واکسیناسیون دانشجویی ؛ تیرهای کینه ورزی مخالفان از نظر والدین / “اجبار” یا “انتخاب” ؛ تنها راه واکسیناسیون نوجوان 18 ساله است

زمان: 15:45
منتشر شده در: 1400/07/20
کد خبر: 1775612

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش امروز در مورد از سرگیری مدارس توضیح داد و گفت که آنها هنوز تصمیم به واکسیناسیون دانش آموزان 18 ساله ای که نیاز واکسن را رعایت نکرده اند ، ندارند.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا ؛ علیرغم تمایل والدین برای بازگشایی مدارس ، سال تحصیلی جدید نیز مانند سال گذشته با ابهامات زیادی آغاز شد.

در این میان ، علیرغم گزارش ها و گفتگوهای فراوان رسانه ها در خصوص مسائل مربوط به خانواده و ابهامات مربوط به افتتاح مدارس ، وزارت آموزش و پرورش به عنوان نگهبان آموزش و پرورش ، هنوز پاسخ دقیقی به این ابهامات اساسی دارد. اکثر آنها در زمینه واکسیناسیون خلاصه می شوند ، داده نمی شوند!

ریشه بدبینی و بدبینی خانواده ها در مورد واکسیناسیون زمانی آغاز شد که واردات واکسن تاج در دولت سیزدهم افزایش یافت و واردات چند صد محموله گلدوزی شده به دولت روحانی جای خود را به واردات ده ها میلیون نفر به دولت جدید داد و از سوی دیگر تسریع در تزریق واکسن و گسترش مراکز کامل واکسیناسیون در سراسر کشور ؛ واکسیناسیون دانش آموزان نیز در دستور کار قرار گرفت.

78a17d13 2af7 41ef 95c5 4df055d4dcb3 خبر خاکستری

رسانه های مخالف که به طور رسمی شاهد ناپدید شدن مهمترین دلیل تعطیلی مدارس یعنی مشکل واکسیناسیون بوده اند ، این بار شایعه دیگری را منتشر کردند که گروهی از خانواده ها را در اعزام فرزندان خود به مدرسه ناامید کرد. این شایعه خاص ، علاوه بر شایعات دیگر ، موضوع عقیم سازی دانش آموزان بود.

یکی از شایعاتی که به طور گسترده در شبکه های اجتماعی رواج یافت ، گزارشی از دویچه وله در آلمان بود که بیش از یک ماه پیش منتشر شد. در آغاز و مقدمه این گزارش این خبرگزاری دویچه وله آلمان با عنوان« و کودکان را در برابر تاجگذاری واکسینه کنید؟ “تحقیقات چه می گویند؟” منتشر شده در 25 مه 2021 ، آماده: آیا کودکان و جوانان باید علیه تاج واکسینه شوند؟ این مسئله برای خانواده ها مهم است. سیاستمداران اصرار دارند که کمیته دائمی واکسیناسیون آلمان بدبین است ، اما دانشمندان پاسخ یکسانی ندارند.

4e7f58d4 56b1 41ef bbe7 4be10e86bb35 خبر خاکستری

در این گزارش کریستین دورستن ، ویروس شناس برجسته آلمانی وی در مورد واکسیناسیون کودکان می گوید: “به نظر می رسد که اثرات طولانی مدت در کودکان بیشتر از بروز بیماری های حاد است.”

این متخصص ویروس شناسی ادامه داد: “همچنین ، سندرم التهابی چند سیستمیک در کودکان نتیجه بیماری عروق کرونر قلب است که نیاز به بستری و درمان دارد. “این التهابی است که می تواند کودکان را از دوران ابتدایی تا بزرگسالی همراهی کند.”

در حقیقت ، این گزارش و تأثیرات هدفمند آن بر رسانه های اجتماعی نه تنها باعث واکسیناسیون شد ، بلکه والدین بی شماری را که از باز شدن حضوری و مدرسه حمایت می کردند ، بازگرداند.

bb5b7a0f b2a9 4dc9 a0f0 3aa22ada73e1 خبر خاکستری

از سوی دیگر ، مقامات بهداشتی ایران و وزارت بهداشت و متخصصان پزشکی بارها به خانواده ها اطمینان داده اند که واکسیناسیون مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد کرد.

دکتر محمد حسن کوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر در مصاحبه با آژانس دانا در 15 سپتامبر سال جاری وی با اشاره به تصمیم مقامات بهداشتی کشور برای واردات واکسن تک دوز برای دانش آموزان سینوفرم ، گفت: بسیاری از کشورها از این واکسن استفاده کرده و به نتیجه مطلوب رسیده اند؛ به عنوان مثال ، چین تاکنون 100 میلیون دوز از دانش آموزان خود را با این واکسن تزریق کرده است.

e4252dbd 11e9 4c45 91d1 68b802b0fff9 خبر خاکستری

سرانجام پس از فراز و نشیب های فراوان ، امروز 11 اکتبر ، سخنگوی آموزش و پرورش از از سرگیری مدارس با ظرفیت 300 نفر خبر داد.

علیرضا کمرایی در این باره گفت: با توجه به جمعیت 15 میلیونی دانش آموزان ، در حال حاضر یک سوم آنها از آموزش حضوری بهره مند می شوند. یعنی ، با توجه به جمعیت 15 میلیون دانش آموز ، در حال حاضر 4.5 میلیون نفر از آنها ، یعنی. حدود یک سوم دانش آموزان کشور از آموزش حضوری بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: کلاس های اول ابتدایی هفته ای یکبار برای آشنایی با محیط مدرسه و دانش آموزان دبیرستانی برگزار می شود. از آنجا که آنها دوره ها و کارگاه های مهارتی دارند و تعداد آنها در کلاس های درس کم است ، از طرف دیگر ، کارگاه های آنها معمولاً در فضاهای بزرگ و باز قرار دارند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود می گوید: تجدید کلیه مدارس روستایی و عشایری و مدارس کم جمعیت بر اساس الگوی تجدید است. اما اولین دسته از مدارس که قرار بود در اوایل اکتبر بازگشایی شوند ، 19000 مدرسه روستایی دارای مجوز دریافت کردند. در دسته دوم ، 3460 نفر مجوز مهارت های اولویت را دریافت کردند و 3 720 نفر در اولویت اصلی اعلام کردند که در اولین دبستان مدارس ایجاد می کنند. همچنین گروه دوم مدارس روستایی 5445 نفر هستند که شروع به کار کرده اند.

کمری با اشاره به اینکه جمعیت مدارس نیز معیاری برای بازگشایی مدارس است ، گفت: مدل بازگشایی مشترکات زیادی با جمعیت مدارس دارد. بنابراین در ماه نوامبر ابتدا مدارس زیر 300 نفر افتتاح می شود و سپس سایر مدارس کشور با اولویت برای جمعیت در دستور کار قرار می گیرد. بنابراین ، با توجه به اینکه تعداد مدارس کمتر از 300 مدرسه است ، زیاد است. در نتیجه ، بسیاری از مدارس شروع به کار می کنند.

کمری گفت: با توجه به سطح و سرعت واکسیناسیون در کشور و بهبود جامعه ، روند افتتاح مدارس را بر اساس روندهای بهداشتی در کشور اعلام می کنیم. بنابراین ، اگر شرایط تغییر کند و مثلاً متوجه شویم که شیوع بیماری به دلیل جامعه دانشجویی افزایش یافته است ، تصمیمات دیگری بر اساس اعلام ستاد کرونا و مصوبات جدید آن اتخاذ می شود.

fb23f87c b1e5 4938 9240 db2816c688f4 خبر خاکستری

با این حال ، انتظار می رود وزارت آموزش و پرورش ، به عنوان همکار خانواده هایی که نگران سلامت فرزندان خود هستند ، در بیانیه ای که امروز از سوی سخنگوی وزارتخانه منتشر شد ، موضع خود را در مورد واکسیناسیون دانش آموزان بیان کند. شایعات رنگارنگ در شبکه های اجتماعی را رد کنید.

زیرا سخنرانی امروز بازخوانی بیانیه و بازتاب تصمیمات گذشته این وزارتخانه و تنها چیزی بود که باید توضیح داده و توضیح داده می شد ؛ زمینه واکسیناسیون دانش آموزان و پاسخ به س questionsالات مهم خانواده ها ، به ویژه مهمترین س questionsالات خانواده ها ، از جمله وظیفه آن دانش آموزانی که واکسن ضد تاج را رعایت نکرده اند و در گروهی از 300 مدرسه قرار دارند چیست؟

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید