایان فصل این کار را ادامه خواهند داد.

قهرمانی با کار کثیف چه ارزشی دارد؟

دروازه بان سابق استقلال درباره اینکه دوباره پرونده گلگهر سیریان بازیکن گابنی مطرح شده است، گفت: اینها چیزهای حاشیه ای است. خدا را شکر مدیریت باشگاه و فرهاد مجیدی آنقدر باتجربه هستند که این نوع بازی ها را بشناسند و به بازیکنان منتقل کنند. لطفا بازیکنان را ترک نکنید. این بازی ها کثیف، پاره و پیش پا افتاده هستند. از مد افتاده است که برای قهرمانی دست به کار کثیف بزنیم. به‌عنوان کسی که سال‌ها بازی کرده‌ام و امروز کهنه‌کار هستم، به دیدن مسابقات اروپایی که در آن اتفاقات خوبی قبل و بعد از بازی رخ می‌دهد حسادت می‌کنم. نمی گویم در این سطح بمانیم، اما کمی یاد بگیر تا فوتبال را زیبا کنیم. قهرمانی به هر قیمتی شده دور از روحیه ورزش است. فوتبال روحیه جوانمردی است و انجام برخی کارها ارزشش را ندارد.

وقتی گل محمدی اینطور صحبت می کند باید حق نوری داده شود

دیدار استقلال با سپاهان یکی از زیباترین دیدارهای لیگ بود. او گفت: استقلال آنقدر خوب است که قهرمانی به کسانی ضربه می زند که ادعاهای دروغین دارند و می خواهند بازی کثیفی انجام دهند. هیچ مربی و بازیکنی به این شهرت ندارد. استقلال کار خودش را می کند و با اختلاف امتیاز قهرمان می شود. در این وسط باید به یحیی گل محمدی اشاره کنم که در حمایت از استقلال صحبت کرد. به این ترتیب او شخصیت و عظمت تیمش را پایین آورد. وقتی چنین اظهاراتی مطرح می شود، باید به محمد نوری این حق داده شود که مانند آنها صحبت کند. این بد است. استقلال تیمی با شخصیت است و شک نکنید که قهرمان خواهد شد. من سال هاست که فوتبال بازی می کنم و می دانم تیم ها چگونه بازی می کنند.

راستش دلم برای بوی پیراهن استقلال تنگ شده است

دروازه بان سابق تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه امیرحسین صادقی دیگر بازیکن سابق آبی ها مدعی است برخی تیم ها مقابل پرسپولیس موافق هستند، گفت: من حق را به صادقی می دهم. او بازیکن کوچکی نبود و سال ها برای استقلال بازی کرد و جام را بالای سر برد. صادقی کسی است که در دو جام جهانی حضور داشته و حق دارد از باشگاهش پشیمان شود. وقتی بازی های استقلال را می بینیم دلم برای بوی پیراهنش تنگ می شود. ای کاش روزی پیشکسوتان استقلال دور هم جمع شوند و دوباره پیراهن استقلال را به عنوان یک تیم پیشکسوت در ورزشگاه آزادی بو کنند. استقلال تاج فوتبال ایران است. اگر بخواهیم بدنه لیگ را در بدن یک انسان ببینیم، استقلال تاج سر اوست، تیمی که هویت و مانع دارد. هر کی میخواد دلیلشو بدونه بعدا میگم.

آقای مظاهری! راه سوشا را نرو

برومند بار دیگر به تساوی آبی ها و سپاهان اشاره و خاطرنشان کرد: سه بازیکن دیگر در این بازی ظاهر شدند که دو بازیکن از سپاهان و یک بازیکن از استقلال بودند. اف گلامی ضعیف بازی کرد و بعید است مدافع باتجربه ای مثل او اجازه دهد مهاجم سپاهان در نیمه دوم با دروازه بان تک به تک شود. دانیال اسماعیلی فر دیگر بازیکنی بود که به نظر می رسید اشتباه کرده است. بازیکن سوم دروازه بان با دستکش و کفش خروس بود. یعنی چه؟ آقای مظاهری! زمانی که در استقلال بازی می کردید کارهای زیادی انجام دادید که با رفتار فعلی شما همخوانی نداشت. من به عنوان یک پیشکسوت دروازه بان به این آقا می گویم سراغ سوشا مکانی نرو! مردم این رفتار را می بینند. حیف که جوانی مثل او این کار را می کند. پسر خوب! به ارائه خود پایبند باشید. مساحری در دقایق ابتدایی بازی دو اشتباه داشت که بازیکنان استقلال از آن استفاده نکردند.

حاشیه نشینان مستثنی هستند

وی در پایان درباره حاشیه سازی برخی برای استقلال گفت: آقایان ساکت شوید و بگذارید تیم ها بازی خود را انجام دهند. بگذارید فوتبال راه خودش را طی کند و روحیه ورزش را مختل یا آلوده نکنید. از حمایت هواداران استقلال تشکر می کنم و از آنها می خواهم در هر بازی که در تهران برگزار می شود به ورزشگاه آزادی بروند. من خودم احتمالا به ورزشگاه خواهم رفت تا شاهد جشن قهرمانی در استقلال باشم.

دیدگاهتان را بنویسید